-->

رواية انتقام خاطيء كاملة بقلم نيفين بكر

رواية انتقام خاطيء كاملة بقلم نيفين بكر

    رواية انتقام خاطيء كاملة بقلم نيفين بكر



     فهد عز الدين المهدي..31 سنه ذو جسد رياضي قمحي اللون عيون عسليه بتتحول عند الغضب للون الاسود القاتم حاد الطباع يهابه الجميع ولا يهاب احد

    يدير اعمال العائلة فهو كبير الاحفاد ل سليم المهدي

    ملك عبد الله ..19 سنه فتاه رقيقة هشة رشيقة جميله بيضاء عيونها زرقاء مائله للخضرة قصيرة نسبيا بغمزات بتبان لما بتضحك في اول سنه لها بكليه التجارة يتيمة

    عمر فريد المهدي.. 30سنه جسد رياضي عريض طويل فهو يعمل ظابط برتبه رائد
    يعشق بنت عمه جني منذ صغرها

    جني عز الدين المهدي..19سنه جميله رقيقة متوسطة الطول رشيقة في السنه الاولي بكليه الألسن

    الجد سليم المهدي 72سنة رجل قوي الشخصيه صارم من اصول صعيديه يعشق احفاده فهو من قام بتربيتهم منذ وفاه ابنه عز الدين وسفر فريد والد عمر
    اما البقيه ستاتي لاحقا
    🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
    الفصل الاول من انتقام خاطئ
    بقلمي نيفين بكر
    في احد الاحياء القديمه بالاسكندريه داخل بنايه سكنيه تجلس ملك وحدها تتناول الفطور فهي تعيش بمفردها منذ وفاة والديها في حادث
    يرن جرس الباب فتقوم تفتح الباب
    سارة ...صباح الخير ي لوكا
    ملك... صباح الفل ي سوسو
    #سارة جارة ملك وصديقة طفولتها في نفس سنها في السنه الاولي من كليه الطب فكان حلمها هي ملك منذ الصغر ان يصبحوا اطباء ولكن ملك حولت ل تجارة كي تستطيع دفع المصروفات
    سارة..ها فطرتي
    ملك ..ايوة فطرت
    سارة..هتعملي ايه النهاردة بردو هتروحيلوا
    ملك ..ايوة لازم اشوفلي حل معاه
    سارة ..طيب لو عمل معاكي زي كل مرة وماطل هتعملي اي
    ملك ...والله ماعارفة انا مش معايا حتي ورق يثبت حقي
    بابا الله يرحمه كان واثق فيه جدا
    سارة..طيب ي حبيبتي ربنا يوفقك ويحنن قلبه عليكي ويديكي حقك
    ملك ..يارب ياسوسو
    خرجت الفتيات من بيت ملك فوجدوا الست فاتن ام سارة
    امام بيتها
    ام سارة ...ها ي بنتي نازلة
    ملك ..ايوة ي طنط باذن الله
    ام سارة ..ربنا يوفقك يارب
    ملك..يارب ي حبيبتي ادعيلي
    #الست فاتن ام سارة جارة ملك وكانت صديقة لوالدتها فهي تحبها كابنتها ووقفت معها بعد وفاة والدتها ووالدها منذ اكتر من سنه
    ملك.. هنزل انا بقي
    ام سارة ..ماشي ي حبيبتي ماتتاخريش
    ملك... .حاضر ي طنط سلام
    نزلت ملك الدرج فوجدت دكتور عصام الساكن في نفس البنايه يقفل باب شقته
    دكتور عصام ..صباح الخير يا ملك
    ملك .. صباح الخير ي دكتور
    دكتور عصام ..طبيب متخصص ف امراض النسا والتوليد
    يعمل في احدي المستشفيات الخاصة 29سنه معجب ب ملك ولكنها تعتبره اخ لها ليس اكثر
    اما سارة فهو عشقها منذ الصغر
    د.عصام..رايحة في مشوار تحبي اوصلك
    ملك شكرا ي دكتور مش عوزة اتعبك معايا
    عصام.. مفيش تعب ولا حاجة يلا بينا
    ركبت ملك مع د. عصام عربيته واتجهوا الي مكتب
    شريك والدها كي تتوصل معه في حل ل مشكلتها
    _ _ _ _ __________________ _ _ _ _
    في فيلا الجد سليم المهدي
    في غرفة فهد يقف بهيبته امام المراءة يرتدي ملابسه
    وينظر من خلالها لتلك النائمة ويتقدم اليها بتأفأف
    ويجلس بالقرب منها
    فهد..روجيدة يلا قومي عشان تفطري معانا انا كدا هتاخر
    روجيدة ..بهمهمه حاضر ي حبيبي انزل انت وانا هحصلك
    فهد ..10دقايق بالكتير لو مالقتكيش نزلتي مفيش خروج النهاردة
    روجيدة...حاضر حاضر ااقل من 10د وهتلاقيني تحت
    نزل فهد وتركها كي تجهز

    #روجيدة الصواف 27سنه من اكبر عائلات في اسكندريه
    جميله و شيك جدا تحب فهد ولكن تحب المال والنفوز اكثر متزوجة من فهد اكتر من سنتين ولم تنجب وهذا ما يعكر صفو حياتها فالجد يصر يوميا عليها وعل فهد للذهاب للدكتور فأمنيه حياته رؤية حفيد ل اكبر وريث له فهد
    في غرفة الطعام
    نجد الجد يترأس الطاوله ويجلس بجانبه عمر
    يدخل عليهم فهد ويقبل يده
    فهد.. صباح الخير ي جدي صباح الخير ي عمر
    عمر.. صباح الفل
    الجد سليم ..صباح الخير ي حبيبي فين ميراتك
    فهد ..بتجهز ونازله
    الجدسليم ..هتعمل اي النهاردة
    فهد ..في مشروع جديد هجيب الورق النهاردة باذن الله ندرسه مع بعض
    الجد سليم ..عل خيرة الله ي ابني
    فهد ...اومال فين جني هي مش هتفطر معانا ولا لسة نايمه
    جني من خلفه..ودي تيجي ي ابيه بردو
    صباح الخير ي ابيه
    وتقبل يد جدها صباح الخير علي عيون احلي جدوو
    الجد سليم... صباح الفل ي حبيبة جدوو
    صباح الخير ي عمر قالتها وهي لا تنظر اليه
    عمر ..صباح الخير
    الجد وهو ينظر لهم من تحت النظارة هو ف حاجة مزعلاكي من عمر
    جني .وهي تنظر ل عمر بغيظ ابدا ي جدوو مفيش
    عمر وهو يتجاهلها ..طيب ااقوم انا ل هتاخر
    الجد سليم .. انت لسة مااكلتش
    عمر ...لا كفايه كدا انا الحمد لله شبعت وينظر بتعالي ل جني ويلقي السلام عليهم ويذهب
    جني بغيظ .غتت
    الجد ..بتقولي حاجة ي جني
    جني... هاا ابدا ي جدوو
    تدخل عليهم رجيدة ..صباح الخير ي جماعة وجلست بجانب زوجها
    الجد وجني وفهد.. صباح الخير
    الجدسليم .. ان شاءء الله تجهزي نفسك الساعة 5 انا حجزتلك عند دكتور كبير وشاطر
    روجيدة ..حاضر ان شاء الله هتيجي معايا ي فهد
    فهد ...لا انا مش فاضي ممكن تاخدي مامتك معاكي هنراجع ورق مشروع جديد
    روجيدة بتذمر .طيب
    وبعد تناول الفطور يلقي عليهم فهد السلام يذهب لعمله
    وتصعد كلا من جني وروجيدة لغرفتها
    .......... .................. ........،............ ..............
    وصلت ملك الي مقر شركة شريك والدها
    ملك ..السلام عليكم ممكن ااقابل مجدي بيه
    موظف الاستقبال ..والله ي فندم مجدي بيع صفي الشركه هنا وسافر
    ملك ايه بتقول ايه سافر سافر فين
    الموظف ..والله ي هانم مااعرف كل ال اعرفه انه سافر وان صاحب الشركة الجديد اسمه حاتم بيه
    تحبي تقابليه
    ملك ..ااقابله ااقوله ايه بس ياربي
    ثم قالت ..طيب ممكن لو سمحت تخليني ااقابله يمكن يعرف مكانه
    الموظف ..ثواني واتصل عل السكرتيرة لتستاذن لها بمقابلته
    الموظف ..حاضر اتفضلي ي هانم حاتم بيه في انتظارك
    صعدت ملك لمكتب صاحب الشركة الجديد
    السكرتيه ..افندم
    ملك ..ممكن تبلغي حاتم بيه اني عوزة اكلمه قوليلو ملك عبد الله
    السكرتيرة ..اوك ثواني ابلغه
    بعد دقائق تاتي لها السكرتيرة
    السكرتيرة ..اتفضلي
    بداخل المكتب يجلس رجل في ال 50 من عمره وياذن لها بالتقدم
    مجدي ...اتفضلي
    ملك شكرا ل حضرتك ممكن اسالك هو مجدي بيه صفي الشراكة بينكم صح وسافر
    حاتم ..ايوة الكلام دا من شهرين
    طيب حضرتك ماتعرفش مكانه
    حاتم والله اللي اعرفه انه سافر المانيا ومش هيرجع تاني
    ملك بدموع ..سافر طيب وانا اعمل ايه
    حاتم انا مش فاهم حاجة ممكن توضيح
    ملك ببكاء ...مجدي كان صاحب بابا الله يرحمه وخلاه يبيع حتته الارض ال حيلتنا عل دهب ماما عل مبلغ كان محوشه في البنك واداهم ل مجدي بيه عشان يشاركه في مشروع وكان ماشي كويس لحد ما بابا اتوفي
    دلوقتي بابا بقالوا سنه متوفي وكل ما اجيله يقولي مفيش فلوس المشروع بيخسر
    واخر مرة جيتله هنا قالي تعالي بعد شهرين اكون دبرت مبلغ كويس
    واديني جيت لقيته سافر
    حاتم ..والله ي بنتي انا مش عارف ااقولك اي انا استلمت الشركه من شهرين ومعرفش اكتر من ال قولتهولك
    قام من مكانه وتوجه اليها واخرج من جيبه بعض من المال وقال لها
    ممكن تقبلي مني المبلغ دا ولو احتجتي حاجة انا زي والدك
    ملك وهي تنظر اليه بعيون دامعه
    حضرتك انا مش شحاته انا اتنصب عليا
    حاتم..ومين قال انك شحاته خدي المبلغ دا واول ما يتوفر معاكي فلوس روديه
    نهضت ملك وتوجت الي الباب وهي تجفف دموعها
    ثم اردفت ...
    شكرا لحضرتك وخرجت فورا من المكتب
    نظر حاتم في اثارها ونظر لرزمة المال وقال ....
    بنت عفيفه النفس....
    هبطت ملك وخرجت من الشركه وهي تبكي وتقول في نفسها الله يرحمك يا بابا لو كنت عايش ماكنش حصل كدا


    الثاني من هنا

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .