recent
روايات مكتبة حواء

رواية حارة العاشقين الفصل السابع 7 بقلم نهلة زغلول

رواية حارة العاشقين الفصل السابع 7 بقلم نهلة زغلول


حارة العاشقين

❤️ الفصل السابع
دخلت غرفتها بعد يوم شاق لتسترح علي ذلك الفراش تفاجات بصوت يأتي من خلفها
صخر ايه يامديحة اخبارك ايه مبشوفكيش خالص ثم دفعها واتجه الي الداخل
مديحة بخوف كويسة ياخويا كويسة
نفخ صخر دخان سيجارته في وجهها حسيتي بايه لما رميتي ورد برة
مديحة مليش دعوة ياخويا دي امك ونجوي انا مليش دعوة انا قولتهم حرام عليكم
صخر مصدقك يامديحة مصدقك عشان كده حفاجاك وحكافاك
مديحة قصدك ايه ياخويا
صخر حجوزك يامديحة
مديحة بابتسامة صحيح ياخويا مين
صخر الحاج إبراهيم صاحب ابوكي طلبك وانا وافقت
مديحة لا ابوس ايديك بلاش ياصخر ده انا اموت فيها
ده اد ابويا
صخر ماعشان كده انا وافقت حيربيكي ويعملك الادب ومسك شعرها تعالي يانجوي
نجوي بخوف خير ياخويا في ايه ماسك شعرها ليه
صخر خير متخافيش تعالي ادخلي
دخلت نجوي بعدم فهم
مديحة انت حتعمل ايه
اغلق الباب هششش بترموا مراتي برة البيت بالجلابية اللي عليها وصفعها علي وجهها
نجوي ابوس ايديك انا مليش ذنب
صخر بس يابت وصفع الأخري علي وجهها
مديحة اضربني بس بلاش تجوزني الراجل ده
صخر لا حتتجوزي وانتي وصفعها علي وجهها مرة أخري شايفة المطبخ ده هاتي الصينية لورد عشان تفطر
نجوي ولا بلاش تطلب مني الطلب ده
ورد كفاية ياصخر كفاية
صخر مش كفاية مش دول اللي ضربوكي و طردوكي بالجلابية
ورد كفاية بهدلة اكتر من كده صوتنا جاب اخر الشارع
نهض صخر من جلسته اتجه الي خارج الغرفة دخل غرفة ورد
ورد تعيش وتجيبلي حقي
صخر لو حد ضايقك انا موجود متخافيش من حد انا حنزل عشان البضاعة حتوصل مصطفي وإسماعيل حيجيبوها
ورد بخوف ماشي انزل وأنا كمان حروح لامي
صخر امك يوم مامشيتي انا أعدتها في بيت تاني بعيد عنهم عشان احميها
ورد بدهشة ليه ومن ايه
صخر دخلت لقيت مديحة ونجوي وامي بيضربوها اداريت لحد ماسمعتهم وهما بيهددوها أنهم حيخلوني اكمل في إجراءات إزالة البيت وحتبقي في الشارع وغير كده عرفت انك كلمتيها يومها مكالمة من الشارع جبت الواد أشرف بتاع الموبايلات عرف طريق المكالمة جاية من اي شارع
لحد ما لقيتك
ابتسمت ورد علي ذلك البطل الذي يحاول اثارة دهشتها طوال الوقت
صخر انا حنزل
هزت ورد رأسها ماشي
ارتدي صخر سترته ثم اتجه الي خارج الغرفة رأي والدته تجتمع بمديحة ونجوي
صخر ايه لسة في خطط جديدة بتفكروا تاذوي مين دلؤتي
فاطمة ابدا يابني احنا لم ينتظر إجابتها فتح الباب ثم اتجه الي الخارج
فاطمة ياجبروتك ياجبروتك
خرجت ورد من غرفتها جلست بجانبهم عاملة ايه ياحاجة فاطمة
فاطمة بتهكم بخير ياقلب الحاجة
مديحة بحقد انتي السبب في كل ده
نجوي انتي شيطان مش بني ادمة
ورد انا ليه عملتلكم ايه عشان الكره والغل ده كله ثم نهضت من مقعدها واتجهت الي داخل غرفتها
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
اتجهت مديحة الي داخل غرفتها اتصلت بمصطفى أجابها وهو يلعن تلك الغبية التي تطارده
مصطفي خير يامديحة
مديحة صخر حيجوزني الحاج ابراهيم صاحب أبويا ده اد ابويا يامصطفي
مصطفي وماله اتجوزي اصلا مش حيقربلك تلاقيه عايزك تخدمي
مديحة يعني انت حتتخلي عني يامصطفي
مصطفي لا طبعاً انتي اللي في القلب انا حتم جوازي عليكي يامديحة
مديحة صحيح يامصطفي
مصطفي بس عايز منك حاجة صغننة كده
مديحة اامرني يامصطفي
مصطفي في علبة صغير كده الواد رجب حيجيبهالك
افتحي له طالع علي السلم
خرجت مديحة من غرفتها اتجهت الي باب الشقة فتحته رجب الاسطي مصطفي جايبلك ده هزت مديحة راسها واتجهت الي داخل غرفتها فتحت العلبة رات ما بداخلها
مديحة ايه ده يامصطفي كيس ايه ده
مصطفي كيس حتحطي لاخوكي عشان يعمل احلي دماغ
مديحة يالهوي يالهوي يالهوي ولطمت علي صدرها انت
عايزه يبقي مدمن
مصطفي اول مايتحطله في القهوة حيعمل احلي دماغ
مديحة لا اطلب اي مني غير ده
مصطفي بطنك حتكبر وحتتفضحي يامديحة وبعدين مش
ده اللي كان مانعنا عن بعض ادي حيبقي مش معانا خالص حيجوزك الحاج ابراهيم حيفرق مابينا يامديحة
مديحة عايزني أعمل ايه
مصطفي حتحطيله منه في القهوة عندك
انا ححطله من عندي عايزينه يتكيف ثم اغلق الهاتف
دمعت عيني مديحة مسكت الكيس ووضعت يديها علي بطنها اعمل ايه ابني ولا اخويا
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
انتبه ماجد لوقوف حور أكثر من دقائق تفحص وتدقق في مادلين صديقته
نهض ماجد من مقعده اتجه الي داخل المطبخ احضر من الثلاجة انينة من الخمر
ثم اتجه الي مادلين مرة أخري
مادلين انا تعبت وحمشي بقي
ماجد خليكي وحشتيني
مادلين بدلع وانت كمان وحشتني اوي
ماجد هامسا أمام شفاهها تعالي ندخل جوة
مادلين بضحكة عالية ماشي
نهضت مادلين تبعها ماجد خلفها اتجهوا الي غرفة ماجد تحت أعين حور لم يغلق الباب راي انعكاس صورتها في المرآة ابتسم في نفسه علي تلك المراهقة التي بدأت تعجب به
مادلين مالك
ماجد مفيش وقبل شفاهها برقت عيني حور مما شاهدته اول مرة تري مثل هذه الأشياء أمام عينيها لم يريد أن تغضب أكثر من ذلك اغلق الباب عليهم
وقفت حور امام غرفته في حالة من الصدمة وقلبها يخفق بشدة اشارت حور علي قلبها العنة عليه يخفق بقوة
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
شريف لازم نتصرف حنعمل ايه
نورا حخلي يموت بالبطئ
شريف يعني ايه
نورا سعيد عنده بنته اللي اتعمل في بنات الناس لازم يتعمل في بنته
شريف يعني ايه
نورا بنته متعرفش حقيقة أبوها
شريف يبقي تعرف
نورا مش لازم تعرف طبعاً لازم يتوجع في بنته ياشريف
شريف فهمتك يانورا فهمتك
نورا عندك صاحبك مراد هو ده اللي حيحل الموضوع بتاع بنات وحيخلص حيوقعها من أول نظرة
شريف بس هي ملهاش ذنب
نورا ولا احنا لينا ذنب القصر ده حيبقي يدار لأعمال مشبوهة تحت اسم عيلتك ياشريف انا تعبت نفسي ارتاح بقي
حضنها شريف بقوة حنرتاح
نورا مقولتليش ليه ياشريف
شريف علي ايه
نورا انك انت اللي عملتلي العملية بتاعت تشوه وشي وسبت بيت أهلك عشاني
شريف مين اللي قالك
نورا المعلم صخر هو اللي جالي ومعاه مراد وماجد وكريم
ابتسم شريف علي أصدقائه الذين يحاولون اثارة غيظه
شريف المهم اننا مع بعض ووضع يديه علي بطنها حنعوض ابننا قريب
دمعت عيني نورا هزت رأسها حنعوضه
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
كارين يعني ايه حيحللونا
كريم جسمك اكيد في نسبة مخدرات مش كده
كارين بخجل بصراحة اه
كريم حنعمل ايه حنطلع من هنا ازاي
كريم حنقول انك مراتي وحنتجوز هنا
كارين بدهشة مراتك
كريم أيوة حنتجوز عشان نطلع من هنا
كارين بدموع ماشي ماشي المهم نطلع من هنا
في مكان آخر ...
انور وافقت اوف واخيرا
كمال الموضوع في أيدينا ياانور بيه متقلقش
انور المكان شبه السجن بظبط ياكمال برافو عليك
كمال جبتلك ولاد من معهد التمثيل عملوا نفسهم من الشرطة
أنور البنت دي جننتني خلاص هي وماجد تعبت معاهم اوي
كمال بابتسامة تقدر تعيش من غيرهم
انور مقدرش طبعاً
كمال انت واثق في كريم
أنور كريم محترم وانا واثق فيه كريم ابني اللي مخلفتهوش
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
جلس صخر علي سطح المكتب بعد أن قام بترتيب البضاعة الخاصة بالمخبز
مصطفي قهوتك يامعلم صخر
صخر فكرتني ده انا نسيتها
مصطفي تعالي الحقها قبل ماتبرد
صخر عندك حق تقدم عدة خطوات بطيئة نحوه مسك كوب القهوة وضعها علي شفاه
صخر كويس اني لحقتها
مصطفي بن مخصوص ومظبوط
صخر مظبوط اوي خلي الواد سلامة يعملي فنجان تاني عشان مصدع اوي ....
يتبع ....

google-playkhamsatmostaqltradent