اخر الروايات

رواية تزوجني لينتقم مني الفصل السادس 6 بقلم فرح محمد

رواية تزوجني لينتقم مني الفصل السادس 6 بقلم فرح محمد 

 لفصل السادس

عدي اسبوعين علي ابطالنا ولؤي بيغلس علي زهرة علي طول
في الشركة
لؤي : عم حسن اتصل بيا انا لازم انزل الصعيد بعد كام يوم وكمان ليا كتير ما اطمنتش علي عمو عزت
مراد : طب ما تنزل يا عم ما تخافش علي الشركة
لؤي : وانا هخاف علي الشركة ليه
مراد بمكر : اومال هتخاف علي مين
لؤي بتلقائية : مراتي هتقعد لوحدها
مراد : مراتك انت قولت مراتي صح
لؤي : مالك يا مراد
مراد : اول مره تقول مراتي انت علي طول بتقول الفقرية والزفته
لؤي بضحك : طب خلاص يا عم الزفته ارتحت
مراد بجديه : مش بتخرجها ليه يا لؤي
لؤي : انت عاوزني اخرج معاها انت عبيط
مراد : وايه يعني
لؤي : فكك يا عم انا هتصرف بس لازم انزل الصعيد بسرعة
زينة : قصدك ايه يا زهرة
زهرة : قصدي زي ما انت فاهمة يا زينة
زينة : بس لؤي لازم يعرف
زهرة : لا مش هقوله
زينة سلام احسن لؤي ييجي علشان مانعني اتكلم في التلفون
حنان : تمام اوي عاوزاك تجيبلي كل الاخبار
.............: عنيا انت تؤمري
وقفلوا السكة
حنان في نفسها : كده حلو اووي هتاخد الضربة الكبيرة يا عيني عليكي يا حنون هاهاهاهاها
باسل : بتقولي ايه
حنان اتخضت : يوه يا باسل خضتني
باسل بضحك : معلش يا روحي
حنان : ثواني والاكل يكون حاهز
مراد : ده حلو يا لؤي هيعجبها
لؤي : تمام هاخد ده
لؤي وصل البيت
لؤي : جهزيلي ملابس علشان نازل الصعيد يومين وراجع
زهرة في نفسها : الصعيد اه يبقا رايح لمراته وابنه
لؤي : زهرة
زهرة : ها
لؤي : ليا ساعة بكلمك ايه طرشتي
زهرة : وانت مالك
لؤي : هعمل نفسي ما سمعتش وخلصي جهزيلي الشنطة علشان همشي بعد شوية والاول انا جعان
زهرة : حاضر
كان في شاب قاعد اسمه مازن عنده 25 سنه عيونة حادة جسمة رياضي بشرة فاتحة
مازن : ايوه يا حببتي هتيحي امته1
..........: مش هقدر دلوقتي والله يا روحي جوزي يمشي وهجيلك علي طول
مازن : والزفت ده هيمشي امته
.........: ممكن بعد شوية
مازن : طب ما تتاخريش
زينة : مش موافقة يا ماما
الام : ليه بس يا بنتي
زينة : كده يا ماما مش موافقة
الام : انت لسه بتحبيه حتي بعد ما اتجوز
زينة بدموع : اه يا ماما بحبه وانا واثقة انه ليا
الام : طب اهدي بس يا حببتي
وبعد شوية خرجت
زينة بدموع : امته بقا يا لؤي تعرف الحقيقة انا تعبت
زهرة : انا خلصت كل حاجة
لؤي : تمام ماشي
زهرة لسه واقفة
لؤي : في حاجة عاوزة تقولي ايه
لؤي : خلصي قولي
زهرة : انت عرفت ازاي
زهرة : انت نازل الصعيد ليه ولمين
لؤي ببرود : وانت مالك
زهرة بغيظ : انت سئلتني يبقا لازم تجاوب رايح لمرامك وابنك اللي رن عليك صح
لؤي حب يستفزها : قصدك حببتي
لؤي : واقولك ليه انت ناسبة احنا متجوزين ليه
زهرة : وانت ما قولتش انك متجوز ليه
زهرة مشيت بغضب
في المساء
لؤي دخل اوضة النوم بتاعته هو وزهرة
هي كانت بتعمل شعرها هو قرب نحيتها وهي قامت مره وحده
لؤي : مالك اتخضيتي ليه
زهرة : ماتقربش
لؤي : ليه يعني انا اقرب براحتي
زهرة : ماينفعش
لؤي : ليه برضو
زهرة بتوتر : علشان علشان انا مش هنفع
لؤي بغموض : مش مصدقك
بعد عنها واخد الشنطة وهي وصلته لحد الباب وهو خارج قال
لؤي : في علبه في الريسبشن جوا جوها ورقة ابقي شوفيها سلام
قفلت الباب وقالت : ورقة ؟! ورقة ايه
راحت الريسبشن
ومسكت العلبة فتحتها لقيت تليفون جميل اوي افتكرت الورقة
دورت عليها واخيرا لقيتها وشافت اللي جواها
فتحت الفون ولحسن حظها انهاحافظه رقم زينة
زهرة : الو يا زينة انا زهرة تعاليلي بسرعة
زينة بخضة : في ايه يا زهرة انت كويسة
زهرة : متخافيش انا كويسة تعالي بس في حاجة ضروري
زينة : مسافة السكة واكون عندك
وقفلوا
زهرة : معقول ده بجد
استوووووبب تكمل بعد التفاعل
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close