-->

رواية منقذي الفصل الخامس 5 بقلم ياسمينا

رواية منقذي الفصل الخامس 5 بقلم ياسمينا

    رواية منقذي الفصل الخامس 5 بقلم ياسمينا

     ادهم بأبتسامه : تمام انتي الي اخترتي ها عايزني اطلقك امتا

    نور بصدمه : نعمممم
    ادهم ببرود : انا بحبك اه واوي بس مش لدرجه اني اعمل كدا في بنت علشان أنانية حضرتك نور انتي بجد بضيعي كل حاجه بنا
    نور بغضب : يبقا مبتحبنيش الحب يعني تضحيه
    ادهم بسخرية : اضحي بواحده معملتش فيا اي حاجه دانا الي أذتها مهو الصياد دمر حياتها علشاني وعلشان سليم وحتي لو واحده تانيه مستحيل اعمل كدا دي مش تربيتي
    نور : انت لو بتحبني هتعمل مستحيل علشاني انت عمرك ماحبتني مش كفايه مستحمله أن كل إلبنات بتحبك تعرف انت لما بتخرج بقعد افكر انت معا مين ياتره بتخوني ولالا
    ادهم بصدمه : مش مصدقك بجد انا واحد امو وابوه عرفو يربوه انتي عمرك شوفتيني ببص علي بنت ردي عليا قولي ايه كمية الشك الي فيكي ده انتي وحده معندكيش ثقه في نفسك
    نور بلاوعي : اه ابوك وامك ابوك الي هو خالي الي واخد فلوس امي كلها وواخد فلوس ابو قمر مش عارفه كل خواتو ماتو الا هو مسك في دنيا هو وامك الي مبتعملش حاجه غير أنها تقول نور غلط الي بتعمليه ده اعملي كدا واعملي كدا اشعرفها هي في الحاجات دي ست كبرت وخرفت
    نور اول ماسكتت لقت ادهم ضربها بلقلم
    ادهم بغضب : ده اول قلم علشان اتكلمتي علي ابويا
    ادهم ضربها قلم تاني وهي صرخت
    ادهم : وده علشان اتكلمتي علي امي
    نور بدموع : انت اتجننت ازاي تضربني
    ادهم ببرود : نور انتي طالق بتلاته
    نور بصتلو بصدمه وهو مشي وسبلها الاوضه
    _______________________________









    عند نجمه وصلت فهد عند عربيتو
    فهد بفضول : احكيلي عن اخوكي وعلاقتك بيه
    نجمه باستغراب : نعم ليه
    فهد : حستو شبهي
    نجمه بابتسامه: اه نفس العين حتي ادهم نفس عينو تسحر
    فهد بأبتسامه : طب احكيلي
    نجمه بلاوعي : بص يوسف ده حاجه كدا نادره الاخ الحنين الجميل ده يوسف كان حياتي وماما كانت سكر حياتي تعرف علشان اذاكر كان يدخل يعملي كيك الي بحبو عمرو ما زعقلي ولا ضربني كان يخليني اركب علي ضهرو ويقعد يلف بيا وانا اضحك من قلبي كل ما اطلب منو حاجه في ثانيه بيجبها قلبو طيب اووووي اوووي اوي كان حنين جدا
    فاجأه نجمه سكتت
    فهد : سكتي ليه
    نجمه بدأت تعيط بصوت واطي
    فهد بحزن : احكي انا هسمعك
    نجمه بصتلو ودموع في عينيها
    نجمه : لغيت يوم الحادثه جالي قبليها بساعتين كنت بذاكر جبلي شوكولاته وقالي انو بيحبني اوي وحضني حضن عمري ماهنسه اكنو بيودعني فضلت انا يوم ده خايفه عليه وماسكه ايدو ومش عايزه يسبني وبعدين جاه بابا فاراقنا طردو من بيت هو وماما كنت نفسي اروح معاه وهو كان نفسي يخدني ولما عرفت انو مات مقدرتش استحمل بقت 3 سنين مبتكلمش تعرف يوم فرحي لما بابا كان عايز يقتلني تخيلتو جمبي وبيحميني من ابويا
    نجمه سكتت وبدأت تعيط جامد
    فهد كان واقف وكان ماسك دموعو بلعفيه
    نجمه بصت لفهد بصدمه : يلهوووي انا ازاي قولتلك كل حاجه كدا
    فهد ضحك غصب عنو : معرفش بس كنتي اكيد محتاجه تكلمي معا حد
    نجمه بأبتسامه: فعلا
    فهد فتح باب عربيتو وجاب من عربيه بوكس شوكولاته كبير
    فهد : الصراحه كانت الهديه لنور بس انتي محتاجها اكتر منها
    نجمه بضحك : نور ايه وبتاع ايه هات ياعم بوكس ده
    فهد بأبتسامه: بالهنا يارب اكون قدرت افرحك
    نجمه : شكرا لحضرتك تعرف صوتك شبه صوت يوسف شويه
    فهد بحب : اعتبرتي كويس
    نجمه بابتسامه: شكرا علي الشوكولاته
    فهد وهو بيركب العربيه وقفل الباب وبصلها من شباك العربيه وقالها
    فهد : هتشوفيني كتير الايام جايه
    نجمه باستغراب : يعني ايه
    فهد وهو بيتحرك بلعربيه
    فهد :هتعرفي بعيدين
    فهد مشي ونجمه ابتسمت لأنها حست معه براحه
    نجمه دخلت المستشفي وهي شايله بوكس الشوكلاته وحضناه جامد وادهم كان خارج من مستشفي وهو متعصب وخبط في نجمه وقع منها الشوكلاته
    نجمه بحزن : مش براحه وقعت شوكولاته
    ادهم بغضب : خلاص هلمهم
    ادهم نزل يلم شوكولاته ونجمه نزلت معه وخدت واحده شوكولاته وفتحتها
    نجمه : ادهم
    ادهم بصلها بغضب
    ادهم : ايه عايزه ايه
    نجمه في لمح بصر حطتلو شوكولاته في بوقي
    نجمه بأبتسامه : بعد دقيقه بظبط هتبقي هتبقا كويس وكل تعصيب ده كلو هيروح
    ادهم ابتسملها وكمل لم شوكولاته
    نجمه : كيوت وانت هادي مش انت قولت مش بتحب العصبيه
    ادهم : اعتبر كدا انك بتعاكسني
    نجمه : اممم اه اعتبر كدا
    ادهم : نجمه اسكتي مضحكنيش انا متعصب
    نجمه بضحك : تعرف في مره يوسف اخويا كان متعصب تعرف عملت ايه علشان أروقو
    ادهم غمزلها : ايه بوستيه انا مستعد تبوسيني عادي يلا
    نجمه بغيظ : لا طبعا أنا عملت كدا
    نجمه مسكت خدودو وقالت
    نجمه : وفورا لما كنت بعمل كدا تعرف كان بيعمل ايه
    ادهم : بيعمل ايه
    نجمه بضحك: كان بيجبلي شوكولاته علشان بضحكو
    ادهم بسخرية : مش كفايه الي معاكي وبعدين دول من مين
    نجمه : فكك من مين ده ممكن تحكيلي في ايه
    ادهم : ممكن بس ياريت برا مستشفي دي علشان انا اتخانقت منها
    نجمه : تمام اوي يلا
    نجمه وادهم طلعو برا وركبو عربيه ادهم
    __________________________________
    🧡في قصر العزيز 🧡
    قمر رجعت القصر علشان تجيب هدوم لنور وادم كان معاها
    في اوضة نور
    قمر بحيره : مش عارفه اجبلها ايه كل لبسها زفت
    ادم بضيق : قدامك اهو فساتين هاتيهم
    قمر بضيق : كلهم عريانين
    ادم بضحك : وفيها ايه مش احسن من لبس الاطفال
    قمر بضيق : بص ياادم انت في حالك وانا في حالي وخالتي وخالتك واتفرقو خالات
    ادم بضحك: والقرد في عين امو عزال
    قمر بسخريه : اضحك يعني
    ادم : لا عيطي
    قمر بغضب : ادم اطلع برا
    ادم بضحك : خلاص هطلع البلكونه لغيت لما تخلصي
    ادم طلع البلكونه وفضل واقف وبعدين بص في الارض لقه حاجه بتلمع نزل وشافها لقها سلسله فضه صغيره خالص ومكتوب عليها اسم خالد
    ادم : خالد يعني ايه يعني ممكن يكون هو الي عمل كدا في نور ووقعها
    ادم طلع بسرعه من البلكونه
    قمر : مالك
    ادم بسرعه : هروح مشوار وجاي
    قمر بخوف : خدني معاك انا خايفه
    ادم : طب يلا تعالي
    ادم وقمر طلعو من القصر وادم ركب عربيتو وهو عينو كلها شر
    _______________________________






    🧡في شركة الصياد 🧡
    فهد وصل شركه ودخل مكتب خالد خالد اول ماشافو ابتسملو ببرود
    خالد : ها شوفتها وشبعت منها
    فهد بغضب : أوع تكون مفكر أنك ممكن تعمل حاجه فيها دانا اقتلك
    خالد بخبث : شوفت صورها الصراحه اختك مزه اوي متخفش مش هموتها علطول
    فهد : اه حلو اوي كلام ده
    فهد طلع مسدسو وضرب طلقه علي خالد جت في رجلو
    خالد بألم : انت اتجننت يافهد
    فهد ببرود : انا قلبي مات خلاص يعني عادي جدا اموتك
    خالد كان واقع علي الارض وبيتوجع
    خالد بغضب : هتبعني علشان حتة بت ولا راحت ولا جت
    فهد بغضب : حاسب علي كلامك لو غلطت تاني هتلقي رصاصه جايه في راسك
    خالد : افهم كدا شغلنا كلو هيضيع وسبب هيبقا بت دي
    فهد نزل لمستواه خالد
    فهد : ايوا كدا قول ان كل همك الشغل المهم متخافش خلي ساندرا تقابل سليم يتفقو معا بعض علشان يدمرو ادهم وادم وعيلة العزيز كلها سليم خلاص بقا مولع منهم بس حذرها لو نجمه حصلها حاجه مش هرحمهم هما الاتنين وانت معاهم
    خالد بسخرية : لا كتر خيرك ممكن تتصلي بلأسعاف هموت
    فهد ببردو : طيب
    فهد اتصل بلأسعاف وطلع من مكتب خالد بس شاف ادم جاي نحيتو
    فهد بهمس : اهي كملت
    ادم بسخرية : اهلا فهد باشا ولا نقول صياد
    فهد بص لي قمر : مش تعرفنا بلقمر
    قمر بتلقائية : انا اسمي قمر
    فهد بلهفه : صحبت نجمه
    قمر : انت تعرفها
    ادم بغضب : فين صحبك
    فهد : ليه
    ادم طلع سلسله من جيبو
    ادم : لقتها في بلكونة نور يعني هو اكيد الي وقعها
    فهد ببرود : عادي في ناس كتير اسمهم خالد
    ادم : لا بجد
    فهد : بص ياادم عايز اقولك حاجه انت بذات مينفعش تدور علي صياد أو علي العصابه الي معه تعرف ليه
    ادم باستغراب : ليه
    فهد بصلو بخبث وبص لي قمر
    فهد : علشان لو عرفت هما مين هتكره حد اوووي انت بتحبو اه ومش هنكر اني مش الصياد أوع تفكرني اهبل يعني وانتو كتشفتوني انتو كتشفتوني بمزاجي
    ادم بغضب : يعني انت بتعترف انك الصياد
    فهد بثقه : ايوا بعترف وهات بقا ادله وشوف هتعمل ايه تعرف انا ليه اعترفت علشان ابينلكم ضعفكم اكون قدامكم بس مش قادرين تمسكوني
    ادم بغضب : لا انت الي ضعيف انت الي كنت مستخبي انت انسان معندكش قلب شوف قتلت كمان واحد وكام طفل شوف عملت ايه بلمخدرات الي يتبعها شوف كام شب بيموت بسببها طيب شوفت انت بقا بتسرقت اعضاء ناس بيجيبو ناس صحتهم تمام تمام ويخدو منهم أعضائهم ويدوهم لناس اغنيه شوفت انت السلاح الي بدخلو في مصر شوفت كام حد بيموت بسببو انت شيطان واخرتك هتبقا وحشه وعلي ايدي
    فهد سمع كلام وسكت أما قمر انصدمت من كل ده وقرارت تدخل
    قمر بغضب : علفكره انت لو موت يبقا ارتحت بس ربنا هيعذبك في دنيا وفي الاخره هياخد اعز حد ليك ويموت قدام عينك وهتقعد تتعذب طول حياتك وفي اخرتك
    فهد بصلها وفتكر نجمه
    فهد بغضب : اخرسو ويلا برا الشركه وانتي بذات متكلميش انتي اكتر واحده هتخسري في الحكايه دي
    فهد مشي وسبهم مصدومين بس وقف لما سمع قمر بتكلم نجمه في تلفون
    قمر : ايه يانجمه مالك
    نجمه بدموع : احلقيني ياقمر
    قمر بخوف : مالكك ردي نجمه
    ادم : في ايه
    قمر : رنت عليا وقالتلي الحقيني والخط اتقطع
    فهد قرب منها بخوف
    فهد : يعني ايه مالها حصلها ايه ردي
    قمر : معرفش معرفش
    ادم بغضب : وانت مالك
    فهد : انا لازم ادور عليها هاتي رقم تلفونها
    قمر : نعم ادي رقم تلفونها لواحد مجرم
    فهد بغضب : مجرم بس انااا
    فهد سكت في اخر لحظه وسبهم وطلع برا الشركه أما ادم وقمر طلعو وراه
    فهد ركب عربيتو وتصل علي شخص
    فهد : في 5 دقائق تجيب رقم واحده اسمها نجمه حكيم وشوف موقعها فين بظبط
    فهد قفل تلفون وهو بيسوق جامد اول مره يحس بلخوف كدا يحس انو بينتهي
    وقف العربيه فاجأه وفاضل باصص في طريق وبعد دقيقه بظبط انفجر في العياط
    فهد مابين دموعو : مستحيل يحصلها حاجه وتكون بسببي اه مش فاكرها بس دي اختي انا ايه الي عملتو في نفسي ده لييييه لييييه حصل كدا في حياتي ليه الي ينقذ حياتي يبقا راجل مافيا ليه مكنش انسان عادي وكان قدر يربيني صح ليبيه انا مصيري كدا ليه أفقد ذاكره ووشي ينحرق وبتغير لوش واحد تاني انا ليه حصلي كدااا لييه وفي الاخر اختي هتموت بسببي
    فاجأه تلفونو رن ورد
    فهد بجديه : ها
    الشخص : العنوان ......
    فهد قفل تلفون وقال : ده عنوان سليم
    فهد مسك تلفون ورن علي ادم
    فهد : من غير اي كلام نجمه عند سليم
    ادم : اييه عرفت ازاي
    فهد : مش مهم روح الحقها وانا وراك
    فهد قفل تلفون وتحرك أما ادم راح علي بيت سليم
    __________________________________
    في مستشفي في مكان تاني خالص وفي اوضة العمليات كان ادهم نايم وحاوليه الدكاتره
    دكتور 1 : استني لغيت لما ناخد الاشاره من سليم
    دكتوره : خساره القمر ده وشو يتشوه
    دكتور 1 : انجزي ده شغلنا وعايزين تخلصو
    دكتوره : طيب
    ____________________________________









    في اوضة ضلمه كانت نجمه قاعده ومربوطه وكانت بتفتكر الي حصل

    فلاش باك........
    ادهم ونجمه ركبو العربيه وراحو قعدو في كافيه
    نجمه : ها احكيلي
    ادهم بحزن : انا طلقت نور
    نجمه بصدمه : نعممم ليه أوع يكون علشاني
    ادهم : لا علشان انانيتها
    نجمه : مش فاهمه يعني ايه
    ادهم حكلها طلب نور
    نجمه بصدمه : معقول طلبت كدا
    ادهم : انا مكنتش هطلقها بسبب ده كنت هسبها يومين تهده وترجع لي عقلها بس دي كانت بتمنا الموت لي ابويا لا وكمان بتقولي علي امي ست كبيره وخرفت انا مقدرش استحمل ضربتها بلقلم وطلقها
    نجمه بحزن : معلش ممكن تهده شويه كدا واكيد هاتجي تتاسفلك وانت هتسامحها علشان بتحبها
    ادهم : مش قادره انسه الاهانه وطلب الإناني الي طلبتو
    نجمه بهدوء : بس ياادهم دي مراتك ولي حصلها صعب لازم تعذرها
    ادهم : طيب هشوف لو هتندم ولالا
    نجمه بأبتسامه : الندم في حد ذاتو حاجه حلوه واكيد هترجع وتتأسف
    ادهم بحزن : ياريت
    نجمه طلعت شوكولاته من بوكس ودتها لي ادهم
    نجمه : اتفضل
    ادهم بضحك : شيفاني طفل
    نجمه : الشكولاته دي مش بس للطفال و دي السعاده كلها بجد هتبسطك
    ادهم : اممممم ومين الي جبها
    نجمه : فهد الي جاه انهارده صبح
    ادهم بضيق : اه تعرفي شاكك انو الصياد
    نجمه بنفي : لالا دا انسان محترم مستحيل يبقا هو
    ادهم : احتمال
    فاجأه جاه واحد من ورا نجمه
    الشخص : حضرتك عربيتك واقفه في مكان مش مناسب ممكن تركنها في مكان تاني
    ادهم : احنا كدا كدا اصلا هنمشي
    الشخص : تمام
    الشخص مشي وعلي وشي ابتسامة خبثه نجمه وادهم قامو وراحو علشان يركبو العربيه
    نجمه لقت نفس شخص الي جالهم في كافيه جاي من ورا ادهم وفاجاه ضربو بلمسدس علي راسو
    نجمه بصرااخ : ادهم
    نجمه جريت علي ادهم لقت الي مسكها من ايدها لفت لقت سليم
    نجمه بخوف : سليم انت عايز ايه ادهم صحبك الحقو
    نجمه بصت علي ادهم لقتو فاقد الواعي وعربيه إسعاف بتشيلو
    نجمه بصراخ : ادهم ايه ده بيعملو ايه
    سليم بشر : مفيش مش هو سحرك
    بشكلو الحلو ده انا بقا هخليه مشوه
    نجمه بدموع : حرااام عليك والله ماخانك ده صحبك ونبي متخليهم يعملو كدا
    سليم خد نجمه وركبها عربيتو وهي كانت بتصرخ سليم رش علي وشها مخدر وبعدين فقدت واعي
    سليم اتحرك بعربيتو لغيت لما وصل بيتو وقف العربيه وعمل مكالمه
    سليم : لما اديك الاشاره نفذ علطول
    سليم قفل معه وشال نجمه وطلعها اوضتووطلع أما نجمه بعد فتره فاقت وفتكرت الي حصل وفتكرت تلفونها الي في جبها طلعتو ورنت علي قمر بس من سؤ حظها سليم دخل وشافها وخد منها تلفون
    سليم : تعرفي ياحلوه انا هعمل فيكي ايه
    نجمه بستحقار : مكنتش اعرف انك حقير لدرجه دي
    سليم بغضب : ولا انا كنت اعرف انك خاينه
    نجمه بدموع : سليم افهم والله الصياد هو سبب هو الي عمل فيديو متفربك علشان تقلب علي ادهم والله صدقني
    سليم الغضب كان عامي قلبو
    سليم : بس بقا بلاش كدب تعرفي انا هعمل ايه في ادهم هشوه وشو هخلي اي بنت تشوفو تقرف تبصلو
    نجمه بغضب : لو قربت منو هقتلك
    سليم : اه مهو عشيقك
    نجمه بغضب : لا منقذي ده الا انقذني لما ابويا كان عايز يموتني انقذني من ايدك الحمدالله اني متجوزتكش هو راجل انتي حتتة كلب بتصدق اي حاجه هو انسان عاقل مش انسان الغضب وكره مليه ده الإنسان الي انقذني وانا لو فضلت اشكرو من هنا لغيت لما اموت صدقني مش هيكفي
    سليم جابو آخرو وضرب نجمه جامد وكان مش في واعيو
    سليم بغضب : هتشوفي انا هعمل فيكي ايه وفيه ايه
    نجمه مقدرتش تستحمل ضرب سليم وفقدت الواعي أما سليم بصلها بكره وطلع برا الاوضه
    انتهاااء فلاش باك.........
    ادم وقمر وصلو بيت سليم قبل فهد ادم فضل يخبط علي سليم سليم فتحلو ببرود
    سليم : ها في ايه
    قمر زقتو من علي الباب ودخلت تدور علي نجمه
    ادم بغضب : نجمه فين
    سليم : ولا اعرف
    قمر بتنده علي نجمه ونجمه سمعت صوتها من الاوضه بس مش قادره تتحرك علشان مربوطه وبتتألم من ضرب سليم
    قمر بغضب : تمام انا هطلع اشوفها فوق
    قمر جايه تطلع سليم مسك أيدها جامد ووقع في الارض
    سليم بغضب : بيت الي خلفوكي ده ولا اييييه علشان تطلعي بيراحتك
    ادم اول ماشاف منظر ده قرب من سليم وفضل يضربو سليم وادم فضلو بضربو بعض أما قمر طلعت فوق وفتحت اوضه اوضه في بيت لغيت لما لقة اوضه نجمه اول ماشافت منظرها انصدمت نجمه مضروبه جامد وهدومها مليانه دم
    قمر قربت من نجمه وحاولت تفكها
    قمر بدموع : اهدي متخافيش انا جيت اهو
    قمر فكت نجمه ونجمه حضنتها وهي بتعيط
    قمر بتمسح دموعها : تعالي يلا خلينا نطلع من بيت ده
    نجمه حاولت تقوم وسندت علي قمر ونزلو تحت ادم اول ماشافهم نزلين ساب سليم وقرب منهم
    ادم : انتي كويسه
    نجمه بدموع : الحق ادهم الحقو خطفو وعايز يشوه وشو
    ادم بص لي سليم بصدمه
    ادم بغضب :فييين اخوووويا
    سليم بسخرية : خلاص انتو كدا انقذتو واحد التاني بقا هيرجعلكم بس في شكل جديد
    ادم قرب منو وفضل يضربو وسليم مكنش بيدافع عن نفسو
    فاجأه دخل عليهم فهد وشاف نجمه بلمنظر ده
    فهد بغضب وصوت عالي : مين الي عمل فيكي كدا
    نجمه خافت من صوتو ومقدرتش ترد
    فهد بص لي ادم لقه بيضرب سليم
    فهد طلع مسدسو من جيبو وضرب نار نحيه سليم
    ادم وقف وبص لي فهد
    فهد : روح اقف جمبهم وسبلي كلب ده
    ادم بغضب : خليه يقولي مكان اخويا فين
    سليم بسخرية : العاشق تاني جاه
    فهد بص لي قمر وقالها
    فهد : خديها وطلعييي
    قمر : نعم ليه








    فهد بغضب : قولتلك خديها وطلعي
    قمر خافت منو وخدت نجمه وطلع برا
    ادم : قولي فين اخويا
    سليم : والله لو اخر يوم في حياتي ماهقول
    فهد : تمام وانا هموتك
    ادم : انت هتعمل اييييه
    فهد : هشش
    فهد مسك مسدسو وصوبو نحية سليم سليم حس أن لعبه قلبت جد
    فهد بشر : انا هعلمك ازاي تمد ايدك عليها أو حتي تزعقلها انا هعلمك ازاي تخطفها وتعمل فيها كدا نجمه خط احمر فاهم ولالا
    فهد ضرب طلقه جت في قلب سليم بظبط
    ادم بص لي سليم بصدمه
    ادم : سليم انت عملت ايه انت قتلت صحبي
    فهد بسخرية : صحبك ما صحبك كان عايز يأذي اخوك
    ادم شاف نبض سليم
    ادم : ده مااااااات
    فهد : اه مانا عارف............


    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .