رواية الغدر قريب الفصل الثالث 3 والاخير
( الغدر قريب)
الجزء الثالث والاخير
مريم بعياط :الو يا خالد الحق ملك في المستشفى وانا لوحدي مش عارفه اعمل ايه
خالد بخضه : مستشفي ايه وانا جي بسرعه
مريم : مستشفى *****
خالد : انا جي اهو بسرعه وقفل خالد وكان بيسوق بسرعه جنونيه لحد ما وصل المستشفى وراح الاوضه اللي في ملك
خالد بزعيق: ملك فين يا مريم وايه جابها هنا
مريم: اللي عملته فيها هو اللي جبها هنا
خالد : عملت ايه
مريم : يعني مش عارف عملت ايه
خالد: لا مش عارف وقولي عشان هو مش وقت الغاز
وحكتله مريم اللي حصل خالد : انا بحب ملك واستحالة اكون لغيرها انتي فاهمة الدكتور خرج من اوضه العمليات خالد ومريم في صوت واحد : خير ملك مالها يا دكتور
الدكتور: المدام حامل واللي حصلها ده نتيجة إفراط في المجهود وياريت متتحركش كتيير عشان ميحصلهاش كده تاني
خالد بفرحه : ملك حامل فعلا يا دكتور
الدكتور :اه حامل
مريم :طيب ممكن ندخلها دلوقتي
الدكتور :هي واخده مهدأ لما تصحي ابقوا ادخلولها
خالد : طيب شكرا يا دكتور
الدكتور: العفو عن اذنكم
خالد : مريم انا هدخل تشوف ملك عشان قلقان عليها
مريم :خالد خليك هنا ملك نفسيتها مش حلوه ولو شافتك ممكن تتعب اكتر
خالد :متخفيش انا مش هصحيها واول ما تصحي هخرج من سكات انا داخل
دخل خالد ومريم مقدرتش تمنعوا خالد :انا اسف يا ملك لو كنت جرحتك انا غلطان حقك عليا قومي واعملي فيا اللي انتي عايزاه وقعد يعيط وهو ماسك ايد ملك رفع راسوا لقى ملك ابتديت تصحى وتفتح عينيها
ملك : خالد انت ايه اللي جابك هنا وانا فين ومريم فين
خالد : انتي في المستشفى ومريم واقفه بره
ملك بعياط :وانت جيت ليه اطلع من حياتي بقى كفاية اللي عملته فيا انا وابنك
خالد: يعني انتي كنتي عارفه انك حامل ومقلتليش ليه
ملك : الموضوع ده ميخصكش انت فاهم ده ابني وانا هربيه لوحدي واتفضل أطلع بره من سكات عشان انا مش طيقاك ولا طايقه اسمع صوتك وياريت تطلقني عشان انا مش هعيش مع بني آدم غدار وخاين زيك اطلع بره
خالد : انا بحبك ومخونتكيش ومش هتطلقك عشان انتي دنيتي كلها ومقدرش اعيش من غيرك وهطبع بره عشان انتي تعبانه بس
ملك بعد ما خالد طلع قعدت تعيط ومريم دخلتها وقعدت تهديها وبعد يومين طلعت ملك من المستشفى وراحت بيتها في شرم عشان تهدى وتقعد مع نفسها شويه وطلبت من مريم أنها تروح وتجي تقعد معاها شويه كل يوم ومريم نفذت كلام ملك وكانت بتجي كل يوم يقعدوا مع بعض شويه تاني يوم خالد
ده باقي البارت التالت من روايه
# الغدر قريب
خالد :الو يا مريم ملك عامله ايه دلوقتي
مريم :كويسه حالتها اتحسنت كتييير عن الاول
خالد :ممكن اطلب منك خدمه
مريم: اتفضل
خالد: بصي يا مريم انا كنت عايز اصلح اللي عملته وعايز ملك ترجع تاني أن مقدرش استغنى عنها دي حب حياتي
مريم :ملك والله بتحبك بس مش قادره تصدق اللي حصل
خالد :طيب بصي أنا هقولك هنعمل ايه دلوقتي اللي هنعمله ******
مريم :تمام سلام انا بقى عشان الحق أقنعها
خالد :سلام زي ما. اتفقنا وبعد ما قفل خالد و مريم راحت مريم عند ملك
تررررن ترررررن ترن
ملك :حاضر جايه اهو
مريم :ايه ساعه عشان تفتحي
ملك: هو في حد يرن كده برضوا
مريم :خلاص يا ابو الصحاب متزعلش بقى
ملك: خلاص مش زعلانة تعالي نأكل انا عمله اكل تحفه
مريم :لا أنا عزماكي النهارده يستي يا البسي بقى عشان نمشي
ملك: حاضر يا مغلباني
مريم :يلا يختي ملك طلعت عشان تلبس لبست فستان نبيتي وسابت شعرها كان شكلها حلو اوي اوي اوي عامله زي عارضات الازياء
مريم :اي الجمال ده طول عمرك قمر وشيك
ملك : ميرسي يا قلبي يلا عشان نمشي ومشيوا راحوا مطعم وخالد راح على بيت ملك وقعد يزين الدنيا وعمل اكل وشموع و جو رومانسي جدا جدا وبعد كده خالد بعت لمريم وقال انا خلصت خلي ملك تيجي بسرعه
مريم :ملك يلا عشان نروح ماما عيزاني
ملك :ماشي يلا
روحوا هما الاتنين كل واحد راح بيته ملك اوي ما فتحت الباب اتفاجات
ملك : الله ايه الجمال ده مين عمل كده ملك حسيت بحد وراها
خالد حط أيدوا على عنيها :انا اللي عملت كده انا ومهما عملت مش هقدر افرحك
ملك حاشت اديه ولفت : خالد انت جيت ازاي وعرفت منين اني هنا وقعد تعيط خالد خضها في حضنه وقالها هووووش بس بلاش عياط أنا ايه سامحيني انا مقدرش اعيش من غيرك انتي الهوا اللي بتنفسه انتي كل حاجة
انا بحبك جدا جدا جدا
ملك : وانا كمان بحبك بس مقدرتش خالد قطعها وقالها هووووش با
بلاش نتكلم في الماضي وقام شالها وقلها بحبك يا احلى ملك في الدنيا
ملك حضنته عند رقبته وقالتلووا انا مش هناكل بقى ولا ايه انا جعانه
خالد :اه منك فصلتيني حراك عليكي يا شيخه تعالي كلي ياختي وكله وبعد خمس شهور كان معاد ولاده ملك ملك جابت بيبي زي القمر وسموه مالك
وتعاهدوا أنهم دايما يشتكوا لبعض آلامهم
تمت الحمد الله