-->

رواية بنت عمي البارت الثالث 3

رواية بنت عمي البارت الثالث 3

    رواية بنت عمي البارت الثالث 3


    *روحت فتحت الباب وخد الاكل وحاسبت الدليفري
    _مريم تعالى اطفحى
    =نعم !!
    _كلى يعنى
    =اه بحسب ..ثوانى انت بتعمل اى
    _هاكل معاكى
    =مين الى طالب الاكل!!
    _مين الى محاسب على الاكل!!
    =خلصانة اقنعتنى وهتاكل
    _غصب عنك على فكرة هاكل..

    *كلنا وخلصنا ..
    _مريم
    =نعم
    _مش هنلاقي الطبطبه بق على رأي حسين الجسمي
    =لاء .. وايدك لتوحشك بق
    _امال لو مكنتيش بتحبينى كنتى عملتى فيا اى ..
    =مصطفى .. انت بتحبنى!!
    _ها ..
    =تمم .. مش هتلمسي غير لما تحبنى
    _يشيخة .. الحب هيجى بالعشرة .. بصي هو انا بحبك والله بس فاهمة ..
    =زى اختك .. اشطا خلينى اختك بق
    _مين قال انك اختى والله ميحصل .. يعنى تبقي قمر كد واختى لا طبعا
    =انت بق زى اخويا ..
    _انتى عارفه المثل الى بيقول "الى بتكسف من بنت عمه .. ميجبش منها عيال"
    =اه .. ماله
    _انا مش مكسوف .. انا نفسي استفرد يرايق .. مش معقول يعنى يوم الصباحيه خلص اهو ..
    =بطل كلمة استفرد دى
    _نفسي اتحرش بيك يرايق ..
    =احترم نفسك
    _احترم نفسي .. دا انا مش متربي .. وبعدين يعنى لى محسسانى انى شقتك ف شقه مفروشه
    =طب بطل الكلام دا
    _لى متجوزتش مثلا ريم دا كان عليها شفايف ولا حبيبه كانت كرباج ولا نسرين كانت وتكة ..
    =والله انت ماعندك دم .. وانا غلطانة انى قاعدة معاك اصلا

    *جت تقوم قومت شددتها ليا
    _والله مفيه احلى منك .. انا بهزر بس بلطف الجو
    =طيب ماش .. لطفت!! .. ابعد بق
    _على فكرة لو قولتى ابعد تان هخونك .. اي يبت متهدى كد .. ف ايه يرايق ..
    =فيه قلة ادب وسفالة
    _هو كد قلة ادب وسفالة !! طب انا عاوز قُبلة
    =العب بعيد يشاطر .. وبعدين انت مش بتحبنى .. بتحب فيا شكلى بس
    _لا يمريم .. هو انا قذر للدرجاتى ف نظرك
    =مش قصدى انا بس ع...
    =خلاص يمريم متقوليش
    *بعدها عنى وطلعت برا قعدت ف الكنبه
    _مصطفى متزعلش منى
    =أنا .. بصي يمريم .. لو الحب هو الامان يبقي بحبك .. لو الحب يعنى أطمن يبقي بحبك .. لو الحب أنتى اتمنى اشوفك ومشوفش غيرك يبقي بحبك .. لو الحب انى بخاف عليكى ومش عاوز دموعك تنزل يبقي انا محبتش غيرك ..
    _انت بتحبنى بجد!!
    =طورة أنا بحب حتة طورة
    _بطل بواخة .. طب قولها تان
    =بحبك وربي بحبببببك ..
    _وانا كمان بحبك اوى .. تعرف يمصطفى أنا لو بحب حد بعد بابا الله يرحمه يبقي انت ..
    =وانا هحاول اعوضك لو بجزء صغير عن عمى الله يرحمه

    *فجأة مريم حضنتنى جامد وكانت مبسوطة اوى.. هى دى الضحكة الى بتحلى وشك يمريم ..
    _بقولك يمصطفى
    =قولى يا بنت عمى
    _حان الان موعد الاستفراد يرايق
    =اي دا ف اى .. لا هصوت لو قربتى منى
    _هه .. كنت عاوز اى من شويه
    =مش فاكر لاء
    _قُبلة مثلا ..
    =لا معتش عاوز..
    _هههه .. يانى
    =حبيبي بالبونط العريض ..غالى واقرب من وريد .. حالتى تتشخص جنون بيقولى انا بيك مريض ..
    _ها واى تان
    =اه ولقيت الطبطبه .. واقوى لو منتاش بعيد .. ضحكتك فيها كهربا ..
    _مخلاص بق
    =لا بجد شابوه يوسف الشريف
    _يوسف الشريف!! ما علينا ..
    =مفيش شويه ساسبنس أو فيلنج كد
    _احترم نفسك
    =رجعنا ل احترم نفسك تان ..
    _مصطفى الله
    =الله .. أيوة بق
    ..
    *بعد اسبوعين ..
    *من الصبح
    *صحيت لقيتها ف حضنى وكانت فرحانة اوى وانا الصراحة كنت فرحان جدا .. معقولة الإنسانة الى احبها تبق افضل صديقه ليا ..
    _يسطا احلى صباح عليك
    =لى بتأكديلى انى متجوز واحد صاحبي لى
    _هه .. عاوزلك ف موضوع بس بليل..
    =خير ...
    _بليل ..
    =تمم اشطا
    _ هروح احضر الفطار
    =ها .. رشوة يعنى .. اشطا انا بقبل ..

    *مريم راحت تعمل الفطار .. لا وكمان حضرت فطار حلو اوى وعملت الغدا حلو اوى بردو..
    *بليل
    _بقولك
    =قوليلى
    _انت نازل شغلك بكرة صح؟
    =صح
    _عاوزة اطلب منك طلب
    =اطلبي
    _عاوزة ارجع الشغل
    =نعم يختيييي..
    _ف اى يمصطفى .. انت عارف انى محاميه شاطرة .. وناس كتير تعرفنى .. وقواضي كتير مأجلاها عشان الجواز
    =مفيش كلام من داا.. مش محتاج فلوس الحمد لله والحالة ماشيه كويس اوى
    _انا مش بقول عشان الفلوس .. دا كيانى
    =لاء يعنى لاء ..
    _ماش يمصطفى شكرا ..
    *دخلت نامت وهى زعلانة جدا والدموع ف عينها .. عشان كنت بزعق وانا بتكلم ..

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .