اخر الروايات

رواية قصتي مع مصاص دماء الفصل الثاني 2

 رواية قصتي مع مصاص دماء الفصل الثاني 2

لحلقة الثانيه

اتلقت يارا الدعوه من الشااب ..
كانت دعوه لحفله خاصه
مشي الشااب بعد ما ادي الدعوه لياارا
فضلت يارا مسكه الدعوه وهيه فرحاانه جدااا
اتملكها فضوول كبير ف انها ترووح
بس وقتها .. افتكرت يارا كلام مامتهاا
واذاي النااس ليهاا ، ده غير انها مش اجتمااعيه
ولا عمرها رااحت حفله ولا لبست فستاان واعتنت بجمالهاا وبنفسهاا
يارا : ازاااي هرووح ؟! انا مش اجتمااعيه ومينفعش ارووح هنااك لوحدي
وهيبقي شكلي وحش اووووي
لاا لاا انا مش هرووح الحفله دي
انا وعدت ماما اني احافظ ع نفسي وماخطلتش بالناااس
واكيد هيه هتعترض ع الحفله دي
حطت يارا الدعوه ف دفتر محاضراتها وراحت تتمشي ف الجاامعه شويه
عشان تستكشفهاا ..
يارا : فيين رزااان بقي ، دي وعدتني انها تكون جمبي
بس دي عادتها انها تسبني كده وتروح مع صاحبتهاا
فضلت يارا تتمشي وهيه مستغربه من حجم الجاامعه الكبير ..
واد ايه فيهاا نااس كتير ..
لمحت يارا رزاان بتهرج مع ولد من شلتهاا
راحت يارا ونادت عليها ..
يارا : رزاااااااااااان رزااااااااان
بصت شلت رزاان ع ياارا ..وبدائو يضحكو ضحكهه خبيثه كلها استهزاء بياارا
ولبسهااا وشكلهااا ..:
راحت رزان عند يارا ...
رزان : ايه يا ياارا في ايه ..!!
بصت يااارا لرزاان نظره كلها غضب
يارا: مش وعدتني انك تفضلي جمبي !! انتي عارفه اني معرفش حااجه ف الجامعه دي
رزان : بقوول لك ايه اكتشفي الجاامعه بنفسك بقي ، مابقتيش الطفله الصغيره الي هفضل مااشيه ورااها واعرفها المكااان من اول وجدديد ..
انتي لاازم تعتمدي ع نفسك شووويه بقي اكتر من كده
معرفتش يارا ترد تقوول ايه لرزاان
يارا : عن اذنك انا هروح اكمل محاضرااتي
مافيش فيده من الكلام معااكي ، انتي ع طووول كده
مشيت ياارا وهيه حااسه باحبااط من اختهاا
سمعت ياارا صووت بيناادي عليهاا من بعيد
لفت يارا وشهاا لقتها ياسمين
ياسميين : يااااااااارااااا
ابتسمت ياارا اول ما شاافت ياسميين
ياسمين : ماالك يا بنتي شكلك مدي ع زعلاانه
يارا : لاا عادي بس كنت مضاايقه اني لوحدي
ياسمين : ومين قاال لك انك لوحدك يا قمر انتي وانا رحت فيين يعني
بس متاكده ان مافيش حااجه تاانيه ضيقتك
يارا : اها بصراحه فيي ، في شله معايا الدفعه بتضايقني كتيير
ومش عاارفه ليه حطه نئرها من نئري كده
انا معملتش لهم حااجه وبيتسهزئو بيه ع طووول
قالت ياسمين بثقه لياارا : عشاان غيراانين منك يا جميل عشاان عاارفين انك امووره وزي العسل وخاايفين احسن تسرقي الجوو منهم وتبقي انتي الاحلي
عشان كده بيحبطووكي وبيرخمو عليكي
كلمات ياسمين حسست يارا بثقه كبيره ف نفسهااا
ابتسمت يارا اول ما سمعت كلمات ياسمين
يارا : شكرا يا ياسمين انتي طيبه اووي
ياسمين : ماشي يا ستي تعالي بقي وريني الشله الي بتقووليلي عليها دي وانا اقول لك تتعاملي معاهم ازاااي ، انتي محتااجه درووس ف ازااي تتعاملي مع الناااس
راحت ياسمين مع ياارا عشان توريهاا الشله الي بتضااييقهاا
يارا : هما دول يا ياسمين
سكت ياسمين للحظاات ..
ياسمين : بصي يا ياارا الشله دي احسن حل ليكي انك تتجااهليهم ..
يارا : ماردش عليهم يعني
ياسمين : اها .. لان شكلهم بيقوول انهم بتووع مشااكل وانتي مش قد المشااكل ابدااا
ياارا : اهاا عندك حق انا هدخل عشان اشووف المحااضره 2 هتبدا امتي
ياسمين : مااشي يا حببتي انا هروح دلوقتي عشان ماوريش حااجه
وبكره نتقاابل
سلمت يارا ع ياسمين ودخلت المدرج ..
وبعد ما اعددت يارا سمعت صووت جي من ورااها
اده دي جاات تاااااااااااااااني
حاولت ياارا تتجاهل البناات
ومالفتش وشهااا ولا كانها سمعاهم
وقتها كان في بنت اعده جمب يارا وطلبت منها انها تنقل جدول المحاضرااات
ادت يارا الكشكوول للبنت
فتحت البنت الكشكوول ، ولمحت الدعوه
بصت البنت باستغرااب ع يااارا
وقالت ف نفسهاا : الدعوه دي بتبقي لجميلاات الكليه ومش لاي حد
ازااي البنت دي خدتهااا !!
خدت البنت الدعوه وحطتها ف شنطتها ورجعت الدفتر ل يارا
مالحظتش يارا اختفااء الدعوه لانها مهتمتش بيها اصلا
وبعد ما انتهت المحااضره التاانيه
خرجت ياارا لقت رزاان بتدور عليهاا
رزاان : كنت بدور ع المدرج بتااعك
يارا : طيب يالله عشان عايزه اروح
رزاان : مااشي يالله بينا
روحت ياارا مع رزاان واول ما دخلت البيت
استقبلتها مامتها بابتساامه كبيره
الام : يااارا حببتي هاا طمنييني عملتي ايه
رزان : وانا بنت البطه السووده يعني
اتجااهلت الام رزاان وكملت كلامها مع يااارا
حكت ياارا كل الي حصل لمامتها معادا الشله الي ضايقتهاا
والي حصل معاهم ..
راحت يارا عشان تتغدا ودخلت اوضتها ونامت عشان صحيه من بدري
غمضت يارا عنيهااا وللحظاا تاهت ف عالم احلمهاا
فتحت يارا عنيها بس حست انها مش قاادره تتحرك ...!!!
يارا : اده ايه الي بيحصل هنااا
مش قاادره احرك اييديي
حاولت يارا انها تفك نفسها ..وبعد محااولاات طويله قدرت تفكها بصعووبه
بس اديها نزفت ...
قامت يارا من ع سررها وهيه مستغربه الي بيحصل
وازااي اتربطت وهيه ناايمه كده
وليه الاوضه ضلمه اوووي كده
قمت ياارا وهيه مش شاايفه قدامها حااجه
احركت بصعووبه ع الرغم من حفظها لاركاان الاوضه كووويس
وبعد ما وصلت للباااب
فتحتووو ...
وقبل ما تناادي ع مامتهاا سمعت صوووت صرخه مكتووبه
زي انييين !! لحد بيالم !!
فتحت ياارا البااب بهدووء ومشيت ف الصااله وهيه مرعووبه
ومش فاهمه ايه الي بيحصل
شااف ياارا ضووء بسيط ف الصااله
لمح وقتهاا دم ع الارض ..
اترعبت ياارا اول ما شاافت الدم
سمعت صووت بيقرب شوويه بشوويه ف الصاله
اتحركت ياارا بسرعه واستخبت ورا الانتريه ..
سمعت صووت بيعلي اكتر واكتر ..
وفجئه ظهرت رجلين مغطيه بالشعر ومخالبها كبيره
وبدات تظهر ملاامح الوحش الي بسسبه حسست يارا برعشه فقدتها الحركه
بدات ياارا تتنفس بصعووبه وهيه مش مصدقه الي شاايفاااه
ايه ده وازاااي ، ده حقييقه ولا خيااااااااال ...!!
بصت يارا لقت الوحش بدا يحرك نحيتهااا ......!!
كتمت ياارا نفسها وغمضت عنيهاااا وهيه مرعوووبه
لو اتحرك خطوه تاانيه نحيت الانتريه هيشووف يااارا
وفجئه سمعت يارا صووت رزااان
اتحرك الوحش بسرعه نحي الصووت
اترعبت ياارا من الي حصل ..
قالت ياارا لنفسهاا : لاااااااااااااا رزااااااااان لاااا .. اعمل ايييه مش قاادره اتحرك
وفجئه .......!!!!
سمعت ياارا صرخه رزااان
اتصدمت ياارا مبقتش عاارفه تعمل ايه ....!!!
حاولت ياارا انها تتحرك من مكاانها بهدووووء
رااحت نحيت صووت رزااان
بقع الدم بتزييد اكتر واكتر
بصت يااارا لقت بقعه دم كبييييره اووووووووووووي نازله من السقف
بصت يااارا لفوووق لقت جسم ولدتها متعلق وكاان متقطع !!!
صرخت يااااارا ورجعت وراااا بسرعه ..
كتمت ياارا صرخهاا وحااولت تجري نحيت بااب الشقه
بصت لقت الوحش واقف قدامهاا
وهوا مااسك رزاان
رجع ياارا خطوتين لوورا وجسمها مهزوون
مش قاادره تعمل حااجه !!
بصت ياارا لقت الوحش مسك درااع اختهااا
وقطعه ....!!!
صرخت رزاان صرخه عاااااااااااااااااااااااليه
يارا : ررررزاااااان ....!!!!!
نزلت الدمووع من عيوون ياارا والي حست بالم ف كل جسمهاااااا !!
قرب الوحش ع يااارااا خطوه بخطوه
صرخت رزاان بصووت عااالي
شتت انتبااه الوحش
لف الوحش وقرب ع رزااان
وقطع راسهااا !!!!!!!!!
يارا :آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه رزااااااااااااااان........
يتبع..........

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close