رواية ام لسانيين الفصل الثاني 2 بقلم بسمة سلام
البارت التاني
طويله اهو شكرا وصلتوها1.020 الف وعشرين لو وصلتوها الف ونص هنزال التالت انهارده بردو +متابعه هتنزال التالت بعدها علطول قدها وقدودت يا شباب
شمس::اتلم تانتون علي تانتن
ايات::واحد ناتن والتاني انتن
طارق:: اتلمي
عاصم:: عال والهي يا ست ايات بقا مكملتيش عشر دقايق
وبقيتي بلسانين
ماما شمس:: بت ام لسانين بتعملي اي كل دا ف سجاده
ازيكم يا حبيبي تعالو تعالي
عاصم:: شكر يا طنط ربنا يخليكي زمان ماما جايه عشان نسيت المفتاح
طارق:: انت بتقول اي يا عم تعالا يا ابني دا بيتكم
شمس:: بيت مين لا متجش مش هنقعد نتحايل يلا يا ماما
يلا
عاصم:: طب جاي بقا عند فيكي يا ايد تلهون انتي
شمس:: وانت الصادق دا مش عند دا اهم وظائف الجرجير يا جرجيرة
عاصم:: والهي الا هيا
شمس:: التحشير يا محشر انت
دخلو الشقه.....
شمس::تشربي اي يا ايات
ايات::شاي يا شموسه
شمس::: بنظرة قرف ترفع حواجبها
ونت يا سي زف..... اقصد يا جرجير
عاصم::بصي واحد قهوه ويكون ف مج م فنجان تمم ويكون مظبوط والوس يكون حلو وفاتح..
شمس::شمس تضرب عاصم بالقلم علي وشو واحد و اتاني وو الالتالت والقلم الرابع
طخ طخ طخ
مامت شمس::بتقرصعا ف ايديهة هو قالك اي يعني عشان تسرحي كدا
شمس::لي كدا يا ماما بس دا انا اتخيلت اني قدم شخص بكرهو وعملها قلم يمين وقلم شمال وي اي
عاصم::......اااا..بصي خلينا ف شاي مظبوط احسن اي رايك
شمس::مكان من الاول
مامت شمس::انت سنه كام يا عاصم
عاصم:: انا اوله جامعه يا طنط حقوق
طارق::وشموسه بردو سنه اوله
يعني انتو مع بعض
شمس اتفضلو الشاي
ايو يا طارق معايا ف نفس العمارة ونفس الجامعه والتخصص والمدرج جرجيره جرجير يعني مفيش كلام
اليوم التاني
نزلين عاصم وايات ويقبلو طارق وشمس
اي رايحين فين
عاصم:: الجامعه وايات الشغل
طارق:: ونا كمان شغلنا قريب تحبي اوصلك معايا
اايات::مش عايز اتعبك وكمان لزم توصل شمس
طارق::شمس دي عسل وهتاخد.تاكس كمان
شمس::كداب والهي انا مش عسل و.....
طارق::ههههههه بتهزر بتهزار م انتي هتروحي اوحدك يا شموستي يا روح قلبي
شمس::لا انت هتوصلتي عادي اركب معكم ومش هغير كلامي لاني كبيرة وف جامعا وخلاصنا
شمس::تشدو لعندها لانو طويل وهيا متوسطه
طارق::ف اي
شمس::توصلها هيا اماا اختك دي اي هو انا لقيطه اقتني ف ملجا البراعم قولي الحقيقه فين نص الدليا انا هبحث عن اهلي بنفسيارق::يخربيتك يا ام لسانين ظبتيمي وحيات امك خليني اوصلها لوحدنا
شمس::لا
طارق::اتنين شكولاته حجم كبير وكيس شيبسي كبير
شمس::مينفعوش
طارق::كنتاكي
شمس::قولت لا بردو
طارق:: طب ماك اي رايك.وتظبتي اني اوصلها ولوحدنا
شمس::بابتسامه المستعبطين وتحريك حواجبها وانا مش هقف ف وش سعادك يا قلب اختد ارق::حبيبت قلبي والهي
شمس::طيب ارجع من الجامعه اللقي التلات شكولاتات والشيبسي وماك وكنتاكي علي سريري
طارق::اولا انا قولت اتنين شكولاته ثانيه هو انا هجيب حجة واحده بس اختاري
شمس::لا والهي لا ماشي من عنيه اسيحلك بقا اسيحلك احسن منت عارف لساني طويل وبعدين انا اصلا مشغوله مش قادرة اروح موصلات
طارق:: طيب طيب ماشي
شمس::هات بقا فلوس
طارق::لي بقا دا كمان
شمس::عشان التاكسي
طارق::من معاكي بقا معليش
شمس::خلاص انا ادخل لماما واقولها اديني فلوس عشان الموصلات اصل يا ماما اخويا مش هيوصلني انهاردة عشان ايات......
يضع ايدو علي بوقها ويطلع 100جنيه
طارق::يخربيت ام الدكتور الا شدك من لسانك يا ام لسانين
شمس::يدوم يا طروقه
طارق::اتفضل روحي للبت يلا
شمس::لي عشان اسيحلك
طارق::الله يخربيتك يا شيخه
شمس::ايو ايو افتكرت عشان اقنعها خلاص
طارق::اتفضلي
شمس::اتاخرنا عليكم
عاصم::: جامد
شمس:::طب كويس يا جرجيره انا عارفه الانتظار وحش وخصوصه للجرجير بيبقا مش حلو
شمس::بقولكم اي ايات روحي شكلك اتاخرتي وطارق يوصلك وانا هاخد تاكسي
ايات::لا مش هينفع مرسي
عاصم:::مش كنتي كبيرة وف جامعه ومش هترجعي ف كلمتك
شمس::لا انا عيل برجع ملكش ف يا جرجير
تحت ومشيت ايات وطارق
وتقف شمس
عاصم::يا ايد الهون
شمس::عايز اي
عاصم::تحبي اوصلك
شمس::لا شكرا
عاصم::طيب
شمس::اي دا يا جرجيرة مش هتتحايل عليه ولا اي
عاصم::لا هتركبي ةلا اي
شمس::'لو مكنتش تحلف ليمكن كنت اركب ابدااا
عاصم::لا متجيش علي نفسك سلام
شمس::ميهونش عليه زعلك عيب دا انت ابني
عاصم:: ابنك اخي كملت يلا اتفضلي
وصلها
شمس:'مرسي يا عاصم
عاصم:::: يا عاااااصم مش مصدق
شمس::لا دا بس عشان ف ناس ف الجامعه وحالك ميقفش عند البنات ومتلقيش الا تتجوزك وبصوت واطي.....باي يا جرجيره
يبتسم جامد وهو شايفه دخله الجامعه ويحرك راسو والهي فعلا ام لسانين
بعد المحاضرت
ف الكافي
شموسه ::: واحد نسكافي لو سمحت
ملك::خليهم اتنين عامله اي واخيارك
شموسه::انا تمام
ملك::وا....
حازم::ازيك
شمس::يووو مش هنخلاص احنا انهاره انا اصطبحت بوش مين اكيد جرجيره
حازم::انا مش عارف انتي بتعمليني لي كدا
شمس::ونت محبس الدم مقفول ولا المتور بايظ ولا اي
حازم::انا معجب بيكي من واحنا ف ثانوي لي مش وخده بالك
شمس::ونت مش واخد بالك ان موضوعك طول وان شكلك كل مرة بيبقا زي مناديل الحمام لماااا اقولك مش حبك ومش عايز ارتبط
تسيبو وتخرج برا الجامعه ف الشارع
ووراها حازم
حازم:::تعالي هنا ويمسك ايدها بعنف انا استحملت كتير منك #بقلم_بسمه_سلام
احمد وعاصم
احمد::ام الحب سنينوو يسطا
عاصم::لي يا عم الحبيب
احمد:::تكون البت قدمك تكون نصيبك بس انت عبيط مش واخد بالك تكون جمبك وف ايدك وتشفها اخت وصديقه وبعد لما تضيع او الشبااب يبدو يحطو عنهم عليه تتجنن وتفوق علي نفسك
عاصم::وهو فجاه جت ف دماغو شمس
وبعدين وااي الا بيخليك تقول كدا
اخمد::بنت عمي يا سيدي انا وهيا ديوك راسنا ف راس بعض مش بقبل كلمتها ولا هيا كمان
عاصم:::وبعدين ......ولسه بيفكر ف شمس
احمد::اول امبارح اتقدملها عريس وانا حاضر القعده التعارف وهيا بتخرج الشاي كنت غيران عليها اوي وكانها مرتي طلعه لحد غريب
عاصم::يعني بتحبها
احمد::اوقات الحب بيتولد من الكره واصل الكره والحب زي بعض الاتنين بيخليك تفكر ف نفس الشخص وياخد مساحه كبيره ف حياتك
عاصم.::...تصدق عندك حق
دخل زيدان المدرج عليهم
زيدان::شفت الا حصل يا عاصم
عاصم::ف اي
زيدان::الا كنت بتتخانق معاه امبارح عمله خناقة تاني ف نص شارع الجامعه
عاصم::اتخانق معاها امبارح انا متخنقتش مع حد
زيدان::يلا البت الا كنت هنا ف المدرج الا بتناديك جرجيره وعزمتنا علي الغداء
احمد::بتعجب جرجيره هههه
عاصم:::اي شمس ويجري عليها
الثالث من هنا