رواية عشقني شيطان الفصل الخامس عشر 15 بقلم دنيا رشاد
عشقني شيطان
/ دنيا رشاد أمام ( دونآ)
البارت ال ١٥
بقلمي /دنيا رشاد أمام (دونآ)
في الملجئ
نور ...لقيت حور يافهد
فهد...لا يانور بدور عليها في كل مكان مش لاقيها مش لاقيها يانور قلبي بيتقطع عليها
كان عندك حق لما قلتي اني بحبها انا مبحبهاش انا بعشقها وللاسف عشقها شيطان
نور ....انت مش شيطان يافهد انت من جواك كويس بس الي حصل في حياتك خلاك بالشكل ده
فهد....كل ده ميبررش الي حصلها بسببي انا هنتها هنتها يانور مفيش اي بنت عندها كرامة تقبل علي نفسها الي حصلها كنت ظالمها اوي يانور
نور ...دور علي اي خيط يوصلك ليها
فهد...الجواب صح الجواب يمكن فيه إشارة
نور ...جواب ايه
(إن شاء الله يابنات نور هاتكون ليها رواية خاصة بيها
اسمها (عسلية في بحر الدموع )قولولي رايكم في اسم الرواية دي )
فهد وهو يقوم هاقولك بعدين سلام
ركب فهد سيارته وذهب سريعا الي القصر وذهب سريعا الي غرفته
فهد...الجواب اهو فتحه فهد مكتوب فيه ايه ياتري
شيطان
مستغرب اني بدات بالكلمة دي صح ومستغرب اني اصلا سبتلك جواب يافهد متستغربش كان لازم اسبلك حاجة اقولك فيها علي احساسي وانت بتقرا اكيد بتدور ازاي تلاقيني يمكن علشان تكمل انتقامك مني أو يمكن غلطانه
متأكدة أن انت الي اتبرعتلي بنصف الكبد علشان اعمل العملية متقوليش عرفت ازاي لان ده احساسي مكنتش احب اني يبقي جوايا حاجة منك بس للاسف ربنا عايز كده بس لازم اشكرك علي المعروف ده انك أنقذت حياتي بس ملهاش لازمة حياتي بعد الي انت عملته لأنك موتني قبل كده مكنش ليه لزوم تعمل بطل وتتبرعلي
انا مش كتبالك الجواب ده علشان اقولك الكلام ده انا كتبته علشان اقولك كان نفسي تكون انسان مش شيطان كان نفسي تكون راجل مش حيوان كان نفسي يكون عندك مبادئ مش العكس اسفة علي كلامي بس دي الحقيقة يمكن عندك مبرر لكل الي عملته فيا بس ملكش مبرر مهما كان عندك تكسرني وتعمل فيا الي عملته كنت عايز تثبت ايه بالي عملته اني مراتك بس أنا مش مراتك ولا عمري هاكون اخدت فرحتي وكسرتني اكيد مبسوط دلوقتي يافهد برافوو برافووو يافهد باشا
سيب ادم في حاله يافهد هو ميعرفش مكاني ومحدش هايعرف مكاني متتعبش نفسك اظن انتقامك انتهي
حور
بكي فهد من كلامها فهي محقة بكل كلمة قالتها ولكنه يحبها بل يعشقها وستظل زوجته
فهد....لازم الاقيكي ياحور لازم انا بحبك والله العظيم بحبك بس انتي فين فين ياحور
لو كنتي تعرفي مدي عشقي لكي
لاخذتي عليا وعد الغرام
إن تبقي في احضاني الي اخر الزمان
دق الباب علي فهد ودخل زين
زين ....نسال مليكة يمكن حور اتصلت بيها
فهد...هي ساكنه فين دلوقتي
زين ...هاتروحلها
فهد ...اه
زين...انا هاروح معاك يلا
ذهب فهد وزين الي العمارة التي تسكن فيها مليكة
دق الباب
مليكة....حاضر دقيقة واحدة جايه فتحت مليكة الباب
زين في ايه حور جرالها حاجة
زين ...نظر فهد لزين معني ذلك أنها لاتعرف شيء
زين ...ممكن ندخل
مليكة...ادخلو فين حور جرالها حاجة
زين ...احنا منعرفش حور فين كنا جاين نسالك عليها
مليكة....انا معرفش عنها حاجة من اليوم الي فهد اخدني فيه القصر وشوفتها اختي جرالها ايه يافهد
فهد....نظر إلي الأسفل ولم ينطق
زين ...مشيت منعرفش راحت فين
اثناء حديثهم دخلت جاكلين
جاكلين ....مساء الخير
الكل ....مساء النور
مليكة...حمد لله على السلامة
جاكلين ...الله يسلمك مفيش اخبار عن حور
فهد...لا
جاكلين ...انت فتحت جوابك يمكن فيه معلومة
تذكر فهد ماكتبته حور في الجواب وقال ايوه قرأته مفهوش حاجة
جاكلين ...طيب ممكن يكون في جواب مليكة
مليكة...بس أنا معيش جوبات
جاكلين ...حور سبتلك جواب اهو وأعطته لمليكة
فتحته مليكة بلهفة لعلها تجد شيء بها يدل علي مكانها
مليكة حببتيى....
وانتي بتقراي الجواب ده معرفش انا هابقي فين يمكن عايشه ويمكن ميته بس الي عايزه اقولهولك اني بحبك قوي ياقلب اختك عيشي حياتك ومتوقفهاش عليا الحياة فيها حاجات حلوه كتيير حاولي تاخدي كل الحلو الي فيها وسافري مع جاكلين انا بعتبرها ذيك بالظبط سافري وعيشي حياتك انا معرفش ايه الي هايحصلي انا مدمرة نفسيا يمكن اكون قوية من بره بس من جوه فتات
متزعليش مني اني سيبتك انا مسبتكيش انتي بس أنا سبت نفسي قبل كل حاجة .
اختك حور
مليكة...انا مش زعلانة منك
يااارب رجعهالي يااارب أنا مش هاقدر اعيش من غيرك انتي امي قبل ماتكوني اختي ااااه
جاكلين ....
زين ...اهدي يامليكة اهدي هنلاقيها ان شاء الله هانلاقيها
__________★★★★★★★★★★
بقلمي )دونآ(
مالك فرحانة كده ليه اليومين دول
اروي ..مش عايزني افرح يا احمد
احمد...لا ياقلب اخوكي انا لو عليا اجيب سعادة الدنيا كلها عندك لتكوني بتحبي يااروي
اروي ...احب هههه هاحب مين ياحسرة
احمد....عليا انا برده يااروي
اروي ...الله ماتفكك مني ياسطا
احمد...ماشي يااروي
اروي ...يلا روح نام
احمد....ماشي ياقروبة
دخلت اروي غرفتها لكي تنام غمضت عيونها وذهبت الي عالم الاحلام
شريف ...انتي يانايمة هاتي القهوة
اروي ...حاضر
شريف ....مالك يااروي
اروي ...انا كويسة اوي بس شكلي بحب
شريف ...بتحبي هههه بتحبي مين بقا
اروي ....انت
شريف ...انا ايه
اروي ...بحبك
شريف ...بتقولي ايه ؟!
اروي ...بقول اجيب لحضرتك القهوة سادة ولا مظبوطة
شريف ....ههههه وانا كمان
اروي ....وانت كمان ايه
شريف ....بحبك اوي
اروي ...بتقول ايه ؟!
شريف....بقول عايز القهوة مظبوطة
اروي...ماشي هاجبها
شريف ...خدي يامجنونة هنا قهوة ايه الي هاتجبيها بقولك بحبك ياهبلة يبتاع نغمة مارد وشوشني هههههه
اروي ....ههههه وانا بحبك اوي ياشريف
شريف ...تصدقي اسمي حلوو اوي هاجي انهاردة اخطبك من اخوكي انا بحبك وعايزك مراتي قدام ربنا وقدام العالم كله
ابتسمت اروي له وفجأة قامت اروي من حلمها علي صوت نغمة مارد وشوشني
اروي ...كان حلم حلو اوي بس هي مين الي بتحب دكتور شريف انا شكلي اتجننت بس الحلم حلو اوي
اروي انتي شكلك اتجننتي قومي هاتتاخري علي الجامعة
قامت اروي واستعدت وذهبت الي كليتها وهي سعيدة بسبب هذا الحلم
لو كانت احلامي كلها بنكهة حبك
لعشت جميع ايامي نائمة في غرامك
لحظة الدفئ بحضنك تكفيني لقضاء حياتي في فصل
شتائك
احبك بل اعشقك
_____________________________________
في مكان ما بايطاليا
توجد حور حزينة وبائسة من الحياة ولكنها تحاول أن تبقي قوية
حور ...بليييز عايزة شغل
صاحب المحل ....توجد عمل بالمضبخ فقط عاملة نظافة
حور ...موافقة
وافقت حور علي العمل ودخلت وباشرت عملها في غسل الصحون والأرضية حتي تستطيع أن تعيش في مثل هذا المكان بعدما هربت من حياتها
كانت حالتها الصحية متدهورة تماما ولكنها تعمل حتي تنسي همومها وتنسي ماحدث لها من ذلك الشيطان
ولكن أثناء عملها تسمع حور صوت ضحيج في المطعم من الخارج واشخاص ينادون هل يوجد دكتور هنا ذهبت حور سريعا الي مكان الصوت وجدت طفل صغير واقع علي الأرض
حور ...وسعو انا دكتورة بدأت حور تعمل الإسعافات الأولية للطفل الذي وقف قلبه للتو
حور ...الطفل محتاج المستشفي حالا اطلبو الاسعاف انا نعشت القلب بس لازم يروح المستشفي ممكن القلب يوقف لو متعالجش
طلبو الإسعاف وجاءت ولكن فقدت حور وعيها من التعب وبدل من ان تاخذ الإسعاف الطفل فقط اخدت حور معه فاقدة الوعي
في المستشفي
الدكتور ...الطفل بخير الدكتورة الي عملتله الإسعافات الأولية شاطرة جدا لولاها كان مات الطفل
الام...شكرا يادكتور
في غرفة حور
الدكتور... مبروك يامدام
حور...مبروك علي ايه
الدكتورة ...انتي حامل يامدام
حور ...حامل
تلعب معنا الحياة لعبة الصبر ...تختبر صبرنا في اشياء لايستطيع قلبنا أن يتحملها ....صبرا علينا ايتها الحياة فنحن لسنا كاايوب
كرامتك ايتها الفتاة هي كنزك لا تتخلي عنها لاي سبب فاليذهب اي شيء الي الجحيم اذا جاء علي كرامتك ...
انا اسفة للي الرواية مبتظهرش عندهم في بعتولي كتيير قالو أن الرواية مبتفتحش عندهم انا والله مش عارفة ليه الي عارف السبب يقولي
ودعواتكم ليا بقا