رواية عشقني شيطان الفصل العاشر 10 بقلم دنيا رشاد
البارت العاشر
ظلت حور علي الأرض بعدما اخذ فهد اعز ماتملك تتنفس ببطئ تري احلامها تتبخر أمامها كيف كان ابيها يملس علي شعرها ويتعهد بحمايتها كيف كان يكلمها انه سيظل بجانبها كيف كان يكلمها عن يوم زفافها وأنها ستكون اجمل عروسة مرت حياتها وذكرياتها أمامها
كل هذا ودمائها تسيل من تحتها
ادم.... منك لله يافهد هاقتلك هاقتلك يافهد خلاص سيبها عايز منها ايه تاني ياكلب
بعد فهد عن حور وظل ينظر إليها وهي مرمية علي الأرض بدمائها ودموعها وكرامتها وكبريئها وانوثتها كل هذا بقي بالأرض بسبب مافعله فهد
قرب فهد مرة أخري من حور وهي بين الموت والحياة
وقال لها بقيتي مراتي ياحور بلاش تتحديني مرة تانية لأنك هاتندمي.
ادم....ابعد عنها حرااام عليك بتموت قدامك ولسه بتهددها بعد الي انت عملته فيها ياعديم الشرف
فهد....انت نسيت نفسك ياروميو دي مراتي عارف يعني ايه مراتي اه هي حبيبتك صح هههههههه اهي عندك تعالالها
ادم....انت ايه معدكش رحمة هاقتلك يافهد هاقتلك
فوقي ياحور فوقي ياحووووور فوقي
لم ترد عليه حور فهي في عالم آخر لا تدري ماذا يدور حولها تتذكر فقط طفولتها ولعبها ومرحها واحلامها
تري حور ابيها أمامها وهو يطبطب علي كتفها ويقول لها قومي ياحور انتي قوية قومي ياحور انا مربتكيش تبقي ضعيفة ترد عليه حور
في اللاوعي كسرني يابابا كسرني وقدام اعز انسان ليا ....
مازن ....قومي ياحبيبت بابا قومي وخليكي رافعة راسك في السما متسمحيش لحد يكسرك ويخليكي ضعيفة
حور.... مش هاقدر يابابا مش هاقدر كل حاجة راحت انا خلاص بقيت جسم من غير روح كسرني كسرني يابابا
مازن....هاتخليه ينجح ويحس أنه انتصر عليكي هاتخليه يعمل فيكي اي حاجة بعد مادام بقيتي ضعيفة
حور....انا تعبانة يابابا انت سبتني ومشيت ومحدش حاسس بيا خالص انا بموت يابابا نفسي اجيلك انت وماما انا تعبت من كل حاجة
مازن....انتي مش حور بنتي القوية
حور....انا فعلا مش حور انا بنت انا نفسي معرفهاش بقت فتات وشتات من حور القديمة المرحة دلوقتي بقيت حور الكئيبة الحزينة المكسور
مازن....ياخسارة ياحور
حور.....ماتسبنيش يابابا متسبنيش
بدأت حور تري صورة ابيها تختفي امامها وهو يردد ياخسارة ياحور حتي اختفي عن عينيها تمام
ادم....حووووووووور فوقي ياحووووووووووور ردي عليا حووووووور
بدأ ادم ينادي عليها بكل قوته ولكنها لم تستجيب له
رجع فهد علي كرسية وهو يشرب مرة أخري ويتكلم بكلام غير مفهوم هي السبب هي السبب موتت كل حاجة حلوة في حياتي حتي البنت الوحيدة الي حبيتها هي السبب في ضياعها هاموتها هاموتها
ذهب فهد مرة أخري إلي حور الملقاه علي الأرض
ادم....عايزه منها ايه تااااااني ابعد عنهااااا بقااااا
قرب فهد من حور والقي عليها جاكيته وطبع قبلة علي خدها وتركها وذهب
احست حور كان كفنها هو من وضع فوقها ليس مجرد جاكيت
ادم....بدأ يتوسل حور ان تفيق حور فتحي عيونك ياحور
فتحت حور عيونها ببطئ وبدأ دم يخرج من فمها بكميات كبيرة كانها ستموت
ادم....رعدددددد
سمع رعد صوت صدي اسمه دخل الي مكان الصوت وجد حور ملقاه علي الأرض والدماء علي ملابسها منظر بشع ولاحظ أن حور يخرج دم من أنفها وفمها بدفعات كبيرة
ادم.....هات اسعاف يارعد هاتموت بسرعة يارعد
هنا رعد نسي انه يعمل عند فهد إنسانيته حضرت لكي ينقذ هذه الفتاة
ذهب رعد الي ادم وفتح الاغلال عنه ذهب ادم الي حور وهو لايكاد يقف علي رجليه من الضرب والمرضى
مسك وجه حور بين يديه
ادم...حور ياقلبي فوقي فوقي ياحووور هاقتله ياحور هاقتله
خلع ادم جاكيته ومسك جاكيت فهد والقاه بعيدا عنها ووضع عليها جاكيته وشالها وذهب الي خارج هذا المكان الذي أصبح لعنة علي حور
ركب ادم احدي السيارات الواقفة وتولي رعد السواقة وذهبو الي احدي المستشفيات
مسك ادم حور بين يديه وادخلها الي المستشفي والدماء تنزل علي الأرض كأنها ذبيحة
ادم....دكتور بسررررررررررعة
وضع ادم حور علي ترول واخذوها الي الطوارئ سريعا
_________________"""بقلمي / (دونآ)
يالي يامليكة معاد الطيارة وخالي بالك من نفسك اول ماهاتنزلي من الطيارة هاتلاقي عربية بسواق والحرس متتحركيش من غيرهم يامليكة اسمعي الكلام بالله عليكي
مليكة....ربنا يستر يازين انا خائفة اوي
زين ...ماتخفيش لازم نحرر حور من فهد
مليكة... ماشي
دخلت مليكة الطيارة وانطلت الي دولة أخري إلي لبنان بالتحديد
ذهب زين الي القصر لكي يري حور
دخل القصر وجد فهد جالس علي احدي المقاعد
زين....امال حور فين
فهد...وانت بتسال عنها ليه انت كمان ولا تكون حببتك انت كمان
زين....اخرس انت ايه كل البنات عندك واحد
فهد.....عايزها ليه
زين ...هي فين
فهد....في جهنم انا حر مراتي اعمل فيها الي انا عايزه
زين...يعني ايه مراتك تعمل الي انت عايزه انت عملت ايه بالظبط يافهد رد عليا عملت ايه فيها وهي فين وادم فين انطق
فهد....رد عليه بكل برود متدخلش
زين ...ماشي يافهد هاتندم هاتندم
ذهب زين الي غرفته وظل فهد مكانه يفكر بحور وما فعله فيها وكيف كانت تقاومه وتبكي وتستنجد بادم أو بأي شخص يخلصها منه
ذهب فهد الي ذلك المكان اللعين دخله لكي يري حور
ولكنه لم يجدها ولم يجد ادم ولم يجد ايضا رعد
صرخ فهد باعلي صوته وهو ينادي لااااااااااااا حووووووووووووووووور
_______*""************_____________
وصلت مليكة الي لبنان وعندما نزلت من الطيارة وجدت زين أمامها
زين ...حمدلله علي السلامة
مليكة...ايه ده انا مش لسه سيباك في مصر ايه الي جابك
زين....فكرت وقلت مينفعش تبقي لوحدك
مليكة ...طيب وشغلك
زين....شريف هايتولي كل حاجة
مليكة...طب ايه هانفضل واقفين هنا
زين ...لاء طبعا اتفضلي
ذهبت مليكة وزين الي احدي الفنادق
ولا يعرفو مايخبئ لهما القدر
_________________________________
خرجت سها من منزلها لكي تذهب الي المكان التي راته في الجريدة لكي تعمل به وتتمني أن تقبل به
اثناء عبور سها الشارع وهي غير واعية للسيارة اصطدمت بها سيارة
سها....اه رجلي اه
نزل شخص طويل القامة عريض المنكبين وسيم جدا يبلغ من العمر ٣٠ عاما
ياسر ...انتي كويسة ياانسة
سها ...الحمد لله كويسة
ياسر...طيب هاتي ايدك اساعدك تقومي انا اسف مكنش قصدي اخبطك
سها ...خلاص حصل خير
قامت سها لكي تمشي
ياسر....تحبي اوصلك اي مكان
سها ...شكرا بس لو سمحت هو العنوان ده فين
ياسر ...اتفضلي هاوصل حضرتك انا رايح هناك
سها...اسفة مبركبش مع حد معرفوش
ياسر ...خلاص ممكن نتمشي الشركة قريبة من هنا
سها ...ماشي
ذهبت سها مع ياسر
ياسر...انتي رايحة هناك ليه
سها...علشان اقدم علي شغل
ياسر...تمام بس شكلك لسه صغيرة ةعلي حد علمي مبيقبلوش طلبة
سها...متفولش في وشي هايقبلو ان شاء الله
ياسر....أفول في وشك هههههه علي العموم انا ممكن اساعدك
سها...ازاي
ياسر...اخليكي تشتغلي
سها...بجد ازاي ها
ياسر....انا بشتغل في الشركة دي سبيها عليا
سها ....شكرا ياذوق
ياسر...العفو
ذهبت سها مع ياسر الي الشركة التي انبهرت بها كثيرا من الخارج
سها...الله دي حلوه اوي
ياسر....اول مرة تشوفي شركة.
سها....عيب عليك ياسطا شوفت طبعا
ياسر... .ياسطا ماشي شوفتيها فين
سها....وده سؤال في التلفزيون طبعا وفي احلامي كمان
ياسر....دا انتي مسخرة يابنتي
سها....ايه ده بجد انا بنتك بجد بابا عسل اوي كده
ياسر...بتعكسيني ولا ايه
سها....لا استني اعكسك ايه انت مش استيلي كالقرف في جمالك ياشيخ هو في كده
ياسر....باين فعلا انك مش بتعاكسي
سها....الله وبعدين بقا هو انا مش هادخل ولا ايه البتاعة الكبيرة دي
ياسر...ادخلي ربنا يستر والشركة متقعش علينا بكلامك ده
سها....هههههه متخافشي
دخلت سها الشركة بجانب ياسر والجميع كان يظهر الاحترام لياسر
سها....شكلك مهم هنا ياض ياياسر دول محترمينك اوي اااه
ياسر....مالك وبعدين بتقوليلي ياض
سها....رجلي بتوجعني وبعدين اقولك ياض ياابني دي معني كده انك بقيت حاجة كبيرة
ياسر....الف سلامة علي رجلك انا اسف ياانسة سها مكنش قصدي
سها....ايه ده انت بتقولي انسة وانا من شوية كنت بقولك ياض دا انا كده قليلة الذوق وكمان انا الي كنت نائمة سرحانه انت ملكش ذنب
ياسر...خلاص سها من غير انسة ولا يهمك ياسكرة
سها....ايوه كده ياعم بوشكاش خش في حضن اخوك يافواز وفتحت سها زراعيها
ياسر....احضن ولا ايه
سها....لا طبعا ياض انت لما صدقت بهزر معاك يالا تعالي ورايه
ياسر...علي فين
سها....هانطلع في الاسانسير علشان الشغل
ياسر ...يالا بينا
ذهبت سها وياسر الي الطابق العلوي في الشركة ودخل ياسر علي فتاة وقال لها
ياسر...الآنسة سها تشتغل في الشؤون القانونية
الفتاة ...حاضر ياباشا
سها....قربت من ياسر وقالت له لا شكلك مهم اوي ياض
بتقولك ياباشا بس موزه البنت دي اوي لو عاوز انا امك ممكن اخطبهالك متتكسفش ياسرسور
ياسر... اسكتي خالص تخطبيلي مين ياحاجة انتي وبعدين ايه سرسور ده الله يقرفك
سها....ياض سرسور مش الي في بالك التاني صرصور بالصاد ياجاهل
ياسر....ههههه ماشي ياحكيمة عصرك بس الاسم ده بيناتنا متقلهوش قدام حد
سها...اشطا
ياسر...انا رايح اشوف شغلي انا كمان دي هاتوريكي المكان الي هاتشتغلي فيه
سها ...اوكي ياسرسور قالتها بصوت منخفض
ذهب ياسر وأخذت الفتاة سها الي الشؤون القانونية
وتركتها
____""________'"""_________""""_______"""".
بقلمي (دونآ)
يعني ايه عايزني اشتغل في المشرحة وبعدين سرقة أعضاء انت اكيد مجنون
اياد...اتعدلي يابت عايزة تقوليلي انك شريفة اوي ياختيييي دا انتي بايعة صحبتك علشان آلفلوس
ايمان ...عايز تقول ايه
اياد ...هاتنفذي الي بقوله وليكي نسبة من كل عملية
فكرت ايمان قليلا ثم قالت هاخد كام
اياد ...٣٠ الف جنية في كل جثة
ايمان...موافقة
قرب منها اياد ووضع يده علي حجابها
اياد...لزمته ايه الحجاب ده وانتي اصلا يعني
ايمان ...خليك في حالك ومتفكرنيش ذي الممرضات الي هنا الي بتضحك عليهم يادكتور
اياد...ماشي ياايمان
دخلت ايمان الي المشرحة مكان عملها وجدت الكثير من الحثث أمامها انقبض قلبها قليلا من المنظر
وقالت في نفسها انا ازاي هاقدر اعمل كده بس المبلغ مغري اوي وممكن ءا من مستقبلي بيه
بدات ايمان تفحص الجثث وتستخلص منهم الاعضاء
ومايهمها فقط المال لاتخاف من عقاب الله
ولا تعلم ماذا يخبئ لها القدر من مفاجآت
___________***********************
في لبنان
تنام مليكة في احدي الغرف وتسمع صوت دق علي الباب
مليكة....مين
زين...انا زين
مليكة ...دقيقة واحدة
لبست مليكة شيء فوق ملابسها وفتحت الباب لزين
زين...صباح الخير كل ده نوم
مليكة...صباح النور معلهش
زين....طيب نص ساعة والاقيكي في المطعم تحت علشان نفطر وبعدين نروح مشوارنا
مليكة...انا خائفة اوي من المقابلة دي
زين ...انا معاكي مستنيكي تحت
مليكة...تمام
ذهب زين واتجهة مليكة وغيرت ملابسها وارتدت بنطلون ابيض وبلوزة بيضاء وجاكيت جلد اسود وفردت شعرها كانت جميلة وبسيطة جدا
زين....نظر إليها من بعيد علي جمالها وبساطتها وتذكر وجع قلبه الذي لم يفارقه دقيقة واحده انخدع
مليكة...اتاخرت عليك
زين...والدموع في عينيه لا ابدا
مليكة...مش احنا اصحاب دلوقتي
زين...اه
مليكة...قولي في ايه ليه مبتحبش تقول اسمي وبتسرح كتيير ج
زين...انا مش بحب الاسم ده فعلا بس الاسم حلو عليكي انتي بس في ناس تانية كرهوني في الاسم
مليكة....مين دول
سكت زين قليلا ولم تتلقي مليكة رد منه
مليكة...لو مش عايز تتكلم براحتك
زين....هاقولك لان فعلا تعبان ومحتاج احكي محدش يعرف الموضوع ده غير شريف صحبي
زين ...انا كنت خاطب بنت اسمها مليكة كانت شغالة في بنك شركتي كانت بتتعامل معاه كانت بنت حلوه وجميلة وكانت اخلاقها كويسة حبيتها وخطبتها بس جه في يوم كانت كل ماتشوفني تكلمي امتي هانكتب الكتاب قلتلها ان من المفروض أن انا الي اطلب مش انتي وسبتها ومشيت حسيت اني زعلتها اتصلت بيها كتيير علشان اعتزرلها مردتش عليا فروحتلها البنك الي هي بتشتغل فيه
فلاش باك ...
دخل زين من باب البنك واتجه الي مكتب مليكة خطيبته
زين ...لو سمحت آنسة مليكة فين
الشخص ...تقريبا في الكافتيريا
ذهب زين الي الكافتيريا لم يلتقي بها رجع مرة أخري إلي مكتبها وعندما أراد الدخول سمع صوتها
مليكة....انتي هابلة دا بيحبني انتي مشفتيش كلمني كام مرة من ساعيتها
صحبتها ...وانتي بتحبيه
مليكة....هو شخص حلوو ووسيم وغني واهم حاجة أنه غني مش لازم احبه اهم حاجة فلوسه هو انا كنت اطول اتخطب لواحد زيه كل اسبوع هدية ومعملته حلوه ليا
صحبتها...مش حرام عليكي الي بتعمليه فيه ده ادام كويس
مليكة...يابنتي خائفة يعرف اني بحبه علشان الفلوس وإني خائفة أنه يسيبني علشان كده دايما بقوله نكتب الكتاب بسرعة علشان ميطرش مني
صحبتها...دا انتي سم
سمع زين كل هذا وانكسر قلبه من الفتاة التي احبها كثيرا ورحل دون أن يجعلها تعرف أنه عرف
باك....
مليكة..معقول في حد كده
زين...للاسف
مليكة....علشان كده بتكرهني وبتكره تناديني باسمي
زين....انا اسف بس أنا مبكرهكيش انا كنت بكره الذكريات الي بتفكرني فيها انتي متتقارنيش بيها خالص يامليكة
مليكة...ايوه كده قول اسمي ياشيخ كنت قربت انساه هههههه
زين....هههههه يلا بينا بقا علشان نروح مشوارنا
مليكة ...يلا بينا
يتبع
عشقني شيطان