رواية ينتقم مني ليلة زفافي البارت الثاني 2
البارت الثاني
ظل لؤي يفعل بزهرة ذلك الفعل الوحشي لمده ما يقترب ال 4 ساعات وهي تبكي ولا تستطيع المقاومة من شدة الارهاق
شعر لؤي بشئ غيريب وهو علي فعلته
راي زهرة تتنفس بصعوبة
لؤي : استعبطي استعبطي قديمة اوي الحركات دي
زهرة : ارجوك سبني انا مش قادرة حراام ع.....
مكملتش وفقدت وعيها
بصلها بضحك : براااافووو تمثيلية فاشلة اوي
هي ما ردتش عليه بداء يحرك راسها بس هي فعلا فقدت الوعي
لؤي سابها وكان هيروح يجيب مياه علشان يفوقها لفت انتباهه كمية دماء منتشرة علي السرير بص بتعجب وقال ف سرة : اي كمية الدم دي
جاب حاجة يجفف بيها مكان الدماء بس كانت بتزداد غزارة
لؤي بفزع : اي ده كله+
حاول يفوقها كتير بس هي ما فاقتش قرر يشيلها يوديها المستشفي
قال القلب : والله حرام عليك ايه اللي انت عملته ده وكمان عاوز تنزل بيها المستشفي في يوم زي ده بحالتها دي الناس تقول عليها ايه اتقي ربنا بقا
رد العقل : اسكت انت ما هو عاوز ينتقم منها وهي دي فرصته
القلب : لؤي حرام عليك الفضايح دي حراام
وقف لؤي المعركة دي وقرر الاتصال بحد يعرفه دكتور
لؤي : الو ايوة يا اسماء عاوزك تجيلي في عنوان ............
دلوقتي حالاً من غير اي اعزار دي حياة او موت
اسما بخوف علشان هي عارفه ان انهاردة فرح لؤي اتوترت جدا وقالت
اسماء : حاضر حاضر جايه حالاً مسافة السكة بس
قفلوا
لؤي ل نفسه : انا اه عاوز انتقم منها بس مش بالطريقة دي
عقله : اومال ازاي مش هي دي اللي اخوها عمل عملته السوده
القلب : حرام عليك انت مش بتحس
العقل : سبنالك انت الاحاسيس يعم الحبيب
فاق لؤي من الافكار دي علي صوت الجرس مشي نحية الباب وفتحه
اسماء : خير يا لؤي في اي خضتني
لؤي : مراتي جوه بعد اللي حصل بينا لاقيت دم كتير اووي وهي اغمي عليها1
اسما بفزع : يانهار اسود ربنا يستر وديني الاوضه بسرعة
لؤي خدها للاوضة
اسماء شافت كمية الدم
قامت بواجبها واعطتها بعض المحاليل وقدرت تسيطر علي الامر
لؤي : خير يا اسماء طمنيني
اسماء : ده نزيف شكلك تقلت عليها اوي وهي ضعيفة فمستحملتش فامن الافضل انك ما تقربلهاش غير بعد اسبوعين
لؤي : ايه اسبوعين
اسماء : والله معلش بس ده نزيف
لؤي : طب هي امته هتفوق
اسماء : في اي وقت انا ركبتلها محاليل فيها فيتامينات ولازم تتغذي كويس علشان ضعيفة
لؤي : طب مفيش اي دواء
اسماء : ده نزيف بسيط المحاليل هتفي بالغرض ولاكن خد بالك ده ممكن المره الجايه تموت تحت ايدك
لؤي : ماشي شكرا يا اسماء
وصلها لحد باب الشقة
اسما : يلا سلام عليكم
لؤي : وعليكم السلام ورحمة البه وبركاته
قفل الباب وراح بسرعة علي اوضة النوم وبصلها وهي نايمة وقال في نفسه
لؤي : اي الملاك ده معقول دي ليا انا
فاق وقال : اي اللي انا بقوله ده انا متجوزها علشان انتقم مش اكتر
قلبه : لؤي ما توهمش نفسك انت من اول ما شوفتها اعجبت بيها
لؤي : اسكت انت ما تتكلمش خالص
قلبه : انا مش هينفع اسكت علي حاجة زي دي
لؤي : بقولك اييي انا مش ناقص احاسيسك
دخل الحمام ياخد شور وبعد ما خلص وخرج اتفاجئ انه مالقاش زهرة نايمة علي السرير
لؤي بصوته العالي : زهرررة
ما ردتش عليه خرج بره الاوضة بسرعة وهو ماشي شافها وقفة في الريسبش بتمثل انها بتصلي وكانت بتترعش قعد علي كرسي لحد ما تخلص1
لؤي بسخريه : اي ده وكمان بتصلي لا ده كده كتير اوي عليا
زهرة بدموع : انت بتقول ايه ايوه بصلي اومال ابقا زي حضرتك
بص علي ايديها اللي فيها المحاليل وقال بشماته
لؤي : انت عارفة انك نزفتي وكنتِ هتموتي
زهرة بدموع شديدة : مش انت اللي عملت فيا كده انت انسان هم.....
ولسه هتعمل فجاءة قلم قوي نزل علي خدها الرقيق
لؤي : اخرسي بقا يا بت بشار واياكي اسمعك بتغلطي فيا تاني سامعة انا جوزك فاهمة يعني اي جوزك ولا افهمك
بصتله بدموع وهي حاطة ايديها علي خدها وقالت بصوت متقطع : ففاهمةة
لؤي : ايوه كده نسوان تخاف ما تختشيش راح علي اوضه النوم علشان يستريح شويه وقبل ما يمشي قالها
لؤي : بصي يا حلوة انا مش هلمسك لحد اسبوعين وده علشان ما تموتيش ولاكن طالما مش بلمسك فانا مستمر في تعذيبي ليكي ماشي يا مزة
ما ردتش عليه بس كانت بتبكي بمراره علي اللي عمله فيها اخوها الوحيد
اضاف لؤي : انا داخل انام ساعتين اقوم من النوم الاقي الاكل جاهز ماشي وياويلك لو اتاخرتي او عملتي اكل وحش هتشوفي عذاب عمرك ما شوفتيه
ردت زهرة بدموع : حرام عليك انت اي مش بتحس ابدا اتقي ربنا بقا حرام عليك انا بني ادمن مش حيوان
ضحك لؤي وقال : لا بقا من النهاردة انا هعاملك اكتر من الحيوان ومشي وسابها بتبكي
قالت لنفسها : انت فين يا باسل حرام عليك اللي انت عملته فيا ده بس انت مالكش ذنب الذنب ذنبها هي وفجاءة
وبعد شوية لؤي خرج من اوضة النوم وقالها : اخوكي اتصل دلوقتي وكان عاوز يكلمك
زهرة بلهفة : هاته
لؤي : لا انا قولتله انك نايمة وحسك عينك تمسكي الموبيل من غير ما انا اعرف
زهرة : نعم هو انا في سجن ولا ايه
لؤي بحده : شكلك بتحبي الضرب يا بت انتي