-->

رواية لكنه لي كاملة بقلم ليليان محمد

رواية لكنه لي كاملة بقلم ليليان محمد

    رواية لكنه لي كاملة بقلم ليليان محمد 




    في صباح ذات يوم مشمش...........

    مريم (مامت ليليان) : ليليان قومي ي بنتي الساعه داخله ع 8 وعندك محاضرات قومي...... ي بت كفاياكي نوم بقي حتفوتك المحاضره كده وهتتهزقي زي كل مره..... ي بت قومي بقي.....

    ليليان :اي ي ماما عاوزه اي مش كل يوم اصحي ع الدوشه والقلق ده... اي يعني لما اتأخر هيحصل اي يعني.....

    الام :لا هيحصل كتير هيحصل انك هتنيلي تحضري وتفهمي بدال م انتي مقضيهالي خروج من هنا لهنا وحتي لما بتنزلي بتروحي وتقعديلي مع صحابك اللي سبحانه اللي وفقكو ع بعض....

    ليليان :خلاص بقي ي مريومه انتي عارفه لازم اقول الجملتين دول كل يوم المفروض انك حفظتي الاسطوانه بتاعتنا دي كل يوم بقي 😂

    الام :طيب ي روحي قومي يلا والبسي اكون حضرت الفطار ونفطر مع بعض قبل م تنزلي حتي حوده ابن عمك قاعد مستني بره هيفطر معانا ويوصلك.......

    ليليان بزعيق :محمود؟؟ وعاوز اي سي زفت ده مش عارفه لزقلي ليه انا وهو كل يوم هيشرفنا ع الفطر نتصبح بوشو ولا اي.... وبعدين هو نا صغيره هتوه يعني اي يوصلني دي مش عاوزه منو حاجه اصلا....

    ليليان قامت متعصبه ودخلت الحمام لبست وجهزت نفسها واول م طلعت شافت محمود في وشها حاولت تتعامل بشكل م البرود عشان ميتقربلهاش تاني...

    ليليان :اهلا... عاوزه حاجه ي ماما انا نازله متاخره علي محاضراتي...

    محمود:اي ده انتي مفطرتيش حتي وده غلط عليكي ي بنت عمي...

    ليليان بعصبيه:بقولك اي متقوليش بنت عمي دي... انا اسمي ليليان ده اولا ثانيا والله ميخضلكش افطر مفطرش... سلام ي ماما

    الام:معلش ي حوده يبني انت عارفها ملهاش خلق الصبح عشان بتبقي متأخره بس ع صحابها.........

    محمود :ولا يهمك ي مرات عمي... انا اتعود منها علي كده.... يلا سلام...

    الام :سلام يبني...

    ليليان وهي بتسوق عربيتها العربيه عطلت ف الطريق......

    ليليان :يووووه هو نا كنت ناقصاكي اصلا تعمليها معايا هتزفت ازاي نا دلوقتي ف الطريق الصحره ده ماهو عشان اتصبحت بوشو لازم هيحصل كده هيحصل اي غير كده مثلا..... 

    ليليان وهي عماله تبرطم مع نفسها ودي  عاده فيها انها بتفضل تكلم نفسها كتير 😂 

    مازن كان ماشي ف الطريق للشركه واللي  نفس الصدفه نفس طريق الكليه بتاعت ليليان وكان شايف العربيه وهي بتعطل منها فنزل يساعدها لما شافها بنت.... 

    مازن :فيه حاجه ممكن اساعدك بيها..... 

    ليليان :وانت مالك انت اصلا هي ناقصاك انت كمان.... امشي يلا ي بابا م هنا جر عجلك...... 

    مازن بصدمه ان شكلها ميدلش ع اسلوبها ده خالص... :انتي بتقولي اي انتي اتصدقي نا غلطان فعلا اني كنت شايفك محتاجه مساعده ونزلت ساعتك خليكي بقي محدش هيبصلك اصلا والليل هيليل عليكي ويطلع عليكي تنين ياكلك..... 

    ليليان وهي بتفكر لقت فونها بيرن وطلع محمود..... 

    ليليان بخوف حقيقي :........................ 

    هشششششششششششششش ونقول خلصت كده.... ونشوفك بكره بقي مع طلعه جديده 😂 😂 😂 😂 😂 😂 😂 وابطالنا الحلويين ☺️🤭🙈

    طبعا كل بارت كده هنسال سوال ونخمن الإجابه عقبال البارت الجاي وسؤال بارت انهارده.... ليليان هترد ع محمود وهيلحقها... ولا هتخلي مازن اللي يساعدها.......... 🤔

      الفصل الثاني من هنا

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .