-->

رواية تحملت كبريائها لاني اعشقها البارت الرابع 4 بقلم حنان ابراهيم

رواية تحملت كبريائها لاني اعشقها البارت الرابع 4 بقلم حنان ابراهيم

     

    رواية تحملت كبريائها لاني اعشقها البارت الرابع 4 بقلم حنان ابراهيم

    البارت الرابع
    عند ريم
    كانت ريم تمشي ف الكليه بعد ان دخلت وحدها
    ريم:كل دا يا ولاد ال....ماشي ولا كاني مشيت و سبتكو مبلمين لبعض كان تمثيل و كويسه يا انسه اه كويسه يا كابتن اسمك ايه محسن و حسنين😂 و رنا اللي عملالك فيها بلطجيه و هوه قبل م تاخد اول قلم كانت هتجري و تسبنا اه منكم يا
    الدكتور بتاع المحاضره:ريم اتجنت و بتكلم نفسها ولا ايه
    ريم بكدب:لا اصلي مستنيه منار و رنا اصلهم بيشترو حجات من بره و جيين
    الدكتور و قد علم انها تكدب فهي تتهته و يبان عليها مثل الاطفال:طيب تعالي نستناهم هنا
    ريم في سرها:استناك عزرئيل يا بعيد
    عند رنا و منار
    رنا:شكرا ليكم جدا و هندخل احنا علشان مش نتاخر كانت تتكلم و هيه تجذب اختها منار و لاحظت ان ريم ذهبت
    منار:ماشي يا استاذ احمد فرصه سعيده
    احمد و محمود في ان واحد:نبقي نجي نوصلكم
    منار و رنا و قد فهمو غطا:نعم نعم لا احنا مش بنات كدا ولا كدا
    احمد:مش قصدنا ولله قصدنا بدال الموصلات و كدا
    محمود:ولله مجرد غوف مش اكتر
    منار:مفيهاش داعي مش عايزين نتعبكو
    رنا:ان شاء الله فرصه تانيه باااي
    نضرو لمكان مشيهم حتي اختفو فقد بدات قصه عشق تدلف لقلوبهم
    ريم:ولله عال ياختي منك ليها
    علمو انهم ف ماذق فهم يعرفوها و يعرفو كبريائها فلم تسامحهم بسهولها علي تركها وحدها اما هيه فتذكرت عندما تركتها اختها وحدها
    عند عمر:اامروني اقدر اخدمكو ف حاجه
    ادهم:اكيد انت ابن عم محمد صح
    عمر بغرابه:صح
    ادهم:انا ادهم ليث الصقر و دا اخويا ادم الصقر
    عمر:انتو اللي بابا بيسال عليكو
    نظره تفحص بين ادهم و ادم فهم من يبحسو عن ليس العكس
    ادم:سال امتي
    عمر:استنو لما تيجي ريم بنت عمي لان بابا طالبكم معاها ادخلو اقعدو معاه لغايه ما تيجي هيه مش فاضلها كتير يعني
    عند شخص مجهول:ازاي دا يعني هوه اتجوزها و بيدورو علي اختها
    مجهول اخر:ايوه همه سالو و قالو انهم من طرف اختها و فاكرني خالتهم
    مجهول:اتصرفي يا هبه زمنهم عند محمد
    هبه بشر:انا لعبتلو في المحلول امبارح و هوه خلال 24 ساعه يعني فضلو 4 سعات
    مجهول بشر و ضحكه خبيثه:مش هيلحقو و يا انا يا الصقر
    عند ادم و ادهم
    دلفو الي الغرفه وجدو عم محمد يستعد للموت بشرته شاحبه و عروقه بارزه و عيناه مغمضه
    عمر:بابا فيه ضيوف ليك
    فتح محمد عينو و تفاجا بشبين اقل ما يقال عليهم قطعه من الوسامه
    محمد:اتفضلو اكيد انتو الضباط بتوع المحضر
    ادهم:ممكن نتكلم علي انفراد
    عمر:احمم استاذن انا
    ادهم و ادم:اتفضل
    محمد:انتو مين
    ادم:انا ادم الصقر
    كانت ريم تسير لوحدها ذهابا ف هيه منذ ان دخلو لم تنطق بكلمه واحده رنا:منار هيه في المحاضره مش قعده جنبنا و في الشارع مشيه لوحدها دي مش بتعمل كدا الا لما بتزعل كبريائها دا غيظني من ساعت مكنا صغيرين
    منار:امال لو شافت اختها هتعمل فيها ايه كويس انها بعيده😂
    ريم:الووو ايه يا عمر
    عمر:بابا فااق و طلبك
    ريم ببكا فرحه:انا جايه حالا الحمدلله ياارب
    و لم تقص علي اللذين ينظرون لها و يرجون ان يعرفو ما سبب فرحتهم
    عند مجهول:يعني ايه راح المستشفي
    الشب:ولله يباشا ادهم بيه و ادم بيه راحو و دخلولو الاوضه
    مجهول:طب الست الصغيره رجعت
    الشب:مش عارف انا جيت اقولك
    مجهول بعصبيه:روح اتاكد بسرعه و الا وديني لو كانت دخلت لقطع خبرك
    مجهول ف الهاتف نفذ و هتلي البنت
    عند ادم
    محمد:عمر عايزو يحضر علشان لو حصلي حاجه اعرف ان عمر هيحكي لريم
    ادهم:هروح انديه
    دلف عمر و ادهم و بدا محمد يسرد ما حدث منذ 10 سنوات
    فلاش بااك
    غيث:احنا هنسافر و نسيب البنات لوخدها
    ميرنا زوجته:لا انا هسبها مع جرتنا ام سيد
    غيث:بكره اجيب الفلوس و ان شاء الله هعيشكو ف فيلا هانت
    ميرنا:ان شاء الله رهف روفيده
    روفيده و هيه تمسك رهف:نعم يا ماما
    ميرنا.....
    يتبع...💙
    يا طري ريم هيه روفيده ولا رهف
    و ايه اللي خلاها ريم و مين نيار و مين المجهول

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .