اخر الروايات

رواية تحملت كبريائها لاني اعشقها البارت الرابع 4 بقلم حنان ابراهيم

 

رواية تحملت كبريائها لاني اعشقها البارت الرابع 4 بقلم حنان ابراهيم

البارت الرابع
عند ريم
كانت ريم تمشي ف الكليه بعد ان دخلت وحدها
ريم:كل دا يا ولاد ال....ماشي ولا كاني مشيت و سبتكو مبلمين لبعض كان تمثيل و كويسه يا انسه اه كويسه يا كابتن اسمك ايه محسن و حسنين😂 و رنا اللي عملالك فيها بلطجيه و هوه قبل م تاخد اول قلم كانت هتجري و تسبنا اه منكم يا
الدكتور بتاع المحاضره:ريم اتجنت و بتكلم نفسها ولا ايه
ريم بكدب:لا اصلي مستنيه منار و رنا اصلهم بيشترو حجات من بره و جيين
الدكتور و قد علم انها تكدب فهي تتهته و يبان عليها مثل الاطفال:طيب تعالي نستناهم هنا
ريم في سرها:استناك عزرئيل يا بعيد
عند رنا و منار
رنا:شكرا ليكم جدا و هندخل احنا علشان مش نتاخر كانت تتكلم و هيه تجذب اختها منار و لاحظت ان ريم ذهبت
منار:ماشي يا استاذ احمد فرصه سعيده
احمد و محمود في ان واحد:نبقي نجي نوصلكم
منار و رنا و قد فهمو غطا:نعم نعم لا احنا مش بنات كدا ولا كدا
احمد:مش قصدنا ولله قصدنا بدال الموصلات و كدا
محمود:ولله مجرد غوف مش اكتر
منار:مفيهاش داعي مش عايزين نتعبكو
رنا:ان شاء الله فرصه تانيه باااي
نضرو لمكان مشيهم حتي اختفو فقد بدات قصه عشق تدلف لقلوبهم
ريم:ولله عال ياختي منك ليها
علمو انهم ف ماذق فهم يعرفوها و يعرفو كبريائها فلم تسامحهم بسهولها علي تركها وحدها اما هيه فتذكرت عندما تركتها اختها وحدها
عند عمر:اامروني اقدر اخدمكو ف حاجه
ادهم:اكيد انت ابن عم محمد صح
عمر بغرابه:صح
ادهم:انا ادهم ليث الصقر و دا اخويا ادم الصقر
عمر:انتو اللي بابا بيسال عليكو
نظره تفحص بين ادهم و ادم فهم من يبحسو عن ليس العكس
ادم:سال امتي
عمر:استنو لما تيجي ريم بنت عمي لان بابا طالبكم معاها ادخلو اقعدو معاه لغايه ما تيجي هيه مش فاضلها كتير يعني
عند شخص مجهول:ازاي دا يعني هوه اتجوزها و بيدورو علي اختها
مجهول اخر:ايوه همه سالو و قالو انهم من طرف اختها و فاكرني خالتهم
مجهول:اتصرفي يا هبه زمنهم عند محمد
هبه بشر:انا لعبتلو في المحلول امبارح و هوه خلال 24 ساعه يعني فضلو 4 سعات
مجهول بشر و ضحكه خبيثه:مش هيلحقو و يا انا يا الصقر
عند ادم و ادهم
دلفو الي الغرفه وجدو عم محمد يستعد للموت بشرته شاحبه و عروقه بارزه و عيناه مغمضه
عمر:بابا فيه ضيوف ليك
فتح محمد عينو و تفاجا بشبين اقل ما يقال عليهم قطعه من الوسامه
محمد:اتفضلو اكيد انتو الضباط بتوع المحضر
ادهم:ممكن نتكلم علي انفراد
عمر:احمم استاذن انا
ادهم و ادم:اتفضل
محمد:انتو مين
ادم:انا ادم الصقر
كانت ريم تسير لوحدها ذهابا ف هيه منذ ان دخلو لم تنطق بكلمه واحده رنا:منار هيه في المحاضره مش قعده جنبنا و في الشارع مشيه لوحدها دي مش بتعمل كدا الا لما بتزعل كبريائها دا غيظني من ساعت مكنا صغيرين
منار:امال لو شافت اختها هتعمل فيها ايه كويس انها بعيده😂
ريم:الووو ايه يا عمر
عمر:بابا فااق و طلبك
ريم ببكا فرحه:انا جايه حالا الحمدلله ياارب
و لم تقص علي اللذين ينظرون لها و يرجون ان يعرفو ما سبب فرحتهم
عند مجهول:يعني ايه راح المستشفي
الشب:ولله يباشا ادهم بيه و ادم بيه راحو و دخلولو الاوضه
مجهول:طب الست الصغيره رجعت
الشب:مش عارف انا جيت اقولك
مجهول بعصبيه:روح اتاكد بسرعه و الا وديني لو كانت دخلت لقطع خبرك
مجهول ف الهاتف نفذ و هتلي البنت
عند ادم
محمد:عمر عايزو يحضر علشان لو حصلي حاجه اعرف ان عمر هيحكي لريم
ادهم:هروح انديه
دلف عمر و ادهم و بدا محمد يسرد ما حدث منذ 10 سنوات
فلاش بااك
غيث:احنا هنسافر و نسيب البنات لوخدها
ميرنا زوجته:لا انا هسبها مع جرتنا ام سيد
غيث:بكره اجيب الفلوس و ان شاء الله هعيشكو ف فيلا هانت
ميرنا:ان شاء الله رهف روفيده
روفيده و هيه تمسك رهف:نعم يا ماما
ميرنا.....
يتبع...💙
يا طري ريم هيه روفيده ولا رهف
و ايه اللي خلاها ريم و مين نيار و مين المجهول
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close