رواية تحملت كبريائها لاني اعشقها البارت الثالث 3 بقلم حنان ابراهيم
حملت كبريائها لاني اعشقها
البارت االتالت
بقلمي حنين ابراهيم
احمد و قد اوقف السياره:اهو
محمود و هوه ينزل:انزل علشان ننقذ البنات دي
احمد و قد راهم اخيرا:يلا
عند ادم
كان شارد في مكتبي منتظر ادهم تذكر حبيبته و معشوقه قلبه
فلاش باااك
ادم:بابا
ليث و هوه ابو ادم و ادهم:ايه
ادم:هوه احنا ليه بقالنا كتير مش بنروح لعمي غيث اصل رهف وحشتني اوي
ليث بكدب فهم بينهم مشاكل:لان هوه مشغول يحبيبي و انا كمان مشغول
ادم ببرائه طفل فكان في 16 عام من عمره:طب لما مش تبقي مشغول نروح
ليث بكدب:ماشي يبطل
ليدذكر ليث خلافه مع اخيه غيث
غيث اخو ليث و عم ادم و ادهم:ليث انا عايز اروح اعيش انا و البنتين و مراتي في اسكندريه
ليث:و عايز تسيب اخوك طب مين هيدير الشركه معايه
غيث بغموض:عادي عايز اكون لوحدي
بعد شهر من سفر غيث
غيث فالهاتف:ايوه يا ليث جهزتهم اصلي عايز افتح الشركه في اسكندريه
ليث:انا جهزتلك نص فلوس الشركه و باقي الثروه
غيث:هاجي انا و مراتي بكره
ليث:تمام هستناك
و بعدها انقطع غيث عن الاتصال ب اخوه ف تحري ليث اكتشف بموت اخوه و زوجته ايضا و كان يبحث عن بنات اخوه لاكن الموت ذاره اخر كلمه قالها لي ادم رهف و روفيده دور عليهم عيال عمك يا ادم و انت يا ادهم بعد اذن ذهبت الروح لخالقها
باااك
ادم:مش نسيهم الاقي ريم و هرجع ادور ياااا يا رهف قلبي وحشتيني اوي اوي و تذكر رهف
فلاش بااك
كانت طفله ف 8 من عمرها و هوه كان 16 كانت طفله تحب اللعب و المقالب و كانت لا تقول له الا يا دووومي كانت تحبه بمعني الكلمه و هوه كذالك فرغم صغر سنها الا انها جعلت قلبه ينبض و لم ينبض لاحد بعد رحيلها فمزال ينبض باسمها
باك
ادم:ولله لرجعك يا رهفي
عند ادهم:قولت لا يا نيار انا هجبهالك هنا
نيار ببكا:نفسي اشفها
ادهم و قد رق قلبه لدموعها ف هوه لا يتحملها:خلاص يا قلبي
نيار و هيه تتشبت به:مش تتاخر عليا
ادهم:مقدرش و ثم قبلها من وجنتيها و ذهب
نيار:يارب تكون هيه ريم
عند محمود و احمد
محمود بغضب:انت يلا منك ليه لم الصيع دي و امشي
شب:ناخد المزز و نمشي
احمد بسخريه:من غير منوجب لا اكرام الضيف واجب برضو بعد اذن لكمه لكمه ادت في اطاحته ارضا و محمود امسك شب و ضربه اما عن الشب التالت ففر هاربه
محمود:اتفووو
عند مني في المستشفي
مني:منك لله يا ريم منك لله
دلف عمر المستشفي و من ثم سمع والدته
عمر:كفايه البنت هتروح فيها
مني بغضب:مش عارفه كلكم بتحبوها ليه دي قتلت ابوك
عمر:ياربي لازم تنكدي علينا ديما كدا
لتدلف الطبيبه و هيه تقول:المريض فااق بس هوه بيودع و مفيش علي لثانو غير كلمه ادم ليث الشهير ب ادم الصقر
عمر......
عند الصقر
ادم:هوه دا البيت
ادهم:و هوه يرن الجرس الظاهر مفيش حد بقالنا نص ساعه هنا فتفتح جارتهم و تقول:فيه ايه يا باشا
اصلها شعبيه و مفكراهم ضباط اكمنهم لبسين بدل
ادهم:فن عم محمد
الجاره:هوه انت متعرفوش ولا ايه يباشا اصلو عمل حادثه و همه كلهم عندو في المستشفي
ادم:فين المستشفي
الجاره:في....
عند محمود
انتو كويسين
ريم:شكرا جدا ليكو مش عارفه اقولكو ايه
فلم يسمعها محمود بسبب من اسارته بعينها فما كانت سوي رنا فهو شرد في عينها البنيتان
احمد و قد شرد ايضا في منار و جمالها الهادا و غمذاتها الجميلتان و وجها الملاكي:انتي كويسه يا انسه
منار بخجل:اه انا تمام الحمدلله شكرا يا كابتن
احمد:انا احمد
منار بجخل و صوت يكاد يسمع:و انا منار
نسبهم ف المحن و نروح لمحمود
محمود لرنا:عملولك حاجه
رنا ببجاحه:دنا كنت ارنهم
محمود و قد اعجب بشجاعتها:اسمك ايه
عند اذن اخجلت رنا رنا بخجل و وجنتيها حمراه:احم رنا
عند اذن انسحبت ريم بكل هدوا ف هيه عرفت انهم وقعو و ستبدا قصه حب بينهم
دلف عمر لابوه في الغرفه:بابا عايز ادم بتاع شركه الصقر ليه
محمد بصوت مخنوق و كانه يطلع الروح:بسرعه يعمر انا محتاجو ضروري و عايز ريم تكون هيه كمان في الكلام
عمر بذهول:ليه
محمد بعصبيه:خلص ملكش دعوه عند اذن دلف ادم و ادهم المستشفي