اخر الروايات

رواية مربية للكبار فقط البارت الثالث 3

 

 رواية مربية للكبار فقط البارت الثالث 3

الجزء___الثالث(مربية للكبار فقط ) 


نورسين بصراخ:اااااااااه

اتجه لها الجميع بسرعة وقلق ومن ضمنهم فارس الذي أدرك حينها خطورة ما فعله اتجه لها قصى ووضع رأسها على قدمه. 

نورسين بخفوت :أبنى...انقذ ابنى يا قصى. قالتها لتغمض عينيها وقد فقدة وعيها .

قصي وهو يحاول افاقتها:فارس جهز العربية بسرعة....نوح جيبلى محفظتى والتليفون بتاعى من الاوضة فوق بسرعة 


حاول قصي افاقتها ولكنها لا تستجيب فحملها واتجه إلى السيارة وخلفه نوح الذي أحضر حاجته .ما ان ركبوا حتى انطلق فارس وهو يقود بسرعة  حتى وصل إلى المستشفى. نزل الجميع بسرعة من السيارة وقصر يحمل نورسين حتى وصل إلى الإستقبال 


قصي بصياح:دكتور بسرعة 


جاء إليه الطبيب و الممرضين ووضعوها على الترولى متجهين إلى غرفة العمليات ليقف الثلاثة أمام الغرفة لينظر قصي إلى إخوته ليجد نوح يبكى فى صمت لينظر له بحنان ويفتح ذراعيه له ليتجه له نوح ويحتضنه ويبكى بقوة بينما قصي يربت على ظهره بحنان لينظر لفارس ليجده قد امتلئت عينيه الخضراء بالدموع ليفتح له ذراعه وهو يبتسم لينضم لهم فارس فهو يشعر بالذنب يخنقه لما فعله بها وهو يتمنى من صميم قلبه الا تصاب بأذي هى والجنين 


قصي بمرح وهو يحتضنهم :متخفوش هى مش هيحصلها حاجة إن شاء الله. ..وعن بقى كويسة وتابع بمرح:وترجع تفرقنا تانى بتنضيف الأقصر 


قاطع لحظتهم الاخوية هذه الممرضة وهى تطلب من قصي التوجه لدفع الحساب 


نوح بسرعة:انا جبت الفلوس بتاعتى اللى كنت باخدها معايا عشان ممكن الفلوس اللى معاك متكفيش 


فارس بلهفة:وانا كمان معايا فلوسي اللى كانت بتدهالى... انا مصرفتش حاجة منها عشان مكنتش بخرج من القصر


نظر لهم قصي بإبتسامة وتوجه لدفع فاتورة المشفى 


بعد دفع الفاتورة وقد تبقى معهم 50جنيه فقط


قصي بمرح :بما إن معدش معانا غير ال50جنيه دى فاحنا نروح نشتريلها 3كيلوا موز تاكلهم بدل الورد عشان معناش تمنه 


وبالفعل احضروا لها الموز واتجهوا الى غرفة العمليات ينتظروا خروج الطبيب و بعد ساعتين خرج لهم الدكتور ليتجهوا له بسرعة 


قصي بلهفة :نورسين عاملة أي يا دكتور 


الدكتور بعملية :المدام الحمد الله كويسة هى والجنين كمان...هى كان عندها نزيف بس قدرنا نسيطر عليه...هى دلوقتى هيتم نقلها لغرفة عادية ...وكمان نص ساعة وتفوق


********************


فتحت عينيها بثقل لتجد كل من نوح وقصي وفارس حولها وينظرون لها بقلق 


نورسين بخفوت ووهن:ااا..ابنى 


قصي بحنان:متخافيش ابنك كويس الحمد الله ومحصلوش حاجة 


نورسين بإطمئنان:الحمد لله 


قصي بمرح :خوفتينا عليكى يا شيخة ...بس الحمد لله انتى بخير ...صحيح إن احنا صرفنا  كل ما نملك فى مصاريف المستشفى ومتبقاش  غير 50جنيه جبنالك بيها 3كيلوا موز بس عادى ....واوعى تفتكرى إن احنا جبنالك موز عشان بنعتبرك قردة لا سمح الله يعنى 


ضحكت نورسين بخفوت لتقول :هو انا هقدر أمشي أمتى 


قصي بهدوء :مش عارف هروح أشوف الدكتور واجيلك


خرج قصي من الغرفة ليظل كل من نوح وفارس الذى ينظر لنورسين بندم شديد ولكنها لم تعرف السبب 


نوح بإبتسامة :حمد لله على سلامتك يا نور 


نور بإبتسامة :الله يسلمك يا نوح 


فارس بتوتر :حمد الله على سلامتك يانور 


نورسين بإبتسامة :الله يسلمك يا فارس. ..ثم نظرت لنوح :ممكن تستنى برة شوية يا نوح 


خرج نوح من الغرفة ليظل كل من نور التى تنظر لفارس 


نورسين بهدوء:اتكلم يا فارس ايه اللى انت عايز تقوله


فارس بتوتر :نور انا اللى دلقت الماية عشان تتزحلاقى بسببها وتوقعى....ثم تابع بندم شديد؛ بس انا والله اسف وادمان على اللى عملته


نظرت له نورسين بصدمة ولكنها ازالتها 


نورسين بإبتسامة :مين اللى قالك تعمل كده يا فارس عشان انا واثقة إن لا انت ولا أخواتك تفكروا كده...كفاية نظرة الخوف اللى شوفتها فى عينكوا النهاردة لما وقعت ...وكمان لو انت اللى فكرت تعمل كده مكنتش هتيجى وتقولى 


حكى لها فارس ما أخبره به صديقه 


نورسين بغموض:وصاحبك ده اسمه ايه


فارس بهدوء:عمر راشد 


أنهى كلامه ليتجه للخارج ليخبر نوح ان يدخل ولكنه توقف عندما سمعها تقول 


نورسين بإبتسامة :انا مسامحاك يا فارس على اللى عملته ...وعايزة تعرف انى عمري ما هعمل زى ما صاحبك ده قالك. ..وبعد كده ما تسمعش كلام أي حد وخلاص لازم تفكر الاول فى العواقب


تم لها فارس بإبتسامة ثم أخبر نوح ان يدخل 

دخل نوح إلى الغرفة ليدخل قصي بعده ويخبرها انها يمكنها ان تخرج غدا 


**************************


دخلت إلى القصر لتجد المكان نظيف تماما


نورسين بإستغراب :ايه ده مين اللى نضف القصر...انتوا جبتوا خدامين تنضف  


نوح بإبتسامة :لاء احنا لما رجعنا بليل من عندك نضفنا القصر 


قصي بمرح :وبعدين هنجيب خدامين منين واحنا آخر 50جنيه كانت معانا جبنالك بيها الموز 


نورسين :انا جعانة انا مكلتش حاجة من امبارح


فارس بإبتسامة :انتى تقعدى على الكنبة دى وترتاحى وتكلى موز واحنا هنعمل الأكل 


نورسين بشك :هتعرفوا تطبخوا  


نوح بغرور:طبعا يا بنتى الطبخ ده حاجة سهلة جدا 


*************************


نوح بتسأول :ها يا رجالة هنعمل ايه 


قصي بسخرية:انا عارف يا أخويا ....مش انت اللى قعدت تتفشخر وتقولها الطبخ ده حاجة سهلة جدا البس بقى ..واحنا مبنعرفش نعمل كوباية شاى حتى 


فارس بحماس:انا عندى فكرة احنا نبحث على طريقة عمل الاكلة اللى احنا عاوزينها على اليوتيوب


نوح بإبتسامة :صح ...احنا نبحث على طريقة عمل المكرونة والفراخ المشوية عشان دى أكلة سهلة 


قاموا بالبحث عن الطريقة وشاهدوا الفيديو 


فارس بجدية :لحظة ...احنا لازم قبل ما نبدأ طبخ نعمل الطقوس بتاعت الطبخ   الأول


قصى بسخرية:وايه هى طقوس الطبخ يا خويا


فارس بجدية مضحكة :اولا احنا لازم نلبس المريلة عشان هدومنا متتوسخش... ونلبس القبعة بتاعت الشيف لزوم الطبخ وكده 


وبالفعل ارتدى كل منهم المريلة وقبعة الشيف كان شكلهم رائع ووسيم بها 


أحضر نوح وعاء وقام بسكب  المكرونة به 


نوح بتسأول :هو احنا لازم نغسل المكرونة الاول صح


قصي بتأكيد :صح


قام نوح بوضع الماء فى وعاء المكرونة وهو يقوم بغسلها 


قصة بإهتمام :هات عشان أصفيها 


قام قصي  بتصفية المياه ولكن قد سقط الكثير من المكرونة 


فارس بقلق :فى مكرونة كتير وقعت 


قصي بثقة مصطنعة :عادى يا بنى الباقى هيكفى 


نوح بتسأول :المكرونة مبتنضفش والماية لونها ابيض لسة ..هنعمل ايه 


فارس بإقتراح :احنا ممكن نغسلها  يصابون عشان تنضف 


قصي بنفى:لا يابنى هو اى هبل وخلاص. ..هى المكرونة اللى نوعها وحش ومعدناش هنجيب منها تانى 


نوح بتسأول :هنعمل ايه دلوقتى 


فارس بجدية :هنسلقاها عشان تستوى


وضعوا الماء فى الوعاء ووضعوها على النار واتجهوا لطبخ الدجاجة


نوح وهو يمسك بالكذبرة والبقدونس فى يديه :أنهى واحده فيهم الكذبرة 


قصي بجهل:مش عارف 


فارس بحماس:انا عندى فكرة....احنا نحط من الاتنين 


وبالفعل قاموا بوضع بعض من الكذبرة والبقدونس 


قصي لفارس :هات شوية ملح 


اتجه فارس ليحضر ما طلبه ولكنه قام بإحضار السكر بدلا من الملح 


وضع نوح قطع الطماطم فى الخلاط دون إضافة ماء او وضع غطاء الخلاط ليضغط على الزر ويخرج بعض عصير الطماطم على وجهه ولكن بعد ذلك كان الخلاط يصدر صوتا عاليا ولا يعمل 


نوح بتسأول :الخلاط مش بيشتغل ليه 


قصي بسخرية:عشان محتطش ماية الأول يا غبى


قام نوح بوضع بعض الماء وضغط على الزر ليخرج عصير الطماطم بقوة ويلطخ ملابسهم و وجههم 


قصي بصراخ لفارس :اطفيه بسرعة 


وبالفعل اتجه فارس إلى الخلاط وهو يتجنب عصير الطماطم وقام بإغلاقه 


نوح وهو يمسك الخلاط:معدش فيه غير دول 


قصي بثقة مصطنعة :هيقضى الفرخة 


وبالفعل قاموا بوضع الدجاجة فى الفرن 


فارس بتسأول :هنحطها على درجة حرارة كام


نوح بحماس :انا عندى فكرة احنا نعمل تصويت...انا بقول200


فارس بإبتسامة بلهاء :وانا بقول 300عشان تستوى بسرعة 


قصي بتأييد:وانا كمان300 


وبالفعل وضعوها على درجة حرارة 300 

وقد نسوا تماما المكرونة التى نضجت منذ زمن وجفت المياه بها 


نوح بتذكر وهلع :المكرونة 


اتجهوا لها ليجدوها قد تضخم حجمها وجفت المياه بها 


فارس بتسأول :هى كده باظت 


قصي بنفى :لا يا بنى ....هو مش الرز لما الماية بتخلص منه بيكون استوى ...ودلوقتى الماية خلصت يبقى المكرونة استوت


نوح بتسأول :كدة المكرونة استوت ...هنعمل الصلصة ازاى


فارس بتذاكى:وهنعمل صلصلة ليه وفى صلصة جاهزة فى التلاجة 


اتجه نوح للثلاجة  وفتحها وأحضر برطمان الصلصة 


نوح بتسأول :بس الصلصة ساقعة 


فارس بثقة:عادى يعنى هنسخنها مش محتاجة ذكاء هى 

(طبخته مقوية قلبه😂😂😂)


وضعوا الصلصة على المكرونة بعد تسخينها 

قصي بجدية:دلوقتى بقى نشوف الفراخ


اتجهوا الى الفرن وقاموا بفتحه


نوح بقلق :هى الفرخة كدة اتحرقت


فارس بنفى:لا يابنى هي المشوية بتبقى كدة. 


وبالفعل انتهوا من الطعام وقد أصبح المطبخ مدمر تماما ...الصلصة على الجدار والارضية  الحوض المليئ بالاوانى والاطباق الأرضية المتسخة ببقايا الخضروات. 

**************************


كانوا يحملون الطعام وهم يسيرون بغرور وكبرياء رغم مظهرهم المتسخ والصلصة على وجوههم 


وضعوا الطعام على الطاولة


قصي بغرور:كلى وهتدعيلنا


نورسين بشك وهى تنظر للطعام:او هدعى عليكم


جلسوا جميعا على الطاولة ووضع كل منهم سومته فى المكرونة وما ان وضعوها بأفواههم حتى بصقوها  جميعا 


نورسين بإشمئزاز:يع ايه القرف ده 


فارس بثقة مصطنعة :عادي يعنى المكرونة باظت مننا اهم حاجة الفراخ


وضع كل منهم قطعة من الدجاج فى فمه وما هى ثوانى حتى بصقوها بسرعة 


نور سي وهى تكاد تبكى:بتأكلونى فراخ ناية يا ظلمة ... وبعدين ايه ده حطين سكر على الفراخ. .ايه منها وجبة رئيسية وتحلية....ارحموا امى العيانة يا جدع 


فارس بلهفة:نور لسة معاكى موز


نورسين ببرائة ونفى :لا خلص


نظروا لها جميعا وافواههمم تكاد تلمس الأرض من الصدمة 


قصي بصدمة :اكلتى 3كيلوا موز لواحدك 


نورسين ببرائة ونفى :لا طبعا اكلت انا وابنى


نظروا لها جميعا بغيظ 


نوح بتسأول :طب هناكل ايه انا جعان 


نور ببساطة :هناكل عيش وجبنة وزتون 


بعد ان تناولوا طعامهم (العيش والجبنة)


نور بإبتسامة وغموض :انا قررت أفتح الحسابات بتاعتكوا تانى بكرة عشان تقدروا تستخدموا الكريدت كارد زى الاول 


نظروا لها جميعا بسعادة لم تكتمل لأنها تحدثت ب


نورسين بخبث:ياريت لما تخلصوا  تنضفوا المطبخ مكانكوا.


تركتهم فى صدمتهم  وهم يتخيلون شكل المطبخ المدمر 


************************

في اليوم التالى 


ذهب نوح الى المدرسة بينما ذهب قصي للشركة وفارس للجامعة


اتصلت نورسين برقم ما


نورسين بغموض:عايزاك تجبلى  كل المعلومات عن صحابه وخصوصا عمر راشد.


أنهت المكالمة واتجهت لغرفتها 


ليلا فى الساعة2:00 الجميع نيام فى غرف هم عدا قصي الذي لم يعد


اتصلت نورسين بأحد الأرقام


نورسين:الو...هو فين.... تمام.


أنهت مكالمتها وارتدت ثيابها المكونة من فستان فيروزي ضيق من الاعلى وينزل بإتساع وارتدت عليه كوتشي ابيض وتركت شعرها الطويل منسدلا. ...قادة سيارتها ووصلت الى جهتها وهى احد النوادى الليلية الشهيرة


دخلت إلى المكان ليقابلها المنظر الذي امامها الموسيقى الصاخبة والفتيات التى ترتدى ثياب لا تستر شيئا ويرقصون بطريقة مستفزة ونظرات الرجال الشهوانية واخيرا وجدة ضالتها وهو قصي الذي يجلس على البار ويشرب أحد أنواع الشامبانيا


اتجهت له وجلست امامه 


قصي ببرود:ايه اللى جابك 


تحدثت بعد ان طلبت أحد المشروبات من المنيو:عادى حبيت اجرب الأماكن دى 


أنهت كلامها لتجد الساقى قد وضع ما طلبته  امامها شربته بسرعة فهى كانت عطشة. 

كاد قصي ان يتحدث ولكنه وجد احد رجال الأعمال يناديه نظر لها 


قصي بحزم:خليكى مكانك وانا هجيبك بسرعة


**********************


كان يتحدث مع احد رجال الأعمال حتى أستمع لهذا الصوت الذي يحفظه عن ظهر قلب 


نورسين بغناء وثمالة:حبيبى على نياتو....كل البنات أخواته .... هيهيهيهيهيهي على يدى ....ده مكنش كده بس انا غيرت كل حياته...دلوقتى عايشها جد وعيونه مش شايفة حد....ولو وحدة بتسألوا بيسبنى انا اللى أرد


ياام شعر حرير سايح بيطير على كتافك. ...شوكلاتة كيت كات ولا اى بنات دنا بعشق لون عينها.............. قلبى عايزك  جمبى وانتى معايا بتطمن ... بعشقك مش ذنبى دانا فى البعد هتجنن....روحى لاغية جروحى اوعى تروحى هتحول..كلو مركز تانى وانتى فى عيني انا الاول 


اااااااااه ابطال الجمهورية عدو حدود العالمية....  عاملين فكرة جهنمية ....هنغنيلكم تحت الماية....هربانين من العباسية....مرايحين بعد العملية .....القطة بتاعتى المشمشية قاعدة جمبى فى العربية


لم تكمل كلامها لتجد يد فولاذية تسحبها من على المسرح 


قصي بغيظ:عاملالى فيها مطربة وبتغنى يا ختى 


كان يسير وهو يسحبها حتى أستمع لصوت أحد يناديه نظر خلفه ليجده المدير


قصي بحدة:نعم خير


المدير بعملية :قصي بيه حضرتك أنا كنت عايز اعمل عقد عمل مع الفنانة عشان تغنى فى ال night club بتاعنا وانا هديها الفلوس اللى هى عايزاها


قصي:........

ملحوظة  الناس الي عايزه القصه كامله تعمل متابعه

   عشان يوصلك اشعار بالقصة بدون الحاجة للبحث عنها 

يتبع

مربيةللكبارفقط


الفصل الرابع من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close