اخر الروايات

رواية اللصة التي احبتني الفصل الثامن 8 بقلم نهلة زغلول

رواية اللصة التي احبتني الفصل الثامن كاملة بقلم نهلة زغلول

سلمي انت فاكر نفسك ايه انت ظابط وبس انت فاكر نفسك اشترتني
شريف ضغط علي ايديها زيادة كنتي بتقولي ايه
سلمي بقولك اني بكرهك وعايزة امشي من هنا

شريف هامسا لها انتي كدابة انتي بتحبيني عينك فضحاكي استسلامك ليا نظرااتك ليا حتي وانتي بتنطقي اسمي ببقي فاهم وترك يديها
سلمي انا ممكن امشي
شريف ممكن تمشي طبعا أنا مش ححبسك
سلمي والقضية
شريف تنهد حخلي حد يحقق فيها بدالي تقدري تمشي
_______خرجت سلمي من بيت شريف ركبت ميكروباص واتجهت الي الحارة استوقف صوت جلال
جلال أبلة سلمي ازيك ياست البنات لم تهتم لكلامه وتركت ودخلت في مدخل العمارة طلعت السلالم وهي منهارة خبطت علي باب الشقة
سلوي مين اللي بيخبط طيب انا جاية اهو فتحت الباب

سلوي سلمي مالك ياحبيبتي انتي كويسة
سلمي انا كويسة ياحبيبتي متقلقيش انا بس عايزة ارتاح
سلوي طيب تعالي اعدي
سلمي ببكاء شريف سابني قالي خلاص روحي كفاية كده انتي واحدة نصابة نصبتي عليا واختك نصبت علي اخو محمود
سلوي محمود محمود زميلي اخوه
سلمي أيوة
سلوي عشان كده كان مقاطعني طيب اسمعي بقي احنا حنبطل نصب
سلمي ياريت انا ابهدلت اوي

سلوي أجمدي كده احنا حنستغل بشهادتنا انتي خريجة سياحة وفنادق ارشاد سياحي يعني ممكن تبقي مرشدة سياحية قدمي في أي فندق حيوافقوا
وانا كام شهر وحتخرج وابقي محاسبة وحقدم انا كمان معاكي في نفس الفندق اما شريف ومحمود فنرميهم ورا ظهرنا خالص انتي بتحبي
سلمي لا طبعا
سلوي لا طبعا ايه ده انتي من ساعة مدخلتي وانتي ملكيش كلام غير عليه
سلمي طيب حتعمل ايه
سلوي ارمي ورا ظهرك وعيشي اللي جاية تعالي ننام احسن

_______بعد مرور عدة أشهر
سلوي ايه يابنتي اللي انتي عملاه في نفسك ده في مرشدة سياحية تلبس كوتشي وجينز مقطع وايه الكعكة دي فكي كده شعرك جميل سيببه وحطي حبة روج وشوية كحل في عينيك
سلمي طيب هاتي كده اجربه
سلوي أيوة كده ايه الموزة دي يلا عشان منتاخرش
_________في صالة الرياضية أو مايسمي بالجيم محمود ايه يابني انت بتنتقم من مين كفاية حتموت نفسك
شريف طيب انا خلصت انا ورايا شغل مش راحع بليل ها في ________نفس الوقت اتصلت منال بنت عم شريف ومحمود
منال ايه يابني نستني ولا ايه
شريف منال عاملة ايه وحشاني والله
منال لووحشاك تعالي شوفني انا جيت اسكندرية عشان اصبف واغير جو شوية تعالي بقي وهات الواد محمود معاك ده واحشني اوي حبعتلك عنوان الفندق
شريف طيب انا جاي وقفل
محمود انسي اني اروح معاك انا تعبان الشركة واخدة كل وقتي ومش فاضلها
شريف طيب ياكئيب حروح انا اقابلها
محمود طيب سلملي عليها

______وصلت سلمي وسلوي علي الفندق سلوي يلا باي انا حروح علي الحسابات
سلمي طيب ربنا معاكي
دخلت الاسانسير تفاجات بشريف بداخله وقفوا بجانب بعض
شريف وهوبيتفرج عليها بطرف عينه وهو مستغرب من جمالها والتغير اللي حصل فيها
وقفت سلمي بجانبه وأغمضت عينيها حتي لا تضعف امامه شعرت بألم حب اشتياق
شريف بصوت متحشرج طالعة الدور الكام
سلمي بصوت مبحوح الثالث
ضغط علي زر المصعد بعد لحظات شريف وصلنا اتفضلي خرجت سلمي وهو من بعدها رن هاتفه
شريف أبوة يامنال انا جايلك انا خلاص طلعت من الاسانسير
سلمي أعقلي احسن وانسي زي ماهو نساكي واتجهت الي غرفة الاجتماعات
______دخل شريف غرفة منال

منال شكلك مبسوط ايه يابني مالك في حب جديد ولا ايه
شريف بفرحة كنت قابلت ناس هنا
منال ناس ناس مين بقي
شريف غير الموضوع انتي مش قولتي عايزة تنزلي يلا
______نزل كلا من شريف ومنال لقوا سلمي ماشية والسياح ماشين وراها وبتفرجهم علي الفندق وتصميمه الطراز
شريف سلمي بتعمل ايه مع السياح هنا في المكان ده
منال انت تعرفها ايه الحكاية البت موزة بصراحة عينيك حتاكلها يابني في ايه
شريف هي دي سلمي اللي قاطعته بتحبها مش كده
شريف هز رأسه أيوة

منال وحتعمل ايه دلؤتي
شريف مش عارفة
منال طيب حظبطك مع سلمي بس تظبطلي خالد
شريف يخربيتك انتي كبرتي أمتي
منال ياعم انت كمان حتعملي زيه
________اخدت سلمي استراحة لكي تلتقط أنفاسها من المجهود اللي عملته جلست أمام حمام السباحة اتفاجات بشريف قدامها
سلمي في حاجة ياشريف باشا
شريف بتعملي ايه هنا مع السياح
سلمي بشتغل مرشدة سياحية في الفندق عندك مشكلة اهو بطلت نصب وبطلت اضايقك وبعدت عنك خالص
شريف ومرتاحة في بعدك عني
سلمي أيوة مرتاحة


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close