رواية تفرقة الام بين بناتها الجزء الثاني كاملة
😱 تفرقة الأم بين بناتها و حمايا اختلي ب أمي خلوة غير شرعيه😱
البارت التاني😍
في يوم ندهت الأم لبنتها ناهد وقالت لها
الأم: بت ياللي اسمك ناهد
ناهد: اي يا أمي
الأم: اتنيلي اقعدي واسمعيني كويس
ناهد: قعدت يا ماما في اي بقي
الأم: ابن عم سيد جارنا اللي في العمارة التانيه
ناهد: اه ي ماما ماله؟؟!
الأم: ابنه احمد طالب ايدك للجواز💍
ناهد: انتي بتقولي اي ي ماما!!
الأم: زي ما سمعتي كدا هو من قبل الإمتحانات وهو طالب ايدك قولتلهم لما البت تخلص امتحانات هنبقي نشوف ونرد عليكوا
ناهد بعصبيه: لاء طبعا يا ماما مش موافقه انتي شكلك بتهزري انا عندي 15 سنه ي ماما وعايزا اكمل تعليمي ودا من حقي ومش هتنازل عن رأيي
الأم بعصبيه شديدة: انتي بتتحديني يا بت انتي
ناهد: لاء ي ماما مش بتحداكي وانا مش موافقه اني اضيع مستقبلي او اني اتجوز في السن داا
الأم: بت انتي مش تكملي علام وهتتحوزي ورجلك فوق رقبتك وانا هاخد منهم ميعاد النهاردة وهتطلعي تقابليهم وهنشوف يا انا يا انتي في البيت دا
ناهد قامت وعيونها كلها دموع ودخلت اوضتها وقفلت علي نفسها الباب وكلمت ريم صاحبتها
ناهد: الو ي ريم الحقيني😱
ريم: في اي ي ناهد مالك
ناهد: ماما عايزا تجوزني يا ريم 😭
ريم: تجوزك!! 😳
ناهد: ايوا
ريم: هي طنط مش واخدة بالها انتي عندك كام سنه وكمان انك لسه بتدرسي😢
ناهد: ما انا قولتلها كدا وقولتلها اني مش موافقه بس هي مصرة جدا وهتاخد منهم ميعاد النهاردة عشان يجو ساعديني ي ريم😭😭
ريم: اساعدك ازاي بس دي مصيبه دي لا يمكن تكون ام طب بصي انا بالنسبالها صغيرة ومقدرش اكلمها في حاجه زي كدا انا هحكي لماما علي الموضوع واخليها تكلم مامتك يمكن تحاول تقنها
ناهد: طيب بس لو مقتنعتش خلاص هيكون اتحكم عليا بالإعدام 😭😢
ريم: متقلقيش ان شاء الله خير 🙂 ابعتيلي رقم مامتك عالواتس وانا هخلي ماما تكلمها
ناهد: حاضر ي ريم
وريم راحت لمامتها وحكتلها كل حاجه عن موضوع ناهد ومامتها (منة) قالت لها
مامت ريم (منه): ازاي كدا دي لا يمكن تكون ام دي بضيع مستقبل بنتها وكمان عايزا تجوزها مش معقول انا مش مصدقه
ريم: لاء صدقي ي ماما هو دا الواقع
مامت ريم: طب وانا مطلوب اني اساعدها ازاي ي بنتي
ريم: بصي ي ماما انا خدت رقم مامت ناهد من ناهد عشان تكلميها وتحاولي تخليها تصرف نظر عن الموضوع دا
طيب ي ريم اكتبيلي الرقم عالموبايل وانا هكلمها
نروح بقي لمامت ناهد ومريم بنتها
في ظل ما هما قاعدين يضحكوا ويهزرو مع بعض ويتريقو علي ناهد وفجأة مامت ناهد لقت موبايلها بيرن
وهي بتشوف مين لقت رقم غريب ردت
مامت ناهد: الوو
مامت ريم: حضرتك مامت ناهد؟
مامت ناهد: ايوا انا مامت زفته مين حضرتك؟؟
مامت ريم: حضرتك انا مامت ريم صاحبة ناهد
مامت ناهد: اه وعايزا اي يعني او بتكلميني بخصوص اي
مامت ريم: بكلمك بخصوص ناهد بنتك اللي انتي عايزا تضيعي مستقبلها وتجوزيها حرام عليكي اللي هتعمليه في بنتك البنت لسه صغيرة وزي ما بيقولوا لسه مطلعتش من البيضه وكمان مش عيزاها تكمل علامها
مامت ناهد تقطعها: وحضرتك اي اللي دخلك في الموضوع دي بنتي وانا حرة فيها مش كمان الغريبه هتيجي تعلمني دروس اعامل بنتي ازاي عن اذنك
ومامت ناهد تقفل في وجه مامت ريم
ريم: ها ي ماما عملتي اي
مامت ريم: ي بنتي دي ست قليلة الذوق دا انا لسه مخلصتش كلامي راحت قاطعتني وكلمتني ب أسلوب وحش وقفلت في وشي الخط
ريم: يعني مفيش حل ي ماما؟؟
مامت ريم: الحل عند ربنا ربنا يسترها معاها
ونذهب ل مامت ناهد
مامت ناهد: اااه يا بنت الجزمه يا ناهد
مريم:في اي ي ماما؟ عملت اي اللي ما تتسمي دي
مامت ناهد: راحت كلمت مامت ريم زفته صاحبتها عشان اصرف نظر عن الكلام اللي قولته
وفي ظل عصبية مامت ناهد اقتحمت اوضة بنتها ناهد وقالتلها
مامت ناهد بعصبيه: راحت مسكت ناهد من شعرها اااه ي بنت الكلب بتروحي تكلمي الناس الغرب وتحكلهم علي كل حاجه فكرك كدا هرجع عن كلامي ي واطيه
ناهد:اااه ي ماما سيبيني مش قادرة بتوجع حرام عليكي مش كفايه عايزا تضيعيلي مستقبلي
مامت ناهد: اه هضيعلك مستقبلك وبردو هتسمعي كلامي يا حيوانه
وتحدف مامت ناهد ناهد عالسرير بقوة وتخرج حتي تصل الي الباب وتقول لها
مامت ناهد: جهزي نفسك عشان هاخد ميعاد من الناس النهاردة وهقول اني موافقه سامعه
وترزع الأم الباب ورائها
ناهد في غرفتها تبكي بشدة وتقول ليه يارب كدا ليه خليت امي تفرق بيني وبين اختي مريم اشمعنا انا ليه مريم ميتعملش معاها نفس الموضوع دي لو مرات اب مش هتعمل فيا كدا 😭😭😭
واتصلت مامت ناهد بالحاج سيد جارهم
مامت ناهد: الوو ي حاج سيد ازي حضرتك
الحاج سيد: في نعمة والحمدلله
مامت ناهد: دايما ي حاج بقولك ي حاج سيد انت من كام اسبوع كلمتني عشان تطلب ايد بنتي ناهد لأبنك احمد وقولتلك لما البنت تخلص امتحانات هرد عليك
الحاج سيد: مظبوط يا مدام سحر ( مامت ناهد)
مامت ناهد: تمام ي حاج انا اتصلت عشان ابلغكم اني موافقه وعشان اخد ميعاد من حضرتك عشان تجيلي النهاردة نتفق علي كل حاجه ي حاج
الحاج سيد: تمام ي مدام سحر الميعاد اللي يناسب حضرتك
مامت ناهد: خلاص يبقي النهاردة الساعه 7 بليل هنكون في انتظارك ي حاج
الحاج سيد: تمام ي مدام سحر شكرا ليكي
وتذهب مامت ناهد لأوضة ناهد وتفتح الباب
الأم: بت ي ناهد تكوني جاهزة الساعه 7 عشان الضيوف اللي جايين فاهمه
ناهد وهي تبكي: حاضر ي ماما حاضر😭
خلوني سريعا اعرفكم عالحاج سيد وابنه احمد الحاج سيد جارهم من ايام المرحوم جوز سحر وابنه سيد دلوقتي بقي شاب عنده 20 سنه كان بيدرس وطلع من الدراسه وفضل انه يشتغل ويتجوز احسن.
وجه ميعاد زيارة الحاج سيد وابنه احمد
الجرس بيرن
مامت ناهد حاضر جايه
مامت ناهد تفتح الباب: اتفضل ي حاج سيد اتفضل ي احمد اهلا وسهلا بيكوا
الحاج سيد وابنه: اهلا ي مدام سحر
مامت ناهد: اتفضلوا ثواني وجايه حالا
الحاج سيد: اتفضلي ي مدام سحر
وتذهب سحر مامت ناهد لتنادي بنتها وتفتح الباب وتقول ل ناهد
الأم: اتفضلي اطلعي قدامي بالقرف اللي انتي لبساه وتعالي معايا عالمطبخ
ناهد بحزن: حاضر
مامت ناهد: خدي الشربات دا ووزعيه برا عالضيوف عشان اختك مش موجودة
ناهد بكسرة نفس: طيب ي امي حاضر
وتحمل ناهد صينية الشربات لتوزع عالضيوف ويقف احمد ابن عم سيد
احمد وهو يأخذ الشربات: تسلم ايدك
ناهد لم ترد عليه وذهبت للحاج سيد وتعطيه الشربات
الحاج سيد: من يد منعدمها ي بنتي
وتذهب ناهد عشان تقعد وتري نظرات الحاج سيد علي امها غريبه ومطمنش وامها كمان نفس الحاجه
بعد ما اتفقو علي كل حاجه طلب مني احمد اننا نخرج بكرة وصمم علي كدا وانا مكنش ليا رأيي في اي حاجه ووفقت غصب عني
ومشيو وانا دخلت اوضتي ونمت واول ما صحيت لقيت احمد بيقولي يلا انزلي قومت ولبست ولقيت الحاج سيد قاعد برا وماما قالتلي الحاج سيد هيقولي كلمتين ويروح وقولتلها طيب انا نازله باي
وبعد ما نزلت ناهد الحاج سيد طلب من مامت ناهد😱................