-->

رواية لم تنسي انها امراة كاملة بقلم نهلة زغلول

 رواية لم تنسي انها امراة كاملة بقلم نهلة زغلول

     رواية لم تنسي انها امراة كاملة بقلم نهلة زغلول


    ولم تنسي انها امراة⁦
    ❤️
    ⁩الفصل الاول

    ""الشخصيات""
    _____

    مليكة العمر 28عام امراة غبية قبيحة بنت عم يوسف
    يوسف العمر 30عام رجل وسيم اناني استغل حبها له وتزوجها من أجل الورث وبعدها تركها

    اتصال مفاجا من المحامي يبلغ فيه يوسف بأنه حيورث رد
    يوسف-- ها عملت ايه
    المحامي --جدك في عرفنا أنه ساب ثروة كبيرة وبما أن انت موجود
    يوسف--فهمتك نحط أيدينا عليها
    المحامي---بس في شرط ساب وصية انك تتجوز مليكة بنت عمك
    يوسف --ايه
    المحامي-- اللي سمعته
    يوسف--- طيب اقفل دلؤتي
    يوسف --بقرف مليكة وقام من السرير دخل الحمام اخد غسل وجهه وفكر وزفر بقوة مليكة اتجوزها بعدها خرج من الحمام أعد علي البار بتاعه في البيت واعد يشرب اوففف هو ده الحل الوحيد اتجوزها لحد الورث ونخلص منها واسافر
    ____
    "بعد شوية"
    ذهب يوسف الي بيت مليكة فتحت مليكة
    مليكة --باستغراب يوسف
    يوسف-- مش حتقوليلي اتفضل
    مليكة --أيوة طبعا اتفضل
    يوسف --راح أعد علي الكرسي عاملة ايه يامليكة
    مليكة-- ازيك يايوسف
    يوسف-- الحمد لله
    مليكة --عامل ايه في حياتك
    يوسف --بزهق انا تمام ايه حنفضل نسلم علي بعض كده كتير
    مليكة-- بكسفة تشرب حاجة
    خرجت أمينةمن المطبخ ازيك يابني عامل ايه
    يوسف-- انا تمام والله
    أمينة --تشرب ايه ولا تتعشي معانا
    يوسف-- لا مش حقدر
    يوسف --انا جاي عشان اسال عليكم ياطنط
    أمينة --انشاء تسلم يارب ديوسف بصراحة أنا جاي اطلب ايد مليكة
    مليكة --بصدمة من كلامه
    أمينة-- باستغراب انت ومليكة
    يوسف-- أيوة طبعا انا معجب بيها من زمان بس كنت خايف اتكلم ها ايه رايك يامليكة انا شفت بنات كتير بس مشوفتش في اخلاق مليكة ها قولتي ايه
    مليكة --بدهشة من كلامة هو انت بتتكلم بجد انا وانت حنتجوز
    يوسف ----اه حنتجوز طبعا انا بحبك من زمان يامليكة ايه مش فاهمة يعني
    مليكة----- وهي تحت تأثير هذا الوسيم
    يوسف -----ها قولتي ايه
    مليكة----- هزت راسها موافقة
    يوسف---- بفرحة واخيرا روحي بقي جهزي نفسك عشان بليل حاجي اخدك عشان نتعشي مع بعض
    مليكة -----بفرحةحاضر
    يوسف -----لنفسه اوففف ايه اللي انا حعمله في نفسي ده بس كله بهون عشان الثروة متطلعش برة عن اذنكم بقي سلام
    أمينة----- مش حتتغدي يابني
    يوسف -----لا خارج عندي مشوار وفتح الباب وخرج نزل ركب سيارته وانطلق باقصي سرعة

    _____
    "عند مليكة"
    دخلت أمينة غرفة مليكة ها القمر بيفكر في ايه
    مليكة ----غريبة يعني أن يوسف يجي يزورنا وكمان يطلب ايدي
    أمينة ----ماهو زي ماقالك بيحبك من زمان ولف كتير علي بنات اكتر بس انتي الدب واحدة فيهم
    مليكة ----هزت راسها ماشي
    أمينة ----حسيبك تجهزي بقي وروح اعمل الغدا
    مليكة طيب يا ماما

    ____
    "عند يوسف"
    نجوي -----حنتجوز مين امها داعية عليها دي بقي عشان تنجوزها وترمهالي يابني بنات الناس مش لعبة في ايدك
    يوسف----- اسمعيني بس المحامي اتصل وقال إن جدو سايب وصية بس بشرط اني اتجوز مليكة
    نجوي -----مليكة ياريت اهو علي الاقل تربيك شوية بدل ماانت طايح كده
    يوسف -----عايزاني انا اتجوز مليكة انتي مش شايفاها غبية و شكلها عامل ازاي
    نجوي ----البنت احسن منك بكتير متعملمة ومؤدبة وبتحبنا من زمان وده واضح في كل تصرفاتها معانا متجيش انت في الاخر تخليهم يدعوا علينا
    يوسف------- ياماما انا حتجوزها عشان اورث وحسيبها
    نجوى ------منك لله فطمع اللي انت فيه ده ومش حتتهني بيهم لانك نيتك سودا ولما تتجوزها وترميها تقدر تقولي مين حيتجوزها بعد كده
    يوسف----- يعني هي حد كان يصلها قبل كده
    نجوي -----منك لله ياخسارة تربيتي فيك انت ايه شيطان
    ____

    ""عند مليكة "'
    مليكة -----؛انا جهزت يلا
    يوسف---- ايه الجمال ده كله انا جتجوز اجمل واحدة
    في الدنيا
    مليكة -----بكسفة يلا عشان منتاخرش
    يوسف ---- يلا سلام ياطنط
    أمينة ----مع السلامة يااولاد وقفلت الباب

    ____

    "في سيارة بوسف"
    يوسف----- بزهق مالك يامليكة ساكتة ليه
    مليكة----- لا ابدا بس حقول ايه
    يوسف---- انتي موافقة أننا نتجوز بجد
    مليكة ----أيوة موافقة
    يوسف ---تمام انا حجيب مأذون عشان نتجوز الليلة انا مش قادر اصبر
    مليكة------ باندهاش ايه
    يوسف---- أيوة نتجوز احنا بنحب بعض وفرمل بالسيارة مش انتي بتحبيني بردو
    مليكة---- ايوة
    يوسف ----طيب ايه المانع أننا نتجوز انا ساكت بقالي -----سنين انك تفهمي اني بحبك
    مليكة -----وانا كمان
    يوسف ------وانتي كمان ايه
    مليكة -----بحبك
    يوسف -----يبقي نتجوز انا حوصلك واجيب مأذون واجيلكم
    مليكة---- وطنط مش حتيجي والعيلة
    يوسف--- ماما مسافرة وبعدين دي حاجات تقليدية اهم حاجة احنا بنحب بعض
    مليكة ----طيب
    طلع يوسف بالسيارة لتقصي سرعة
    مليكة --هدي شوية انا خايفة
    يوسف--- طول ما انتي معايا متخافيش من حاجة ابدا
    مليكة ---بخوف واغمضت عينيها انا بخاف من السواقة بسرعة
    يوسف--- هدي السرعة تمام كده
    مليكة ---انت غريب اوي متسرع في كل حاجة حتي حياتك غريبة انت لسة بتشرب
    يوسف ---انا لاطبعا بطلت من زمان
    مليكة ---ياريت عشان حعيش معاك ازاي في بيت كله خمور
    يوسف--- انا عشانك اعمل اي حاجة
    مليكة--- بفرحة وسكتت
    _____
    رجعت مليكة الي البيت
    أمينة--- ايه ده رجعتوا بسرعة كده ليه
    مليكة--- بفرحة يوسف راح يجيب مأذون حيتجوزني
    أمينة ---باستغراب حيتجوزك وفين أمه والعيلة تاكل وشنا
    مليكة--- مش مهم المهم أنه بيحبني وحيتجوزني امينة خدتها في حضنها انتي مبسوطة اهم حاجة
    مليكة--- اوي ياماما
    أمينة--- طيب وامه فين
    مليكة--- بيقول مسافرة
    أمينة--- طيب ماشي
    _____
    بعد انتهاء كتب الكتاب
    امينة --حطها في عينيك يايوسف والنبي دي اللي ليا في الدنيا
    يوسف --حاضر ياطنط حيحصل يلا يامليكة
    مليكة --انا جاهزة
    ____
    يوسف-- نورتي بيتك ياعروسة
    مليكة-- منور بيك
    يوسف --وهو يحاول يوترها عشان تخاف وميقربلهاش
    خلع قميصه ورماه واقترب منها
    مليكة--ايه يايوسف مالك في ايه متخوفنيش منك ابتعد عنها استني لازم نحتفل الاول وراح علي البار اللي عنده في البيت وبدأ في الشرب
    مليكة --باستغراب من تصرفاته
    يوسف-- شرب حتي نال من السكر واغمي عليه ونام راحت تفوقه اصحي بايوسف زفرت وتنهدت علي حالها وحدها
    بعدها دخلت غرفتها وهي مقروفة من البيت ازايز الخمرة في كل مكان تمددت علي السرير وراحت في نوم عميق
    ____

    "عند مليكة"
    فتحت عينيها لم تراه نايم بجانبها لقت ورقة مرمية بإهمال فتحتها وبدأت في القراية
    ده حقك في الورق انا مكلتهوش عليكي ياريت تفهمي بقي انااتجوزتك ليه عشان اخد حقي في الورث اللي مكنش حينفع غير باني اتجوز واحدة شبهك غبية وقبيحة اوي انا عمري ماحبيتك ولاححبك اظن المفروض تفرحي انك بقيتي مراتي وحد بصلك اه انا مش حطلقك عشان سمعتك لما ارجع من السفر حبقي اطلقك
    مليكة رمت الورقة وانهارت في البكاء

    الفصل الثاني من هنا

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .