اخر الروايات

رواية غرام وانتقام كاملة بقلم نهلة زغلول

 رواية غرام وانتقام كاملة بقلم نهلة زغلول 



غرام وانتقام الفصل الاول

جاسر :الاخ الاكبر
فارس:الاخ الوسطاني
مازن :الاخ الاصفر
جميلة:الاخت الاكبر
فريدة:الاخت الوسطانية
زينة:الاخت الاصغر
نجوي :والدة جميلة وفريدة وزينة
نجيبة :مديرة المنزل
نادر :محامي
محسن :زوج والدتهم

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤
في قصر فخم ذات الطراز القديم لايسكنه الا ثلاث فتيات ومديرة المنزل وبعض الخادمات ::::

نزلت من علي الدرج بكل غرور وكبرياء فهي تشبه جدها فهي حفيدة المانسترلي ::::::::

◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇◇

نزلت تنادي علي مديرة المنزل
نجيبة نجيبة افتحي الباب
نجيبة :انسة جميلة ده اكيد نادر بك
جميلة :افتحيله ومتدخليش حد علينا في المكتب
نادر :اهلا انسة جميلة
جميلة :اتفضل اعد
نادر :شكرا
جميلة عملت ايه في موضوع البنك
نادر للاسف مقدرتش اتصرف حيجزوا علي القصر
جميلة :مستحيل حد ياخد القصر مني انا واخواتي
نادر: في مزاد علني بكرة معمول
جميلة :يعني ايه القصر حيروح كده خلاص
ونادت علي اخواتها
جميلة :زينة فريدة تعالوا
نادر :انا حستاذن المزاد بكرة الساعة ١٠الصبح متضطر استاذن
جمية اتفضل وحكيت لاخواتها
زينة: يعني ايه
فريدة :يعني حنقعد في الشارع

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

كان يجلس في مكتبة يستمتع بنصره عليهن فهو جاسر الملكي ومن الذي الذي يستطيع ان يقف امامه
فارس :احنا اللي بنعمله ده غلط
مازن :اناشايف اننا بكده خدنا حقنا منهم
جاسر :في ايه احنا خدنا حق امك اللي مرمية في المستشفي وابوك اللي مات بسبب امهم
فارس :بس هما ملهمش ذنب
جاسر: ذنبهم انهم بناتها وهي بعد كل ده سابتهم وهربت
فارس :اوف انامش معاكم
مازن :خلاص بقي مش حينفع حد يسيب التاني احنا كع بعض كلنا

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

كانت تجلس شاردة في غرفة المكتب دخلت عليها اخواتها
زينة :والحل
فريدة :طبعا حنلم حاجتنا ونمشي
جميلة :خلصتوا احنا مش حنمشي من هنا اناحتصل بماما اكيد جوزها حيساعدنا
نجوي :خير في ايه انا انامش قولتلك انا حبقي اتص بيكم عمك محسن مش طايق يسمع سيرتك من ساعة مطردتيه
جميلة :خلاص انا حقفل بس عايزة عايزةاقولك القصر حيضيع اتحجز عليه
نجوي: ايه
جميلة :انا حقفل عشان معملكيش مشاكل وقفلت
محسن: مين
نجوي :دي جميلة
محسن :وعايزة ايه
نجوي :حيحجزوا علي القصر
محسن :وعايزاني اساعدها
نجوي :البنات حيروحوا فين
جميلة :خلي غرورها ينفعها تنزل تدور علي شغل هي واخواتها
نجوي :بس قاطعها خلاص

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

كان يجلس في مكتبه يتحدث في هاتفه
جاسر :عملت ايه
نادر :كل اللي قولت عليه حصل الحجز بكرة خلاص
نادر :ونصيبي
جاسر :متقلقش شايلهولك وقفل
جاسر : اوف
مازن :مالك في ايه
جاسر :نادر مبيشبعش فلوس
فارس :انت اشتريتهم كلهم حتي المحامي بتاعهم
جاسر :انا نازل انا انامش ناقص

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

في صباح اليوم التالي بعد انتهاء اجراءات المزاد والقصر بقي من حق عائلة الملكي
جاسر :انا جاسر الملكي ياتري تعرفيني
جميلة :بكبرياء مبروك عليك القصر
جاسر:انا ممكن اخليكي تعيشي في القصر
جميلة :مش فاهمة
جاسر :ده انتي عينيكي كلها ذكاء
جاسر: تقعدي عندي بس خدامة
جميلة :انت عايزني انا اشتغل عندك انت خدامة
جاسر:وليه لا
جميلة :انا حعرفك حفيدة المانسترلي حتعمل فيك ايه
جميلة :يلا يابنات
زينة :حنروح فين
فريدة :احنا كده حنبقي في الشارع
جميلة :اناعندي ابقي في الشوارع ولا اني اعد خدامة عندهم

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

بعد دخل كلا من مازن وجاسر وفارس علي القصر
جاسر انا حطلع فوق اتفرج علي الاوض
مازن :القصر الطراز بتاعه خرافي
فارس:حرام اللي احنا عملناه ده فيهم

احدي الغرف عند جاسر
جاسر :وهو بيبص لصورة جميلة
جاسر :كبريائك ده انا حكسرهولك

بعد شوية رن جرس الباب نزل جاسر
جاسر :انا حفتح فتفاجا
جاسر :الحقوا ياشباب احفاد المانسترلي عندنا في القصر

الفصل الثاني من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close