-->

رواية اللصة التي احبتني كاملة بقلم نهلة زغلول

رواية اللصة التي احبتني كاملة بقلم نهلة زغلول

    رواية اللصة التي احبتني كاملة بقلم نهلة زغلول




    الفصل الاول

    ~في شقة قديمة في حارة شعبية في مدينة الإسكندرية ~
    سلمي العملية دي مش لازم نسيبها

    سلوي كفاية ياسلمي أنا خايفة عليكي انتي من ساعة مااحمد سابك وانتي بتنتقم من كل الناس
    سلمي الواطي لما عرف اني فقيرة سابني وراح خد واحدة شبه من نفس مستواه
    سلوي خلاص ياحبيبتي متزعليش وخدتها في حضنها
    سلمي خلاص انا كويسة أنا حلبس وحنزل وانتي يلا عشان تروحي جامعتك
    سلوي طيب
    بعد شوية نزلت سلمي من شقتها وخرج في الشارع

    جلال ست البنات عاملة ايه
    سلمي خير مش كل يوم توقفني عايز ايه
    جلال بحبك وعايز اتجوزك
    سلمي اشمعنا


    جلال ده انا حرحمك من البهدلة والشغل
    سلمي لم تنتظر باقي كلامه ومشيت وركبت ميكروباص
    جلال ماشي ياجميل ادلع براحتك ورجع اعد علي القهوة
    ""بعد شوية نزلت من الميكروباص ودخلت مبني عمارة ودخلت الاسانسير اخرجت باروكتها وبعد المكياج وبدلت ملابسها

    """ بعد شوية خرجت من العمارة وركبت تاكسي
    ودخلت فيلا زبون جديد تقوم بالنصب عليه في 50من العمر
    سلمي وحشتني
    الرجل ايه الموزة دي تعالي ياقمر
    سلمي وهي بتبص للفيلا جاية وراك
    الرجل انتي مش حتيجي بقي
    سلمي معندكش حاجة تتشرب
    الرجل عندي طبعا وجابلها بعد المشروبات
    سلمي خرجت منوم من شنطتها وحطته في كوبايته
    الرجل يلا بقي أنا مستنيك
    سلمي اشرب اشرب وانا حاجيلك حالا


    الرجل انتي واغمي عليه
    """بعد أن نال من الشرب

    سلمي قولتلك ابعد عني وانت اللي جبته لنفسك راجل واطي
    فتحت خزنته الخاصة به
    سلمي يخربيتك كل دي فلوس دي تجوز الحارة كلها وبدأت في لم الأموال
    في قسم شرطة في مكتب خالد باشا خبط الباب

    شريف خالد باشا
    خالد شريف باشا عامل ايه وانتقلت اسكندرية أمتي
    شريف لسة واصل
    خالد اسكندرية تورت
    شريف ايه الاخبار
    خالد في بت ناصبة علي نص اسكندرية جاتلنا البلاغية أنها سرقت جواهرجي
    شريف وبعدين
    خالد المشكلة أنها كل شوية بتغير شكلها دي صورها كاميرات المراقبة جابتها وهي بتنصيب علي واحد في فندق
    شريف أنا محتاجها معايا
    خالد ازاي يعني
    شريف حفهمك بس بعد ماجيبها وخرج وذهب علي مكتبه
    خالد ورفع حواجبه وهو مندهش

    ""في مكتب شريف

    شريف اعد يبص علي صورها انتي اللي جبتي لنفسك وحط الصور علي المكتب
    ""في بيت سلمي جلست كلا من سلمي وسلوي علي السفرة وبداو في تقسيم الفلوس
    "" بعد شوية

    سلمي ها عملتي ايه
    سلوي عرفت معلومات عنه أنه بينزل يقضي إجازته في اسكندرية بس حطت عقد يجنن حتاخدي ازاي
    سلمي هو جايبه لمراته التانية فآمن السهل اني حاخده منهم وبعدين ده راجل بيبص لاي واحدة يعني عينه زايغة
    سلوي انتي قلبك ميت اوي حتدخلي ازاي دي حراسة كتير اوي
    سلمي متخافيش عليا
    سلوي ربنا يستر
    سلمي أنا داخلة انام عشان تعبت
    سلوي وانا كمان حنام عشان جامعتي الصبح
    سلمي طيب وادخلوا يناموا
    ""في مساء اليوم التالي نزلت سلمي من شقتها وكانت في كامل أناقتها وتوجهت للشارع لتركب التاكسي

    جلال رايحة فين باست البنات
    سلمي عندي حفلة ياخفيف ومشيت وسابته


    جلال من حق الجميل يتدلع
    """دخلت سلمي علي الحفلة وعنيها علي امجد الدمنهوري
    """في قسم الشرطة

    خالد جاتلنا إشارة أنها في بتتبع امجد الدمنهوري
    شريف طيب يلا

    """في الحفلة سلمي وهي متوترة وعينيها علي امجد

    امجد القمر واقف لوحده ليه
    سلمي بضحكة مصطنعة حضرتك تعرفني
    امجد لا بس نتعرف وغمزلها
    سلمي ايه رايك نكمل كلامنا برة
    امجد انتي قصرتي عليا حاجات كتير اوي
    سلمي بضحك شفت بقي
    امجد حاجيبلك حاجة تشربيها
    سلمي ياريت
    وقفت سلمي في حديقة القصر

    شريف هششششش تعالي معايا بهدوء من غير دوشة

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .