-->

رواية عشق خالد الخامس 5 بقلم كريمان جلال

رواية عشق خالد الخامس 5 بقلم كريمان جلال

    رواية عشق خالد الخامس 5 بقلم كريمان جلال 




    الفصل الخامس
    عند خالد اخذ اسيل وراح شقته
    خالد :لااوضه دى اللي هتنامي فيها
    اسيل: وانت
    خالد: هنام في الاوضه دي
    اسيل بدلع حضنته وانت مش هتنام معايا
    خالد بجمود لا وعدتها اني ما لمس غيرها وسابها ومشي من غير ولا كلمه
    اسيل لنفسها مش مهم يا خالد المهم انك بقيت معايا واحده واحده هاخليك تحبني
    عند خالد افتكر ندى واسر سندها للدرجه دي كنت مغفل بس لا يا ندى انا هتجوز اسيل بس هدى نفسي شويه وقت عشان مظلمهاش
    مر شهور على احداث في احدى مستشفيات الاسكندريه للقوات المسلحه
    ندى :يعني ايه يا ريم هتوافقي عليه
    ريم :يعني اعمل ايه يا ندى هافضل في الغلب ده
    ندى: يا ريم يعني ترمي نفسك في النار عشان تخلصي من نار اهو على الاقل اديكى عرفتى مراه باباكى وعرفت دواها
    ريم: لا يا ندى انا تعبت
    ندى :طب اقفلي وهاكلمك ثاني
    ندى: قفلت وكلمت محمد
    ندى :محمد سؤال واحد وعاوز اجابتك عليه
    محمد :اسالي يا ندى
    ندى: بتحب ريم
    محمد: انا معجب بها ومرتاح لها جدا بحبها كمان
    ندى :ريم جايلها عريس وعشان ظروف مراه بباها هتوافق عليه هو مش متعلم وعنده قهوه في المنطقه بتاعتها
    محمد: انت بتقولي ايه يا ندى انا هاروح اتقدم لها بكره لان لسه في الطريق وراجع القاهره
    ندى: ربنا يوفقكم بس ما تتاخرش لان الموضوع هيكون في الجد قريب
    بعد مرور اسبوع
    عند ندى بتكلم محمد وريم في التليفون
    ندى :يا ريم انا مش عايزه انزل انا ما صدقت بعدت وارتحت ريم :عشان خاطري يا ندى انت عارفه ما ليش اخوات و محتاج لك جنبي محمد اخذ منها التليفون وقال ندى ريم منكده عليا عيشتي ودائما بتعيط عشان مش هتكوني موجوده فرحتنا مش هتكمل غير بوجودك
    ندى :خلاص هانزل بكره ان شاء الله
    ندى نزلت ثاني يوم وحضرت مع ريم كل حاجه وجاي يوم الخطوبه وكتب الكتاب ندى خايفه وقلقانه خايفه التعب يبان عليها وحد يعرف حاجه حاول تداري تعب وشها وعينيها بالميك اب وفعلا نجحت في ده
    في قاعه كتب الكتاب ندى حاسه بتعب اخذت شنطتها وخرجت اخذت حبايه المسكن وصوت من وراها كمان بقيتى مدمنه ده ايه القرف ده ده انا كنت مع واحده وس ومش عارف الحمد لله ان ربنا نجاني منك وسابها ومشي
    ليان خرجت لقتها قاعده على الارض
    ليان بخضه :ندى ما لك فيكى ايه
    ندى: انا كويسه شويه صداع بس
    ليان: ريم بتسال عليكى
    ندى: طب يلا ندخل ولسه هتتحرك وقعت من طولها ليان بخضه ندى ندى فوقي مش عارفه اعمل ايه مش عارفه ليان افتكرت ان شنطتها معها خرجت موبايلها وبعد صعوبه اسر رد ليان :اسر الحقني ندى وقعت من طولها
    بعد فتره في المستشفى الدكتور خرج من عند ندى
    الدكتور: ممكن اعرف هي بتشتكي من حاجه
    اسر :معتقدش
    ليان: هي قبل ما تقع قالت عندي صداع
    الدكتور :طب هو الصداع بيتكرر معها كثير
    اسر وليان: مش عارفين
    الدكتور :طب انا شاكك في حاجه وهنعمل فحصات وربنا يسهل
    اسر :تمام
    اسر ساب ليان مع ندى وروح البيت حكى لوالده اللي حصل عادل بسرحان ربنا يستر عليكى يا ندى
    تفتكروا ندي مالها وايه اللي عندها
    خالد هيتمم جوازه من اسيل ولا لا وندى هتعرفه الحقيقه ولا لا قولوا لي رايكم اكمل ولا بلاش يا احلى اخوات
    عشق خالد بقلم

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .