-->

رواية اخويا وزوجتي الفصل العاشر 10 والاخير بقلم دودا حودا

رواية اخويا وزوجتي الفصل العاشر 10 والاخير بقلم دودا حودا

       

    رواية اخويا وزوجتي الفصل العاشر 10 والاخير بقلم دودا حودا 

    اشرقت وشروق طلعوا جري 

    اشرقت :ينهار اسود اي ده 

    شروق :معقول مين اللي عمل كده 

    الام:مصيبه اكيد جوزك 

    اشرقت :وهيعمل كده ليه منا رجعت ليه لا يا ماما مش هو مش هو 

    شروق : انا نازله اقول لطارق 

    ونزلت خبطت علي طارق 

    طارق :في اي يابت حد بخبط كده 

    شروق :الحق دعاء اتقلت 

    طارق :اي بتقولي اي اوعي كده من وشي  وطلع .


    الام:هنعمل اي 

    طارق :دي مسؤوليه لازم نبلغ الشرطه 

    الام:شرطه ينهار اسود ينهار اسود 

    طارق :امي اهدي والنبي وامسكي اعصابك الله يخليكي مش كده 

    وبلغ الشرطه وجم وخدوا كل اللي في البيت 

    طارق :طيب ينفع ابلغ جوزها بس 

    الظابط :هو كل ده جوزها معرفش 

    طارق :تلفونه كام مقفول 

    الظابط :بلغه .


    طارق اتصل بمحمد 

    محمد :حبيبي عامل اي 

    طارق :انت لازم تنزل مصر دلوقتي 

    محمد :امك حصل ليها حاجه 

    طارق :لا مراتك ماتت 

    محمد :اي وازاي ده حصل 

    طارق :انزل يا محمد احنا في القسم 

    محمد :قسم ليه مش فاهم 

    طارق :دعاء اتقلت وقفل السكه وكانت وافقه برا اشرقت وشروق 

    شروق :منك لله يا شيخه تعبانه وانتي عايشه وتعبانه وانتي ميته 

    اشرقت :لا لا مش احمد يستحيل احمد يعمل كده.

    قصة عشق  حيرة شديدة 

    شروق :لا مش احمد انا خايفه يكون طارق 

    اشرقت :طارق ينهار اسود ينهار اسود والكل اتحبس علي زمن التحقيق وكان في بيت قديم شابين قاعدين مع بعض علي ووليد 

    علي : مالك يلا هي البت مش ادتك فلوس زي كل مره ولا اي 

    وليد :اسكت بقي مش عايز صوت 

    علي :طيب ياعم اعمل حسابك تشوف مكان علشان صاحب البيت اكيد هيمشينا 

    وليد : خد الدهب ده بيعه 

    علي :انت سارق دهبها 

    وليد :لا اصل اصل هي مكنش معاه فلوس فقالت ليا خد الدهب ده 

    علي : ليه عشاق في الظلمه علشان تديك الدهب ده كله 

    وليد :بقولك اي انت مش ليك انك تاخد الفلوس وخلاص سبني بقي 

    علي : ماشي يا عم خلاص وفضل قاعد يفكر ازاي اعمل كده معقول بس هي اللي استفذتني .


         قصة عشق كشف الجاني 

                     فلاش باك 

    باب دعاء بيخبط وفتحت دعاء 

    دعاء :يخربيتك انت ازاي تيجي هنا يا حيوان 

    وليد :اي يا قلبي هي أول مره ولا اي 

    دعاء:وليد انا قولت كل اللي بينا انتهي 

    وليد :انا عايز فلوس يا اما هقول لأهل جوزك ان كنت بجي هنا وجوزك مش موجود 

    دعاء :بقولك اي انا زهقت من الحوار ده وحيات ربنا لو مش بعت عني لروح ابلغ عنك البوليس .


    وليد :تبلغي عني انا دلوقتي نسيتي ايام لما كنتي بتيجي بيت ابوكي علشان تفضلي وافقه في البلاكونه علشان تشوفني خارج منها بس 

    دعاء :انت عايز اي فلوس اخر مره هديك فلوس فيها مفهوم ودخلت فتحت الدولاب وشاف الدهب 

    وليد :يااااه كل ده دهب انت ازاي دعاء :تيجي ورايا اطلع برا 

    وليد ؛ماتطلقي من جوزك واتجوزك يا دعاء 

    دعاء :اتجوزك انت يا عره امشي يلا وخرجت وفتحت الباب راح قافل الباب وماسك السكينه وقلتها ودخل خد الدهب وخرج .


     رجوع

    علي :يلا مالك يلا فيك اي 

    وليد :مافيش 

    علي :طيب نازل إليه الدهب اشوف هيجيب كام ونزل وراح الصاغه وهناك اتقبض عليه لأن الدهب كان كتير واتشك فيه من شكله وهناك في القسم اعترف علي صاحبه وليد أن هو اللي مدي الدهب وتم القبض علي وليد واعترف وخرج طارق وأخواته من السجن .

    محمد :ازاي ده حصل 

    طارق :كان في واحد بيجي لمراتك الشقه وهو اللي قتلها 

    محمد :ليه تعمل كده ده انا كنت بحبها 

    طارق :مراتك مكنتش كويسه والحمد لله أن ربنا خلصك منها 

    وراح طارق رجع مراته مريم وفضل يعتزر ليها ويتاسف ليها وعلشان بتحبه سامحته وعدا ٦شهور ومحمد اتجوز بنت خالته سماح كانت مطلقه بس بنت حلال وكانت بتحبه قبل جوازهم واشرقت رجعت لاحمد وراحت بيتها هي وشروق. 

    تمت

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .