اخر الروايات

رواية نبض وادم الجزء الثالث عشر كاملة بقلم جنا عيد

رواية نبض وادم الجزء الثالث عشر كاملة بقلم جنا عيد 





آدم :أنا ونبض هنعلن جوازنا وهنعمل فرح
أريج بفرحه :بجد ألف مبروك يا آدم مبروك يا نونو
عبدالرحمن :ألف مبروك يا آدم مبروك يا نبض
يوسف بفرحه لأخيه ولأنه قد حسم أمره أن ينسي نبض فهو لم يشعر بالغيره من آدم ولم يشعر بألم الفراق فيبدو أنه كان يحب نبض كأخته وأن هذا ما هو إلا تعود : ألف مبروك يا  آدم
آدم :الله يبارك فيكم
نادين بحقد :فرح إيه وجواز إيه ال هتعلنه
لتكمل وهيا تشير علي نبض بإستحقار :هتتجوز عيله عندها 18 سنه
لتخجل نبض وتجرح من حديث نادين
نبض بحرج ودموع :عن إذنكم
ليمسك آدم يدها
آدم :إستني يا نبضي
ليكمل وهو يقول لنادين :أنا هتجوز نبض يا أمي هتجوزها يعني هتجوزها وموضوع السن مش فارق معايا لأني بحبها زي ما هيا كده لا أنا بعشقها بطفولتها وبرائتها وجنانها وحنيتها ونقاء قلبها
ويقبل يد نبض أمام الجميع ويقول :أنا هتجوز نبض يا أمي لأنها نبض هيا حياتي كلها هيا نبض قلبي ال لو وقف أنا هموت
لتخجل نبض كثيرا وتصير وجنتيها كالجمر المشتعل من الخجل
نادين :براحتك يا آدم بس أنا مش هحضر فرحك
آدم بقوه: أنا مقلتش لحد يحضر فرحي ال عايز يحضر يحضر أنا مش هغصب علي حد
ليكمل وهو يوجه حديثه لسعاد والدة نبض : موافقه يا طنط نتجوز أنا ونبض
سعاد بسعاده لإبنتها : موافقه طبعا يا إبني ربنا يسعدكم
مصطفي :ألف مبروك يا آدم مبروك يا نبض
لترد نبض عليه بإبتسامه مصطتنعه فهيا تشعر بالقلق من هذا الرجل ومن نظراته لها
آدم :بعد إذنكم
ويقوم وهو ممسك بيد نبض ويأخذها الغرفه
لتمتم نادين بغضب :عاوزه تتجوز إبني عشان تاخد ال ورث لوحدها هيا وأمها بس أنا هوريكم من هيا نادين
*بقلم جنا عيد *
!!! _____________________!!!
في الغرفه
آدم بتبرير :متزعليش من أمي يا نبض بس
لتقاطعه نبض وهيا تحتضنه :مش زعلانه إنت أهم حد عني مش مهم أي حاجه تانيه طول ما إنت معايا
ليحتضنها آدم بقوه تكاد تكسر عظامها
لتبتعد نبض عنه :براحه شويه يا آدم أنا مش قدك يا حضرة الظابط
ليمسك آدم وجهها بين يديه :أعمل إيه بموت فيكي يا قلب الظابط
ليكمل بتساؤل :بتحبيني يا نبض
نبض قلبي بهيام وعشق : أما زلت تسأل أحبك أم لا ألا تعرف أني أعشقك حد الهوس يا مالك قلبي أتظن فقط أني أحبك ألا تعرف أنك هوائي الذي يبقيني علي قيد الحياه آدمي الوسيم أنت لي كأنفاسي التي مسكنها رإتاي  ليتني أدخلك بقلبي لتري ما فيه لرأيت نفسك متربع علي عرش قلبي لرأيت إسمك مزخرف في رأتاي لرأيت عشقاً لم يعرفه أحداً من قبل 
أنت ملاذي الوحيد فكيف لا أعشقك
إني بك مفتونه حد الهوس والجنون
(أنا أسفه بس أنا مش حلوه أوي في الشعر....... !!!!!! )
ليحتضنها آدم وهو يعتصرها ذراعيه
آدم :كل ده ليا
نبض : وده ما يوصفش أنا بحبك أد إيه أنا بعشقك يا آدم إنا آدم النبض إنت حياتي مش تسيبني يا آدم والله هموت لو سيبتني
آدم :بعيد الشر عليكي يا قلب آدم إوعي تقولي كده تاني
آدم : أنا عمري ما أسيبك يا نبض أبدا والله عمري لو في يوم من الأيام قسيت عليكي يبقي ده غصب عني
نبض ب فوله :بس إحنا هنعمل الفرح إمتي يا آدم
آدم وهو يلعب بخصلات شعرها :بعد بكره يا نبضي
لتقول نبض بذهول :بعد بكره......!!!
لتكمل : بس مش هلحق حاجه لسه أدامنا.... الفستان والإكسسوارات.... والشعر.... والميكب و.... القاعه..... ولسه حتي فيلتك ما جهزتش....
آدم :بااس إهدي فيه إيه أولا أنا إتفقت مع مصممه فساتين  وهروح ليها الوقتي أجبلك الفستان وإتفقت مع ميكب أرتيست
والقاعه جاهزه من أول ما خرجت من المستشفى والفيلا جهزت من يومين يعني كل حاجه متظبطه ناقص إنتي بس
نبض بذهول : إنت عملت كل ده إمتي ولحقت إزاي أصلا
آدم بحب : كله عشان نبضي
نبض : طب دعوات الفرح
آدم :ههههه دعوات الفرح هعملها النهارده
نبض :طب إطلع بره
آدم بذهول :نعم...!!!!
نبض :إخرج يا آدم عشان تشوف تحضيرات الفرح وأنا هعمل تجهيزاتي وأريج هتساعدني يلا بقي باي
وتخرجه خارج الغرفه وتغلق الباب وسط ذهول آدم أهذه من كانت منذ قليل تقول له شعر والآن تخرجه من الغرفه
ليسمعها وهيا تكتم صوت ضحاكتها
آدم بحنق : ماشي يا نبض خليكي فاكره
ويذهب
*بقلم جنا عيد*
! _________________!
في إحدي غرف المنزل
نادين :أنا مش هسمح إن البت ديه تتجوز آدم ولا إنت إيه رأيك
مصطفي بحقاره : لا البت حلوه ومن حق آدم يتجوز ها
نادين بحقد :نعم ما تظبط كده
مصطفي : وأنا بحب غيرك إنتي يا حبيبتي
نادين بحنق : إحنا بنحب بعض من عشر سنين ليه مرضتش إني أطلق من عبدالرحمن ونتجوز
مصطفي لنفسه : فاكراني بحبك يا بنت ال*** زيك زي أي واحده رخيصه بتسلي معاها ولا فاكراني أهبل هصدق إنك بتحبيني مش عارف إنك بتحبي فلوسي طول عمرك كلبة فلوس
مصطفي بتصنع :معلش يا حبيبتي بس لازم نفضل كده لغايت ما ناخد فلوسه
نادين : تمام يا حبيبي
لتكمل بحقد :بس هنعمل إيه مع نبض.... ؟؟؟؟
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close