أخر الاخبار

⁦رواية السبع بنات الفصل الثاني

رواية السبع بنات الفصل الثاني



⁦❤️⁩⁦❤️⁩الحكايه الثانيه⁦❤️⁩⁦❤️⁩

اروي: اميره يبنتي الفطار حطيته علي السفره من زمان يلي حيبرد

خرجت متجها الي اختها

اميره : اديني جيت يا حبيبتي

اروي : كالعاده ساعتين قدام مرايه

اميره: المظهر مهم جدا يبنتي انا كمهندسه لازم اهتم بمظهري قدام زمايلي

اروي: لا يااميره المظاهر مش كل حاحه اهم حاجه الاخلاق والادب

اميره: اروي ياحبيبتي الي زيك خلصو من زمان انتي مبتطلعيش وتشوفي الناس بره عامله ايه يا حبيبتي ياالهام انتي الوحيده الي بتفهمي زيي

اروي: بقي كده يااميره ماشي
اميره بضحك واقتربت منها وحضنتها دنتي الخير والبركه دنتي عسل يلي بقي دعوه بتاعت كل يوم خليني امشي

اروي بابتسامه ربنا يسعدك ويوفقلك ولاد الحلال يارب ويبعد عنك التفكير الغلط والمظاهر

اميره: هههههه جديده دعوه الاخيره دي مقبوله منك يلي باي

اروي : في رعايه الله

---------------- 
امام مدرسه الثانويه بنات

اسيا: وانتي راحه فين بقي 

اسما: راحه اقابل احمد

اسيا: تاني احمد وبعدين من امتي بتروحي مكان من غيري يااسما

اسما : معلش والنبي داري عليا دنا اختك حرجع علي معاد المدرسه ماشي سلام
غادرت اسما بينما واقفه اسيا تنظر لها بحزن حتي اختفت من اماماها

-------------- 
في شركه كبيره تضم عدد كبير من المهندسين

دخل بهيئته التي تدل علي البساطه

ذكريا: لو سمحت انا عاوز اشوف المدير او رئيس المهندسين هنا

الاستقبال: بخصوص ايه

ذكريا: الوظيفه الخاليه

الاستقبال : مفيش وظائف خاليه

ذكريا واخرج جرنال بيده: امال ده ايه

الاستقبال: حضرتك قريت كويس الاعلان يشترط الخبره وحسن المظهر وحضرتك شكلك لسه متخرج جديد ومعندكش حسن مظهر

ذكريا بصوت عالي: يعني ايه انتي شفتي c.v الاول عشان تتكلمي انا الاول علي دفعتي ٤ سنين
الاستقبال : وطي صوتك ياحضره

ذكريا: لا مش موطي

محمد: في ايه ياسهي

سهي: يافندم جاي عشان الوظيفه الي منزل اعلانها مستر اكرم وبقوله ان مواصفات مش مطابقه

محمد: والمفروض ان انتي هنا المسئوله انك تشوفي مطابقه ولا لا

سهي: يافندم انا

محمد: خلاص اديلو الاستماره يملاها

سهي بغضب: حاضر ياباش مهندس

محمد: اتفضل معايا

ذكريا: انا متشكر جدا ياباش مهندس

محمد : متقولش كده احنا زمايل

ذكريا: تسلم بعد اذنك
محمد: اتفصل اشوفك بكره بقي وانشالله تتقبل

ذكريا: شاكر فضلك

خرج من الشركه يحدث نفسه :مش معقول اخيرا اتقبلت في شركه يمنتا كريم يارب

اميره: اه مش تحاسب يااعمي وقعتلي الاوراق في الارض

ذكريا: انا اسف ياانسه كنت سرحان

اميره: سرحان ابقي فتح , غبي

ذكريا: وبعدين انا ساكت عشان انتي بنت احترمي نفسك

اميره: مهي الاشكال الي زيك الي خاربه البلد المفروض يحبسوكم بشكلكم ده حاجه تعر

ذكريا : شكرا يامحترمه

ذهب وتركها تكلم نفسها
اميره : انسان غبي قليل الذوق

لملمت اوراقها ودخلت الشركه

اميره بفضب: صباح الخير

سهي: صباح الخير مالك

اميره: حمار خبط فيا انسان زباله

سهي: انتي كمان قابلتي واحد كده شكلهم كتروا في البلد

اميره: الظاهر كده

محمد: باشمهندسه اميره اتاخرتي ليه

اميره بابتسامه :معلش ياباشمهندس

محمد: فين المشروع

اميره : معايا

محمد: طيب يلي علي مكتبي ندرسه

اميره :اوك
سهي: يبت المحظوظه

----------     

في البيت

خبط علي الباب جامد

ايه: افتحوا الباب يلي بقي الشنطه تقيله عليا اوف

اروي: حاضر يايه

فتحت باب ثم دخلت ايه ...

ايه: ساعه عشان تفتحوا

اروي: بنت مش حتبطلي طوله اللسان فين اخوانك

ايه: معرفش جيت لوحدي

اروي : طيب خشي زمانهم جاين...
السبع...بنات

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close