رواية لحظات انوثة الفصل الرابع عشر 14
حظات انوثه الفصل الرابع عشر
(فاتن واحمد)
بعد ان تم نقل فاتن الي المستشفي
اتصل رقم غربب بهاتف فاتن رد احمد
احمد انا اسف يافاتن انا مش عارف انا
قولتلك كده ازاي
الفتاة فاتن عملت حادثة انا بنت خالتها نورا اخدت تليفونها واتصلت بيك انا عارفة اللي بينكم هي حكيتلي كل حاحة انا مقولتلكش حاجة ها
احمد ايه انتي بتقولي ايه هي في مستشفي ايه
بعد نصف ساعة وصل احمد الي المستشفي
احمد فاتن عاملة ايه طمنيني عليها
والدتها انت السبب ربنا ينتقم منك يما كلمتك واتحايلت عليك عشان ترد عليها وانت كنت بتبعد عنها
احمد اغمض عينيه وزفر بقوة ومشي وسابها وراح علي العمليات لقي الطبيب طلع من الغرفة ها طمني عليها
الطبيب احنا عملنا اللي علينا بس للاسف رجليها
احمد مالها
الطبيب هي مش حتقدر تمشي تاني عليها
والدتها بنتي
احمد حينفع اطمن عليها أمتي
الطبيب مش حينفع دلؤتي علي الاقل ومشي وسابهم
احمد جلس علي الارض
والدتها انت عايز منها ايه ابعد عنها اهي اتشلت خلاص من حظك ان ابوها مسافر لو كان موجود كان رماك برة المستشفي علي العموم هو علي طياراته حتوصل كمان نصف ساعة انا اصلا بكلمك ليه
احمد بردو مش حمشي لو عملتي ايه
اتصلت جميلة بسلمي ردت فينك يابنتي
سلمي في المستشفي بنخيط ذراع قصي
جميلة قصي ماله مستشفي ايه ليه
جاسر في ايه ومين في المستشفي
جميلة اشارت له استني وكملت مع سلمي
سلمي كان في ناس بتعاكسني ودافع عني
جميلة بابتسامة دافع عنك وايه كمان
سلمي مش وقته المهم متروحيش غير لما اروح عشان كارمن
جميلة حيحصل انتوا في المستشفى و خارجين امتي
سلمي خيطلوا الجرح خلاص اهو طلع
قصي يلا خلاص خيطه الجرح الدكتور اطمن لما عرف انك دكتورة عشان تغيريلي علي الجرح
سلمي انت واثق اوي فيا
قصي انا متاكد مش واثق كملي تليفونك علي مادفع حساب المستشفي
سلمي يلا سلام يا جميلة
جميلة بابتسامة سلام وغمزت لجاسر
جاسر قصي وسلمي مش كده
جميلة بظبط كان في ناس بتعاكسها وقصي القاضي دافع عنها
جاسر بابتسامة هما الاتنين مشكلة يلا عشان منتاخرش
جميلة علي ايه
جاسر علي استاذة كارمن اختك وكمان حناخد سلمي عشان متتهزقش من اختك
جميلة كارمن جننتكم كلكم خلاص نفسي كده اشوف قصي وهو بيتكلم مع كارمن حيبقي حطة حوار مابينهم
جاسر قصي طيب اوي بس هو كان بيحب واحدة وخانته مع المحاسب بتاعه حاولت ترجعله كتير اوي وهو رفض كانت بتنصب عليه هي والمحاسب بتاعه
جميلة بتاثر فعلا لازم يبقي كده ياعيني عليكي ياسلمي واتصلت بيها ردت
سلمي انا خلاص شايفاكم يلا عشان منتاخرش عشان كارمن
نزلت سلمي من سيارة قصي بعدها راح جاسر لقصي انت تمام
قصي انا تمام ده خدش بسيط
جاسر هي بيبتدي بخدش
قصي قصدك ايه
جاسر مش مهم المهم انك كويس وقلبك كمان
كويس سلام
قصي سلام وفتح الباب وركب
جميلة يلا وقفلت وركبت السيارة في المقعد جنب جاسر فتحت سلمي باب السيارة وركبت في الخلف
قصي وكانه بيودعها هز راسه لها
جاسر سلام ياقصي
رجعت كلا سلمي وجميلة علي البيت
كارمن لسة فاكرين ايه التاخير ده كله اه
انا مسافرة بكرة شرم الشيخ ادم بيه عايزني معاه في السفر
جميلة تمام سافري غيري جو احسن بردو في سرها انتي في حد يسافر يغير جو معاكي بردو ده باين عليه غبي
كارمن بتقولي ايه
جميلة ولا حاجة
سلمي وانا كمان مسافرة عشان شغل المزرعة
كارمن وجميلة حنعمل فيها ايه
جميلة انا حقعد مع ماما متخافيش عليا
كارمن تمام وجاسر
جميلة جاسر المخرج بتاعي وراجل محترم واديكي شوفتي بعينك
كارمن طيب حروح اجهز شنطتي عشان السفر
في الصباح اليوم التالي عند ادم ذهبت كارمن وكانت في انتظار ادم الذي استغرق وقت كبير في تحضير اغراضه
ادم انا خلاص خلصت وجهزت
كارمن اوففففف واخيرا خلصت
ادم بتقول حاجه ياامجد
كارمن لا ابدا عنك الشنطة
ادم طيب انا حشلها
كارمن باستغراب من تصرفاته ماشي وخرجت فتحت الباب اتفضل ياادم بيه
ادم خرج وقفل الباب وراءه
كارمن امال فين عم صلاح
ادم انا اللي حسوق مش عاجبك انا ولا ايه
كارمن بس اصله سفر طويل عليك لحد المطار
ادم بلؤم خايفة عليا قبل ان تجيب يلا بلاش غلبه اركب
كارمن طيب وركبت السيارة
بعد شوية اخرجت يديها من السيارة كانت كالطفله الصغيره
ادم بضحك انت بتحب المطر اوي كده
كارمن طبعا المطر بيحسسك بالدفا والامان وووووالحب
ادم والحب انت بتحب ولا ايه ياامجد
كارمن لا طبعا حب ايه
آدم ليه هو الحب عيب
كارمن انت قولتلي قبل كده انك عايز واحده غريبه متكونش متدلعه
آدم فعلا تكون شخصيتها قوية وياريت بقي لو مسترجله نوع جديد فكرت في النوع ده تصدق غريب بردو
كارمن بس انت قولت مبتحبهوش
آدم بالعكس حبيته ده نوع غريب اكيد البنت المسترجله عملت كده عشان محستش بالامان والحب وكمان محدش حسسها بأنوثتها واكيد حد جرحها فيها
كارمن اغمضت عينيها من كلامه كان كالدواء لها
آدم الكلام خدنا مقولتليش انت رافض الحب ليه بقي
كارمن ابدا مفيش حاجه اسمها حب كله كدب
آدم ياه لدرجادي انت شكلك حد مفرقعك علي العموم سيبك انا حظبطك شرم الشيخ مليانة
كارمن عارف ربنا يستر
ادم ادينا وصلنا المطار يلا انزل عشان الطيارة
كارمن طيب فتحت باب السيارة نزلت شنطتها
آدم سيبها ياامجد
كارمن ميصححش ياادم بيه
آدم خلاص يصح حتشيل الشنطتين ازاي وانت اصلا مفكش نفس
كارمن بابتسامة انا اقدر اعمل اي حاجه مش راجل ولا ايه
آدم حنشوف ياامجد حنشوف
(سلمي قصي) بعد ساعة من سفرهم معا
سلمي انت ليه مركبتش القطر
قصي السفر بالعربية احسن
سلمي بس ده تعب عليك
قصي خايفة عليا
سلمي لا بس عشان دراعك متخيط
قصي انا تمام بس الجرح تعبني اوي
سلمي اقتربت منه بلهفة انا حغيرلك علي الجرح
قصي طيب حتعرفي انا مش من الخيول
سلمي متخافش وهو قصي القاضي بيخاف ولا ايه اخلع القميص
قصي بابتسامة طيب وخلع قميصه عنه
سلمي انت انت ونظرت الي عضلات صدره العريض المنحوت ببراعة وكانه مرسوم كل
هذا تحت نظر قصي الذي لاحظ نظرات عينيها هذه الماكرة
سلمي مسكت علبة الاسعافات
(ادم وكارمن )في الطيارة
قبل وصولهم الي شرم الشيخ نامت كارمن من التعب علي كتف آدم
ادم بابتسامة وضع يده علي وجهه كارمن لاحظ نعومة بشرتها وملامحها الرقيقة الجميلة
أعد يتفرج عليها
بعد شوية بدأت تفوق كارمن من نومها لقت نفسها نايمة علي كتف ادم
كارمن انت انا
آدم انت ايه مالك ياامجد انت نمت من كتر التعب مفيش حاجه حصلت يعني يلا عشان الطيارة خلاص حتعمل هبوط
كارمن هزت راسها طيب
بعد وصولهم معا الي الفندق ذهب ادم الي الاستقبال حجز غرفتين بعد الانتهاء من
الحجز رجع الي كارمن
آدم ده مفتاح اوضتك ياامجد
كارمن انا حروح اتمشي شوية الجو حلو اوي
ادم ماشي خد راحتك
كارمن رجعتله تاني وانت حتعمل ايه
آدم اعمل ايه بقي دي تخصني انا في بنات هنا في البار بتاع الفندق
كارمن بغيظ انت انت
آدم في حاجة ياامجد
كارمن ولا حاجة انا حروح اتمشي
آدم بضحك تمام ونفد خطته وراح الي البار تخت عيون كارمن التي تراقبه
دخل ادم الغرفة وعين كالصقر تلاحقه من كارمن ذهب إلي غرفته في الفندق مع الفتاة وترك التي تستشيط غضبا وغيظا طلع علي الدرج بخطوات هادئة وكأنه متعمد إثارة غيرتها أغمضت عينيها ففكرة اتخاذه حبيب تزعجها وتالمها
دخل ادم الغرفة وجلس علي السرير
الفتاة مالك ياادم انت كويس
ادم انا تمام وحك ذقنه بيدية
الفتاة شكلك تعبان بتحب في ايه انت كويس
ادم لا ابدا حب ايه انا بس تعبان شوية روحي انتي اجهزي وانا مستنيكي
الفتاة حاضر ودخلت الحمام
ادم حب ايه بس وفجأة افتكر كارمن وجمالها وجهها الملائكي الجميل عينيها المرسومة أنفها الصغير شفاهها اه من شفاهها التي تغريه وجسده الغض المثير الذي يريد أن يحتضنه ولو لمرة واحدة يجعل من جسده لجسدها غطاء لها في الليالي الدافئة بينهما وهو يتخيلها في أحضانه زفر بقوة وتنهد
بعدها سمع صوت دق علي الباب ذهب ليفتح
ادم بابتسامة خبيثة امجد
كارمن دخلت الغرفة وهي تفتش علي الفتاة
ادم انت بتدور علي ايه ياامجد قولي
كارمن كنت طالع مع بنت هنا راحت فين
بعدها خرجت الفتاة من الحمام
كارمن البنت دي بتعمل ايه هنا انت ايه مبتبطلش
ادم مش فاهم مالك ياامجد انت كويس
كارمن ملكش دعوة بيا انا تمام واغمضت عينيها من الغيرة الحمقاء التي تسيطر عليها
ادم أشار للفتاة بالخروج من الغرفة الفتاة خرجت وقفلت الباب وراءها
ادم خير جاي ليه ياامجد في حاجة انت بتعمل كده ليه ايه امجد في ايه مالك رد عليا ورفع راسها بيديه رد عليا هامسا مالك
كارمن بدموع خانتها انا مش امجد وخلعت الباروكة نزل خصلات من شعرها الأسود الحريري انا كارمن