-->

رواية عودة ميت الفصل التاسع 9 بقلم عزيزة حامد

رواية عودة ميت الفصل التاسع 9 بقلم عزيزة حامد

    رواية عودة ميت الفصل التاسع 9 بقلم عزيزة حامد 



    واية عودة ميت
    بقلمي عزيزة حامد
    الفصل التاسع
    غفي آسر لفترة وكان يري نفسة في الحلم وهو يمشي في طريق لا يوجد بة اي شخص
    آسر:فية حد هنا انا فين
    نظر آسر فرأي ضوء خفيف قادم من بعيد فذهب تجاة الضوء رأي شخص قادم تجاهة ولكن لم يري وجهة آسر:انت مين مين اللي جاي حد يرد عليا
    الشخص وهو يرفع عن وجهة الغطاء فرأي آسر وجهها نعم هي قمر فجاء ليذهب اليها ولكنة وقع في حفرة غويدة فحاول الصعود منها ولكن لم يستطع فظل ينادي علي قمر لتساعدة ولكنها كانت تنظر الية وكأنها تقول لة انها لاتستطيع ثم ذهبت وتركتة وأخذت تبتعد عنة وهو ينادي عليها ويحاول ان يخرج من هذة الحفرة لكي يلحق بها ولكن لم يستطع ايضا ورأي بعدها وجة عمة الذي قتل والدية عمة شاهين ينظر الية وهو يضحك ظل يضحك ويضحك وهو يشير علي آسر وآسر غاضب منة كثيرا
    واختفي شاهين بسرعة واستيقظ آسر من نومة فشرب كأش ماء بسرعة ليهدأ نفسة
    آسر لنفسة:اية الحلم الغريب دة واية اللي جب شاهين وقمر في نفس الحلم وياتري اية تفسيرة انا لازم اعرف
    ثم نظر الي الساعة فوجدها الخامسة صباحا فقام وذهب الي حمام الغرفة ليتوضأ ويصلي فرضة
    آسر وهو يسجد :ياارب قويني عشان اقدر اعيش وسامحني لو عملت اي حاجة غلط عشان احقق انتقامي بس ياااارب
    انهي آسر صلاتة وخرج الي الشرفة ليستمتع بالهواء النقي وأخذ يفكر فيما سوف يفعلة بعد ذلك وكيف سيحقق انتقامة بدون ان يغضب ربة
    دخل آسر من الشرفة وكانت الساعة شارفت علي السابعة صباحا فارتدي ملابسة وتزل الي الأسفل لكي يشرب قهوتة ويفطر مع عائلتة كما تعود منذ صغرة
    رأت حنين آسر وهو يهبط الدرج فقامت بسرعة لتذهب الية:آسر حبيبي نولت لية بس كنت هطلعلك فطارك فوق
    آسر:معلش يا ماما بس زهقت من السرير
    حنين:خلاص يا حبيبي ولا يهمك تعالي يلا
    ذهبت حنين وهي تسند آسر الي غرفة الطعام
    أحمد وهو يخرح من الغرفة:اية اللي منزلك يا ابني الجرح لسة ملمش
    آسر:يا حاج مبحبش قعدة السرير وبعدين انت عاوز توزعني عشان الجو يحلالك انت وحنون ولا اية
    حنين بصدمة وحرج:ولدد عيب اية اللي انت بتقولة دة
    آسر:هههههه هي مش دي الحقيقة ولا اية يا ابو حميد😂😂
    أحمد:لا لا دة انت اتعودت عليا اووي😂😂
    آسر:خلي البساط احمدي يا عم😂😂
    حنين وهي تضع يدها علي جبين آسر:آسر انت سخن يا حبيبي اية الكلام اللي انت بتقولة دة بس
    أحمد:شكل الرصاصة اصرت علي دماغة😂😂
    آسر:بقا كدة بتحفل عليا ماشي يا عم انا مش هكلم وهسيبك مع الجو بقا😂😂(وهو يغمز لة)
    أحمد بعد ان غادر آسر:ابنك اتهبل يا حنين بس بيفهم😂😂
    حنين:قصدك اية يعني
    أحمد:اية يا حبيبتي شوفي بقالنا اد اية مقعدناش مع بعض قعدة رومانتيكية كدة ها😂😉
    حنين واحمرت وجنتيها:احم أحمد عيب الولاد وبعدين خلاص بقا احنا كبرنا علي الحاجات دي
    أحمد:كبرنا مين بس دة احنا لسة شباب حتي وبعدين خدي هنا انتي محلوة اليومين دول لية ها😉😂
    حنين:ما انا حلوة طول عمري يا ابني اصلا
    أحمد:ايوة يا عم الواثق😉
    حنين :انا بقول اروح اطمن علي آسر احسن
    امسك أحمد يدها قبل ان تذهب:خدي بس هنا انتي بتهربي مني ولا اية ها
    حنين:أحمد سيب ايدي الولاد لو شافونا كدة يبقا منظرنا ايو يعني
    أحمد:الله واحد وحبيبتة يا ستي محدش لية دعوة بينا
    سمعت حنين صوت مريم وهي تهبط الدرج
    حنين:أحمد:مريم جاية سيب ايدي
    أحمد وهو سارح بعيونها:هااا
    حنين وهي تترك يدة بسعرة:بقلك مريم جاية
    مريم وهي تركض باتجاههم:بابا ماما صباح الخير
    أحمد بحزن مصطنه:جاءت مفرقة الجماعات
    حنين بضحك:😂😂احسن تستاهل
    مريم بنعجب:هو فية اية يا ماما
    حنين:ولا حاجة يا حبيبتي يلا عشان تفطري
    أحمد بغيظ :ماشي كل واحد لية يومة
    حنين وهي تمسك خدودة:خلاص بقا يا دومة خليها عليك المرة دي
    أحمد وهو يضحك:تعرفي بقالك اد اية مدلعتنيش
    حنين وتتورد وجنتيها:ياااة كان زمان بقا
    أحمد:بقا كدة ماااشي
    واخذها احمد من يدها وحملها الي غرفتهما
    حنين وهي تضربة بخفة:يا مجنون العيال تقول علينا اية دلوقتي😂😂☺️⁩⁦☺️
    أحمد:انا هخلي زمان يرجع بقا😉😂😂
    مريم خرجت ورأت والدها يحمل والدتها وهي تضحك بخجل فأخذت تضحك بفرحة من رؤيتهم سعداء هكذا وصعدت الي غرفة آسر لكي تخبرة عما رأتة
    مريم وهي تحرق علي غرفة آسر:ابية يا ابية افتح بسرعة عوزة اقلك حاجة
    آسر:اية يا زنانة عوزة اية
    مريم وهي تضحك:مشفتش انت اية اللي حصل تحت 😂😂
    آسر:اية بقا اللي حصل
    مريم :بابا شال ماما حنين
    آسر وهو يضحك:😂😂بجددد دة مصدق انا مشيت بجد بقاا
    طب روحي انتي علي اوضتك يا روما ولكيش دعوة بالحاجات دي ماشي والبسي يلا عشان تروحي المدرسة
    مريم وقد اختفت ضحكتها:لا يا ابية انا مش هسيبك لوحدك عشان انت تعبان
    آسر وهو يمسك وجنتيها:خايفة علية يا قلبي
    مريم:اة طبعا مش اخويا الوحيد بقا وبعدين انت واقف لية الدكتور قال متنزلش من السرير مفهوم
    آسر:😂حاضر يا ماما شفتي انا بسمع الكلام ازاي اسمعي انتي الكلام بقا وروحي البسي عشان تروحي المدرسة يلا ومفيش اعتراض مفهوم
    مريم وهي تصعد علي الكرسي وتقبلة من وجنتة:حاضر يا احلي ابية في العالم
    آسر:احم روما انتي مشفتيش مس قمر تاني
    مريم:دي كل شوية بتتصل تتطمن عليك يا ابية
    آسر بفرحة:بجد يا روما
    مريم:وانت فرحان اوي كدة لية يا ابية
    آسر:احم احم لا ابداا مفيش روحي يلا انتي هتقعدي ترغي معايا ولا اية
    مريم:بقا كدة يا ابية ماشي انا ماشية اهة
    خرجت مريم من غرفة آسر فذهب آسر الي الفراش وهو يفكر هل قمر تشعر تجاهة كما يشعر
    انب نفسة علي تفكيرة هذا للمرة الالف يفكر فيها (بس بقا يا آسر خلاص مفيش الكلام دة متفكرش فيها خالص انا هكلم صحابي احسن بدل ماقعد افكر كدة)
    جاء آسر ليمسك الهاتف فوجدة يرن ووجدة صديقة محمد
    آسر:ياااة انت بتيجي علي السيرة يا ابني ولا اية
    محمد:بتجيب في سيرتي لية بقا يا بوص
    آسر:ولا حاجة يا سيدي بس كنت لسة هرن عليكو
    محمد:شوفت بقا ابن الحلام علي مش عارف اية كدة بيبان ولا مش عارف بيقولو اية دول😂😂
    آسر:😂😂ماشي يا عم طب بقلك تعالي انت والشلة بقا لاني ماسك نفسي بالعافية اني مخرجش من البيت اصلا انت عارف طنطك حنين بقا حابساني ومش راضية تخرجني
    محمد:يا عيني عليك يا بوص وانت متيهدل😂😂تعرف اننا كمان جاينلك في الطريق بردة سبحان الله نفس التفكير يا بوص
    آسر:طب خلاص انا مستنيكو بقا
    محمد:بس وحياة ابوك بقا تخلي طنك العسل تعملنا اكل بقا اصل احنا جايين علي طمع بصراحة😂😂
    آسر:طول عمرك ببطن يا محمد😂😂
    محمد:تشكر يا بوص مقبولة منك بردة😂😂
    آسر:يلا يلا من هنا بدل موريك الوش التاني
    محمد:لا وحياة ابوك يا بوص بلاش الوش التاني احنا مصدقنا خلصنا منة اصلا وفكيت كدة شوية 😂
    آسر:ايا يا ابني هو انا كنت بموتكوا ولا اية دة انا حتي طيب😂
    محمد:😂😂😂هتقولي دة انا اكتر واحد شاف طيبتك حتي سبحان الله طيبتك معلمة علي قفايا😂😂
    آسر:دة انت قلبك اسود يلاا😂😂
    محمد:ماشي يا بوص احنا قدام الباب سلام بقا رصيدي اشفر😂😂
    آسر:ماشي سلام يا اخويا


    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .