-->

رواية عودة ميت الفصل الثامن 8 بقلم عزيزة حامد

رواية عودة ميت الفصل الثامن 8 بقلم عزيزة حامد

    رواية عودة ميت الفصل الثامن 8 بقلم عزيزة حامد 



    ا ماما ارجوكي كلمية انتي انا مش عوزة اتجوز البني ادم دة
    إيمان بضعف:ما انتي عارفة با قمر ما باليد حيلة باباكي مبيقتنعش غير برأية وانا مقدرش اعملة حاجة
    قمر:لية يا ماما لية بابا مش بيقتنع برأيك لية دايما ملكيش شخصية ادامة لية دايما بيعمل اللي علي مزاجة حتي لو حساب سعادتك طول عمرك مبتعترضيش علي اي حاجة بابا بيعملها سواء صح ولا غلط لكن انا لا يا ماما انا عمري ما هقبل بالوضع دة انا اشفة يا ماما اني بقلك الكلام دة لكن دة الحقيقة وانا مقدرش ابقا زيك يا ماما انا اسفة اسفة
    وخرجت قمر من الغرفة وهي تبكي وصعدت الي غرفتها وارتمت علي فراشها تبكي الم علي والدتها التي جرحتها بالحديث للتو وعلي والدها الذي لا يريد ان يتراجع في كلامة لا تعرف ماذا تفعل الآن فقررت ان ان تنتظر عودتة وتحاكية مرة اخري
    ****
    في منزل آسر
    اصر آسر علي العودة الي المنزل فهو لا يحب المستشفيات فوافقة والدة وكتب الطبيب لة اذن الخروج بشرط ان يظل في الفراس لمدة لا تقل عن اسبوع ولا سيفتح الجرح مرة اخري فوافقة آسر علي مضض وخرج اصدقاء آسر معة لكي يوصلوة للمنزل
    وصلوا جميعا الي المنزل
    أدم:يلا بقا احنا عاملنا الواجب معاك يا آسر احنة ماشين بقا
    آسر:ادخل انت وهو احسنلكو قال يمشوا قال كلم يا سيادة اللوا
    أحمد:اقعد يا ظابط منك لية انتو انهاردة اتقبض عليكو وهتقضوا ٢٤ ساعا في البيت معانا هنا مفهوم😂😂
    محمد:تمام يا فندم😂يلا يا جماعة سيادة اللوا بقا ومينفعش ننزلو كلمة
    يحيي:انا موافق اتحبس لو هتجبولي اكل لاني هموت من الجوع
    مؤمن بضحك:يا ابني انت همك علي بطنك وبس😂😂
    يحيي:يعني تموت يعني ولا اية
    حنين وهي قادمة تجاهم:بعد الشر عليكو كلكو يلا الغدا جاهز
    يحيي:اهة دة الكلام ولا بلاش
    وتركوا جميعا آسر وذهبوا
    آسر:اية العيال الواطية دي😂
    أحمد وهو ينظر حولة:شكلي انا اللي هدبس
    آسر:بتقول حاجة يا حاج
    أحمد:لا ابدا يا ابني تعالي يا حبيبي تعالي😂
    وقام احمد باسناد اسر الي غرفة الطعام
    فاعترض آسر بانة لا يريد ان يأكل الآن هو يريد فقط ان يرتاح
    لكن حنين اخبرتة بحزم انة سيتناول الطعام ولا ستعاقبة فضحك اصدقاءة علية بشدة
    محمد:يا نهااار مش قادر اوقف ضحك حضرة الظابط آسر اللي موقف القسم علي رجل مش قادرة يفتح بقة بكلمة😂😂😂
    آسر وهو ينظر لة بغضب جعلة يةقف ضحكة:محمدددد
    محمد:خلاص انا قلت حاجة يا عم سكت اهة
    حنين:مش عاوزة اسمع صوت علي الاكل يلا كلة ياكل وهو ساكت آسر كل يلا
    آسر:حاضر يا ماما
    وقاموا جميعا بتناول الطعام وغادر اصدقاء آسر لكي يتركوة لكي يرتاح آسر
    صعد آسر الي غرفتة وهو يفكر في الذي حدث معة وكان يفكر اذا حدث لة شئ كيف كان سينفذ انتقامة من الذي دمر حياتة وكيف سيكون حال الأسرة بدونة فهم يعتمدون علية قام آسر من فراشة ليأخذ حمام دافئ ليريح جسدة من الألم الذي حل بة ولا يعرف ما الذي جاء بقمر علي بالة وهو يفكر في عائلتة هل هو اصبح يعتبرها من الاشخصاء المقربين لة
    آسر لنفسة :فووق يا آسر انت مش بتاع حب انت جربتة مرة ومش هخوض نفس الموقف مرة تانية فوق كدة لنفسك انت آسر النجار
    آسر:بس هي غير كل البنات هي اكيد مش زيها اكيد مش هتعمل نفس اللي عملتة معايا اكيد هي غيرها اكيددد


    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .