-->

رواية عشقتها ولكن الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دينا دخيل

رواية عشقتها ولكن الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دينا دخيل

    رواية عشقتها ولكن الفصل الخامس والعشرون 25 بقلم دينا دخيل


    ههههههههه إتعود بقا علي الصباح داا
    وقوم يالا خد شاور واتوضي عشان تصلي بيا امام

    ريان ... ربنا يباركلي فيكي يروحي ويجعلك زوجه صالحه ليا دايما

    اسراء... حبيباااي

    ريان ... وانتي قلبي

    اسراء بدلع... ريااان بقا قووم مش هنخلص كدا

    ريان ... هو بعد ريان دي المفروض اقوم

    اسراء.. هههههههههههه خلاص هسكت يالاااا

    ريان .... إنتي تؤمري يا ملكتي
    وقام
    وهي فضلت باصه عليه وهي مبتسمه وفرحانه

    وخرج ريان وهي دخلت اخدت شاور واتوضت
    وريان صلي بيها و...

    ريان ... ها يستي تحبي ننزل نفطر تحت ولا اخليهم يطلعوا الفطار هنا
    عشان شويه وهنسافر

    اسراء... خلينا ننزل تحت عشان اقعد مع طنط وسما شويه قبل ما نسافر

    ريان ... ماشي يقلبي يالاا

    اسراء لبست عبايه استقبال ونزلت مع ريان تحت

    سما ... صباح الخير علي احلي عرسان

    اسراء... صباح الفل يقلبي

    ريان... صباح النور يحبيبتي

    سما .... قمرات ما شاء الله

    اسراء ... حبيبتي تسلميلي

    سميره... صباحيه مباركه يا حبيبي

    ريان ... الله يبارك فيكي يماما

    إسراء... الله يبارك فيكي يطنط

    سميره ابتسمت ليها بغيظ
    يالا عشان تفطروا

    ريان... اه يالاا عشان هنسافر كمان كام ساعه

    سما ... ايوه يعم شهر عسل بقا

    سميره بصدمه .... تسافر !!!! تسافر فين

    ريان باستغراب..... باريس يا ماما
    اسبوع كدا نتفسح براحتنا

    سميره... اهااا
    سميره بتفكر لما يسافروا هتحط الحبوب لإسراء ازاي ودي كانت مشكله بس ...

    سميره... هبعت معاك ساميه عشان تنضف البيت هناك
    دا بقاله كتير متنضفش

    ريان .... واخدها ليه
    ما ممكن اطلب ايه حد من هناك

    سميره... لا هي ءامن وكمان هتريح مراتك
    عشان مش هتروح تنضف وتطبخ وهي لسه عروسه

    ( قلبك عليها اووي 🙄🔪 )

    ريان... خلاص ماشي

    وخلصوا فطار وكان أهل اسراء وصلوا يباركولهم ويسلموا عليهم قبل ما يسافروا
    واسراء طلعت لبست النقاب عشان عبدالرحمن
    ونزلت قعدت معاهم هي وريان وسما
    وكان عبدالرحمن كل شويه يخطف نظره لسما
    وهي بتعمل مش شايفاه و ....

    حنان ... هنمشي بقاا

    ريان ... ليه يا طنط لسه بدري

    ليلي ... عشان لسه هنروح لأمل
    وكمان تلحقوا تجهزوا نفسكم للسفر

    اسراء... ماشي
    وسلمت عليهم وودعتهم
    وهما مشيوا
    وريان واسراء طلعوا يجهزوا شنطهم للسفر لباريس

    سميره... بصي يا ساميه شايفه حلبه الحبوب دي
    تحطي كل يوم حبايه منها لإسراء في عصير ايه حاجه
    سامعه

    ساميه... حبوب ايه دي يست هانم
    دي حبوب منع حمل صح

    سميره... ملكيش دعوه
    انتي تسمعي الكلام وانتي ساكته والا تعتبري نفسك مطروده وعيالك شوفي هتوكليهم منين

    ساميه بخوف ... لا لا طرد ايه
    خلاص حاضر هعمل اللي حضرتك تقولي عليه

    سميره.... طب يالا جهزي نفسك

    ساميه مشيت بخوف
    هي مش عايزه تعمل كدا بس مغلوبه علي أمرها
    ولازم تنفذ كلام سميرة والا عيالها هيتشردوا

    عند مالك وامل

    أمل نايمه وهو صحي قبلها ومسك ورده بيضايقها بيها علي وشها لحد ما صحيت

    مالك .... صباحيه مباركه يا اجمل عروسه في الدنيا

    أمل بنوم... صباح الخير

    مالك.... يالا قومي بلاش كسل بقا في سفر بعد العصر

    أمل... حاضر
    هقوم احضر الفطار

    مالك ... الفطار جاهز يقلبي... اهوو
    وجاب مالك من جمبه صنيه اكل وحطها علي السرير

    أمل بابتسامه... جايبلي الفطار لحد السرير
    ايه الدلع دا

    مالك ... هو انا عندي غيرك أدلعه

    أمل... هههههههههههه بس انا كدا هتعود علي الدلع دا وإنت هتتعب كدا

    مالك ... السينيوريتا امل تتعود براحتها وانا تحت أمرها

    أمل... بحب كلامك اووي يا مالك

    مالك ... وانا بحبك اووي يقلب مالك
    ويالاا نفطر بقاا عايز الصينيه دي تتمسح

    أمل... حاسه إنك بتكلم بنتك هههههههههههه

    مالك ... انتي فعلا بنتي وامي واختي وصحبتي واهمهم مراتي وحبيبتي
    ماليش حد يا أمل غيرك انتي وريان دلوقتي

    أمل... وانا هملالك حياتك كلها وهخليك أسعد واحد في الدنيا

    مالك ... ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا

    أمل... ولا منك ابدا

    وقعدوا فطروا وهما بيضحكوا ويهزروا
    وبعدها قاموا اخدوا شاور وصلوا
    وقامت أمل تحضر الشنط عشان السفر لتركيا و...

    مالك.... هروح اشوف مين علي الباب
    زمانهم عمي وطنط

    أمل... ماشي وانا هغير هدومي وهنزل يحبيبي

    ونزل مالك فتح الباب وكانوا أهل امل
    وسلموا عليه وباركوله
    وامل لبست عبايه جميله ونزلت سلمت عليهم وباركولها
    و....

    أمل... بس انتو اتاخرتوا علي ما جيتوا ليه

    حنان .... كنا عند اسراء يحبيبتي

    أمل... وحشتني والله اول مره ابعد عنها دا كله

    مالك .... دا يوم يقلبي هههههههههههه

    أمل... أصل أنا وأسراء يمالك دايما مع بعض حتي كنا بنام في اوضه واحده
    فهي طبيعي توحشني

    مالك... كدا كدا الفيلا هنا جمبنا
    خمس دقايق بالعربيه

    حنان ... بس هما زمانهم سافروا
    تبقي تشوفيها لما تيجوا بقا يحبيبتي

    أمل.... ماشي خلاص

    سالم .... هنقوم نمشي بقا

    مالك ... يا عمي انتو لسه جاين

    سالم ... يبني انتو عندكم سفر
    عشان منعطلكوش

    أمل... ماشي يا بابا هتوحشوني
    وسلمت عليهم كلهم وهما مشيوا
    وهما طلعوا يلبسوا عشان يلحقوا طيارتهم لتركياا

    اسراء وريان سافروا باريس
    وقعدوا في بيت لريان هناك واسراء كانت منبهره بيه وبالديكور بتاعه
    وريان اخد اسراء في كل الأماكن المشهوره في باريس وكان ريان بيشتري ايه حاجه بتعجب اسراء
    وكان كل يوم يعملها مفاجأة وهي كانت فرحانه اووي
    وبتدعي ربنا السعاده والحب دا يدوم وقضوا أحلي اسبوع في حياتهم

    وكان فيه معاهم ساميه اللي بتحط لإسراء الحبايه كل يوم بأوامر من سميرة
    واسراء مكنتش تعرف وكانت بتاخدها من غير ما تحس

    ومالك سافر مع أمل تركيا في شاليه هناك
    ودي كانت امنيه أمل إنها تسافر تركيا وكانت فرحانه اووي
    ومالك كان بيخرجها كل يوم في كل مكان في تركيا
    وكانوا بيخرجوا باليل ويشربوا شاي بطريقه
    وياكلوا من الاكل المشهور بتركيا واشتروا حاجات كتير من المحلات بتركيا
    وكان أجمل وقت أمل تقضيه بفرحه وسعاده بالطريقه دي
    ومع مالك حبيب قلبها
    وكانت زعلانه إن الاسبوع خلص بس مالك وعدها أنه هيجبها هنا تاني

    وكان في سامح اللي مراقبهم وكان عارف أنهم مسافرين

    سامح .... ترجع بس يا مالك وانا هدبر خطه أقتلك بيها
    هههههههههههه واتجوز أمل

    وجه اليوم اللي هيرجع من السفر فيه
    أمل ومالك واسراء وريان

    سما كانت فرحانه اووي وخليت الخدم يعملوا كل الاكل اللي بيحبوه

    وسميرة كانت فرحانه بس بطريقه تانيه
    وهي إن اسراء كدا هتبقي تحت عينيها وتعرف تتصرف معاها

    ومالك كان متفق مع ريان أنه يعمل مفاجأة لأمل
    وبردو لإسراء
    وهي لما يرجعوا ريان واسراء يلاقوا امل ومالك في الفيلا. يسلموا عليهم
    وكان أمل ومالك هيرجعوا في نفس اليوم اللي هيرجع فيه ريان واسراء بس الصبح وهما باليل

    ورجع مالك وامل بيتهم
    غيروا هدومهم وريحوا شويه وبعدين....

    مالك ... البسي يقلبي عشان خارجين

    أمل.. بجد .. رايحين فين

    مالك.... مفاجأة البسي يالاا

    أمل... ياااني علي مفاجأتك حاضر هوااا
    وباسته من خده
    وراحت تلبس

    مالك... هههههههههههه متجوز طفله ياربي

    ولبسوا ومالك أخدها الفيلا بتاعت ريان

    أمل .. مش دي فيلا ريان
    احنا جاين ليه طالما هما مسافرين

    مالك ... لا ما هما هيرجعوا النهارده
    وعارف إن اسراء وحشتك فقلت اجيبك هنا عشان تشوفيها اول ما تيجي

    أمل بحب .... أنت أعظم راجل في العالم
    بحبك اوووووووي

    مالك ... وانا بعشقك أقسم بالله

    أمل ضحكتله

    وبعدها دخلوا البيت وسما رحبت بيهم
    وعرفوا إن ريان واسراء علي وصول
    ولما وصلوا وسمعوا صوت العربيه قفلوا النور و....

    ريان... اومال هما نايمين ولا إيه

    اسراء... مش عارفه ايه الضلمه دي
    بس نايمين ايه انت لسه مكلم سما

    وفجاءة النور فتح وامل طلعت تجري علي اسراء وحضنتها اوووي

    اسراء... وحشتيني اوي يا موله

    أمل... وانتي كمان يا سووو

    ومالك حضن ريان

    مالك... وحشتني يااض

    ريان ... وانت كمان

    وسما سلمت علي اخوها واسراء اللي بقوا زي الاخوات
    وسميرة جات سلمت عليهم
    وقعدوا كلهم يحكوا عملوا ايه وهما مسافرين
    والاماكن اللي زاروها في تركيا وباريس
    وقعدوا يضحكوا ويهزروا
    وبعدين أكلوا مع بعض وشويه ومشي مالك وامل لبيتهم
    عشان ريان واسراء يرتاحوا
    علي اتفاق مالك وريان ينزلوا الشركه بكره لان مفيش حد هناك بدلهم في الشركه
    ولازم يشوفوا شغلهم المتأخر


    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .