اخر الروايات

رواية عشقتها ولكن الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دينا دخيل

رواية عشقتها ولكن الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دينا دخيل




سما... رياااان ... انت رايح فين ومتشيك كدا

ريان .. انا ومالك هناخد اسراء وامل ونخرجهم وعملين لهم مفاجأة

سما ... مفاجاه ايه هااا

ريان.. هههههههههههه لا مش قايل

سما ... طب ينفع اجي معاك ... بليز بليييييز

ريان... هو بعد بلييز دي هقدر اعترض
يالا البسي وهستناكي في العربية تحت متتاخريش

سما باسته من خده... ربنا يخليك ليا يارب

ريان.. يالا يا بكاشه خلصي

سما... هههههههههههه حاضر

ونزل ريان واستني سما وبعدها نزلت وهو مشي علي بيت اسراء
وكان مالك وصل البيت قبله

وطلع ريان وسما فوق عندهم وسلموا علي اهلهم وهما ضيفوهم وقعدوا لحد ما اسراء وامل جهزوا و ...

ريان.. هناخد اسراء وامل نخرجهم بس مشوار يعمي ونرجع

محمد ... ماشي يا ريان ... خلي بالك منها

ريان ...في عينيا

سالم... طب عبدالرحمن هيجي مع أمل ويبقي معاكم عشان متخرجش مع خطيبها لوحدها

مالك ... ماشي يعمي ... مفيش مشكله

يالا بينا عشان نلحق اليوم من أوله

أمل وآسراء كان عندهم فضول يعرفوا خارجين فين وهيعملوا إيه بس كانوا فرحانين

ركبت اسراء وسما مع ريان
وركبت امل وعبدالرحمن مع مالك
ووصلوا لمكان عبارة عن حديقه فيها زرع وورود كتيرة
ونزلوا ودخلوا الحديقه دي

أمل باستغراب... احنا هنعمل ايه هنا

اسراء.. اه ... انا مش فاهمه حاجه خالص

ريان ... احنا مستنين الفوتوجرافر علشان هياخد لينا صور وهنعمل فوتو سيشن

اسراء بفرحه ... بتهزروووووا
امل ....بجد هنعمل سيشن الله ... كانت من أمنياتي

مالك ... ومالك ميقدرش يبقي امل حياته نفسها في حاجه وميحققهاش

أمل كانت بتبصله بفرحه وبحب اوووي

سما ... طب انا كدا حاسه إن ماليش لازمه

عبدالرحمن... هههههههههههه تقريبا وانا كمان

ريان .... لا ليكم
هتتصوروا معانا بردو في الاخر متقلقوش وممكن تقعدوا هنا علي ما نخلص
اوك

سما وعبدالرحمن قعدوا علي ترابيزه في الحديقة دي وكانوا قاعدين يبصوا عليهم وهما بيتصوروا

والفوتجرافر وصل واخد ليهم صور جميله جدا
بس طبعا ريان كانت معظم الصور واسراء في حضنه ودا كان مخليها متوترة ومكسوفه جدا

ريان ... علي فكره لسه مقولتليش بحبك

اسراء... احم ... ولا انت ع فكره

ريان ... اي دا بجد
طب بحبك بحبك بحبك بحبك بحبك بحبك بحبك بحبك بحبك بحبك بحبك بحبك بحبك بحبك بحبك بحبك بحبك بحبك اكتر من حياتي

اسراء... وانا كمان

ريان بخبث ... وانتي كمان ايه

اسراء ... ريااااان متكسفنيش انت فاهم
ومش هقول حاجه

ريان... هههههههههههه ماشي متزوقيش بس هسمعها بردو وغمزلها بعينه وهما بيتصوروا
وهي اتكسفت اووي وقلبها بيدق بصوت عالي

عند مالك اخدوا صور تحفهه جدا بس طبعا في مراعاة لعدم اللمس لأنهم مخطوبين
بس مع ذلك عملوا سيشن حلو اوووي وصور باين فيها الحب لبعض

مالك ... يارب تكوني مبسوطه

أمل بفرحه ... جداا جدااا فوق ما تتخيل

مالك .... اعيش وافرحك يا امل حياتي

أمل ... إيه حكايه أمل حياتي دي بقا

مالك... ما إنتي فعلا الامل اللي مخليني عارف اكمل حياتي

أمل... ربنا يخليك ليا يا رب

مالك .... امل انتي معندكيش غير ربنا يخليك ليا

أمل.. هههههههههههه لا عندي ربنا يفرحك

مالك... انتي ليه متقمسه دور أمي وهي بتدعيلي
والله الواد ريان دا اللي هايص هناك اهوو في الصور وانا ربنا يخليك ليا

أمل... لما نتجوز أبقي اقولك متقلقش

مالك ... ما أنا مش عارف إنتي عايزانا نكتب الكتاب يوم الفرح ليه

أمل.. عشان كان طول عمري عايزه يوم كتب كتابي يبقي يوم فرحي
ومالك بيعمل كل حاجه امل عايزاها صح

مالك ... دا مالك بيتثبت بالكلام أقسم بالله
ايه ابت الرقه دي

أمل... ما تتلم يااض بقا

مالك .... قلبتي جعفر
انا هسكت

امل ... هههههههههههه احسن

عبدالرحمن... إنتي عندك كان سنه بقا يا آنسه سماا

سما ... ٢٣ سنه ولسه مخلصه كليه طب وانت

عبدالرحمن.... انا عندي ٢٥ سنه ... ومتخرج من كليه لغات وبشتغل حاليا

سما ... كويس

عبدالرحمن... اه
وناويه تشتغلي بقا

سما ... مستنيه ريان هيعملي عياده ليا وساعتها هبدأ شغل

عبدالرحمن.. ربنا يوفقك

سما ... يارب ليا وليك

مالك وامل وريان واسراء خلصوا تصوير
وبعدها سما وعبدالرحمن اخدوا معاهم صور بردو عائليه جميله جدا
وخلصوا و...

اسراء.. احنا كدا هنروح بقا

ريان ... لا لسه اليوم طويل

مالك... حاليا هنروح الملاهي

سما ... هييييييه هيييييه

ريان... هههههههههههه واخد بنت اختي معايا مش اختي لا

سما ... ما انت عارف إن بحب الملاهي
يالاا بيناااا

مالك... يالااا

ووصلوا كلهم عند الملاهي
ولعبوا بكل الألعاب هنااك وانبسطوا واتصوروا صور مجنونه وهما طايرين في الهواء

اسراء... انا عمري ما فرحت كدا

أمل... وانا فرحانه اوووي واليوم جميل جدا

مالك ... ولسه
يالا بس بينا نروح المطعم ناكل عشان اكيد كلنا جوعنا

سما ... اه والله انا عصافير بطني بتصوصو

مالك ..لا انتي مفجوعه يماما دي حاجه معروفة

سما بغيظ ... ماااالك اسكت
شوف يا ريان

ريان... هههههههههههه اسكت يا مالك مضيقهاش
ويالا بينا علي المطعم

عبدالرحمن كان مستغرب طريقه سما مع مالك وإنها براحتها معاه جدا
ومكنش يعرف إنها أخته
بس قال لنفسه ... وانا مالي إيه مضايقني ... كل واحد حر

وراحوا كلك المطعم وطلبوا كل الاكل اللي بيحبوه
وشربوا قهوة و...

امل .... طب كدا اتصورنا وعملنا سيشن
وروحنا الملاهي ... وجينا المطعم
ها هنعمل ايه بقا

ريان .... هندخل سينما

سمااا..... اوعاااا💃💃
دا إيه اليوم الجميل دا وياريت بقا فيلم كارتون

مالك ... فيلم كارتون ليه اطفال إحنا

سما. ... ماليش دعوه وبعدين افلام ديزني مش للاطفال بس

اسراء... احم يعني أنا كمان بحب أفلام الكارتون

مالك .... قابل يا معلم مراتك كمان

أمل... هو يعني أنا كمان مش بسمه غيرهم وتقريبا سمعتهم كلهم

مالك ... نعممم يختي

عبدالرحمن.. هههههههههههه هههههههههههه هههههههههههه
هو تقريبا قاعدين مع بنات في كيجي توو قال كارتون قال

أمل.. اسراء.. سما في وقت واحد
متتريقش علي الكارتون لو سمحت

الكل ضحك عليهم وعلي طريقتهم
وفي الاخر طبعا البنات اللي فازت ووافقوا

ريان ... ها تحبوا تدخلوا فيلم ايه

اسراء.. ربانزل الجزء التاني لسه نازل جديد الاسبوع اللي فات يبقي ندخله

أمل.. انا أؤيد وبشده

سما ... وانا موافقه

ودخلوا سمعوا الفيلم واستمتعوا جدا وكان الشباب جابوا ليهم فشار وشكولت وعصير وخلص الفيلم

سماا.... اليوم دا تحفه اووي وجميل جدا

اسراء... فعلا انا عمري ما ضحكت كدا ف حياتي

أمل... واليوم كان كله مفاجآت وتحفهه

ريان ... اي خدمه 😌

مالك ... المهم تكونوا انبسطوا

الكل ... جدااااااا
والواحد تعب من كتر اللعب والمشي والأكل هههههههههههه

ريان ... طب يالا عشان نروح

وروحوا كلهم البيت وكانوا فرحانين

في مكان بيجتمع فيه شاكر وسميرة وإلهام

فلاش باك لمقابله شاكر وإلهام

كانت الهام سهرانه في نايتكلب وكان شاكر هناك وشافها وكانت سكرانه
وبتقول اسم ريان واسراء وهو عرف إنها عايزه تتجوز ريان وتبعد اسراء
واتفق معاها انهم يبعدوهم عن بعض وهي تتجوز ريان
وهو يتجوز اسراء

( ويارب تكونوا فاكرين شاكر 🤦🤦)

الهام... طب دلوقتي هنعمل ايه ... ماهما اتجوزوا امبارح وكدا نعتبر خسرنا

سميره... هههههههههههه هو يعني عشان اتجوزوا يبقي مفيش حل
ناسيه أن ف طلاق

الهام.... طب ودا هنعمله ازاي

شاكر .... احنا مصلحتنا واحده
سميره مش عايزه ابنها يتجوز اسراء وتتحوزيه انتي
وانا عايز اسراء
وانتي يا إلهام عايزه ريان
يبقي نفكر في حاجه نخلي ريان هو اللي يرمي إسراء برا حياته وتكون هي كمان بتكرهه

إلهام... اه يعني هنعمل ايه

سميره... بشر انا عارفه هنعمل ايه
ريان ابني كان طول عمره عايز لما يتجوز يخلف كتير عشان يبقي ولاده عزوه ليه وبيحب الاطفال جدا
دا يعتبر هو اللي مربي سماا
وطبعا لما هو يتجوز الهانم هيعيشوا في الفيلا عندي وهتبقي تحت عيني
فأنا هحطلها حبوب منع الحمل في الاكل او العصير كل يوم وبكدا مش هتخلف وهو هيطلقها ويتجوز واحده بتخلف
او يتجوز عليها وساعتها نقنعه بالهام وانتي ساعتها تخليه يطلقها وتبقي انتي بس مراته ودا بطريقتك

الهام بانبهار .... إنتي دماغك ألماظ يا طنط والله

شاكر ... بس دا مش كفايه
انتي تحاولي تحطي الحبوب دي ف عصير مثلا وتخلي ريان اللي يخليها تشربه
وساعتها لو اكتشفت حوار الحبوب هتعرف إن ريان هو اللي كان بيحطها وأنه مش عايز يخلف منها وبيخدعها
وساعتها هتكرهه وكدا نبقي ضربنا عصفورين بحجر واحد
وبعدها انا أظهر الحنين لحد ما تحبني واتجوزها
حتي لو غصب عنها

سميره... دا أنت اللي دماغك ألماظ هههههههههههه

الهام... يبقي انتي يا طنط تحطي الحبوب من يوم فرحهم

سميره... متقلقيش هتصرف
هههههههههههه اعملنا كااس يا شاكر خلينا نحتفل بخطتنا

الهام.... هيهيهيهيهيهيهي
وقعدوا يضحكوا وهما فرحانين بشرهم وخطتهم

ومر اسبوعين بعدها من غير احداث مهمه غير
مالك وريان بيجهزوا لفرحهم اللي هيبقي ف يوم واحد

اسراء وامل وأهلهم اللي بيجهزوا كل حاجتهم كعرايس
وكانوا فرحانين جدا وهما بيختاروا كل حاجه لبيتهم
و جابوا كل حاجه هيحتاجوها
وكان مالك وريان بيساعدوهم

وسما وعبدالرحمن اللي بدأ بينهم إعجاب بسيط

والكل بيجهز علي قدم وساق ترتيبات الفرح اللي هو بكرة
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close