-->

رواية عشقتها ولكن الفصل الخامس عشر 15 بقلم دينا دخيل

رواية عشقتها ولكن الفصل الخامس عشر 15 بقلم دينا دخيل

    رواية عشقتها ولكن الفصل الخامس عشر 15 بقلم دينا دخيل



    البارت الخامس عشر 👻
    بعد مرور أسبوع علي أبطالنا
    إسراء اللي اتاكدت إنها بتحب ريان لما قعدت طول الاسبوع بتفكر فيه ومش عارفه تخرجه من تفكيرها
    ريان اللي عرف جدته إنه بيحب إسراء وبيحكيلها كل حاجه بتحصل وهو فرحان جدا
    إلهام وسميرة اللي مش بيبطلوا يفكروا عشان يخلصوا من إسراء
    أمل اللي بتعامل مالك كموظفه ومدير مش اكتر حتي بعد كلامه وتلميحاته ليها بس كانت فرحانه ونفسها يبقي تفكيرها صحيح بس دا جواها
    مالك اللي ما زعلش من طريقه أمل بالعكس هو كدا عرف أنه اختار صح لما قلبه حب أمل
    عند اسراء وامل في البيت
    أمل: اسرااااااااااء عملتي كيكه .... عبدالرحمن بيحبها
    اسراء: اه عملتها ...... وعملت بردو حلويات تانيه عشان ماما
    امل : طب كدا كويس اووي
    رتبنا البيت كله وعملنا اكل وكله كدا تمام
    هما علي وصول أصلا
    إسراء: ماما وبابا وحشوني اووي
    امل: وانا والله ماما وبابا وحشوني جدا واللي وحشني اكتر عبدالرحمن
    اسراء: طب يالا نقوم نحضر باقي الأكل علي ما يجوا
    ( اشرحلكم البيت ازاي ... عشان ميبقاش في تفكير ازاي عايشين العيلتين مع بعض وفي شاب منهم كمان والمفروض أنهم ملتزمين
    البيت بتاعهم عباره عن شقتين كبار مفتوحين علي بعض بس اللي بيفصلهم باب عشان يبقوا براحتهم
    واسراء وامل لما كان اهلهم مسافرين كانوا قاعدين في شقه واحده
    دلوقتي بردو مع بعض بس في باب فاصل بين الشقتين )
    جرس الباب رن وجريت اسراء وأمل فتحوا الباب وكان اهلهم رجعوا
    حضنوهم وسلموا عليهم كلهم و ...
    عبدالرحمن: وحشتيني يا مولتي يقمر
    امل: وانت اكتر يا بودي.... وعايزه اقعد ارغي معاك زي زمان
    عبدالرحمن: ارتاح بس واعملك اللي انتي عايزاه
    امل : اشطاا
    ليلي ( أم امل ) : عاملين ايه يحبايبي وحشتونا خالص
    اسراء: احنا كويسين اووي يا عمتو والله
    سالم ( ابو امل ) يارب دايما يحبايبي .... صحيح ايه اخبار. الشغل
    أمل: الحمد لله كويس اووي يا بابا
    حنان ( ام اسراء ) : يعني مرتاحين فيه
    اسراء : اه يا ماما الحمد لله
    محمد ( أبو إسراء) : جبنالكم معانا بقا هدايا كتير
    سالم: اه يارب تعجبكم
    امل: هنشوفهم كلك متقلقوش .... بس قوموا يالا غيروا هدومكم وارتاحوا شويه علي ما نحضر الاكل
    ليلي : طب انا وحنان هنغير ونيجي نحضر معاكم
    اسراء: يا عمتو ارتاحي انتي
    وبعدين معاكي اسراء وامل احلي طباخين في مصر 😌 ولا ايه يا موله
    امل : اكيد احنا جامدين اوي 😌
    حنان : هههههههههههه الواحد والله كان مشتاق لهزاركم دا
    اسراء : اهو ست الكل هتيجي ترغي ومش هنخلص الاكل بقا 😂
    حنان : انا رغايه يا لمضه ... ماااشي
    محمد : هههههههههههه سيبيها يا حنان بقا
    وبعدين دي حبيبتي متزعلهاش
    اسراء : والله انت احلي اب في الدنيا
    وراحت باست ايده وراسه
    امل : طب فقره العشق الممنوع دي مش هتخلص
    يالا قدامي الأكل ابت 😂
    اسراء : هههههههههههه اه يالا
    ودخل اهلهم ارتاحوا وكانوا اسراء وامل جهزوا الاكل وخرجوا أكلوا
    وقعدوا اتكلموا كتير اووي وهزروا وبعدين داخلوا يناموا يرتاحوا من السفر
    وأمل واسراء قعدوا يتفرجوا علي الهدايا اللي جابوهالهم
    وكانت لبس واكسسوارات وجزم وكلهم ماركه وجمال جدا
    وظبطوا كل حاجه وشالوا الهدايا
    وبعدين أمل راحت تنام مع اسراء في اوضتها
    امل: كويس إن بكره اجازه من الشغل عشان نعرف نقعد معاهم كتير
    اسراء: اه
    هتعملي ايه في موضوع مالك .....هتقولي لباباكي
    امل: مش عارفه.... بس هتكسف اقول لبابا
    اسراء: خلاص قولي لعبدالرحمن وهو يتصرف
    امل: تصدقي فكره
    هقوله بكره وهو بقا يشوف الدنيا
    اسراء : ماشي يقلبي تصبحي على خير
    امل : وانتي من اهله يحبيبتي
    ونامت امل وهي مقرره تقول لعبدالرحمن اخوها بكره وتشوف هيعمل ايه
    ( ملحوظه.. عبدالرحمن وامل يعتبروا صحاب قبل اخوات وهي بتحكيلوا كل حاجه ومش بتخاف منه وهو بيعاملها كأنها بنته )
    تاني يوم الصبح طبعا كأي بيت قاموا صلوا فرضهم وفطروا مع بعض وبعدها اهلهم مشيوا يزوروا باقي قرايبهم وصحابهم
    امل دخلت اوضه عبدالرحمن
    عبدالرحمن: تعالي يا موله ....اوضتي نورت
    أمل : منوره بيك يا بودي
    عبدالرحمن: طالما بتتكلمي بأدب كدا يبقي جايه تقولي حاجه وشكلك متوتر 😂
    امل: بأدب 😑😑
    هو انا مش مؤدبه
    عبدالرحمن: هههههههههههه تعالي بس قوليلي عايزه ايه الاول
    أمل رجعت اتوترت تاني
    وقعدت جمبه
    عبدالرحمن: ها يستي ارغي
    امل بتوتر : هووو .....يعني ..... كنت عايزه
    عبدالرحمن: هنام جمبك كدا
    اخلصي ابت .... وبعدين شكلك متوتر كدا ليه
    ولا كأنك جايبه عريس 😂😂
    امل: ايوه هو دا بالظبط
    عبدالرحمن: نعم ياروووووح امك
    امل : اهدي يسطااا .... هفهمك
    عبدالرحمن: هديت ... فهميني يختي
    امل : هو يبقي مديري في الشغل و كدا يعني
    عبدالرحمن: كدا يعني اللي هو ايه
    هو قالك حاجه
    امل بسرعه : لا والله مقالش
    كل اللي قاله أنه عايز معاد يكلم بابا وكان تلميحات بس مش اكتر
    واكيد انت عارف اختك يعني
    عبدالرحمن: بتحبيه ؟
    امل كانت هتموت من كسوفها وخدودها احمرت اووي وبصت في الأرض
    عبدالرحمن: هههههههههههه يالهوي عليكي
    طب هاتي رقمه يختي لما اكلمه
    امل اديته الرقم وهو رن عليه يكلمه
    عند مالك كان في بيته لما موبايله رن
    مالك : ألو
    عبدالرحمن: البشمهندس مالك؟
    مالك : اه .... مين معايا
    عبدالرحمن: انا عبدالرحمن سالم ..
    مالك بفرحه :. اخو أمل
    عبدالرحمن وهو بيبص لأمل : اه اخو أمل
    امل اتكسفت اووي وبصت في الأرض
    مالك : حضراتكم جيتوا من السفر امتا
    عبدالرحمن: جينا امبارح
    مالك : حمدالله على السلامه
    أكيد امل قالتلك أن عايز معاد اجي البيت
    عبدالرحمن: اه قالتلي
    بس اتصلت بيك أفهم ليه سبب الزيارة
    مالك : عايز أتقدم للأنسه أمل
    عبدالرحمن بجدية : بس احنا مش موافقين وامل في عريس متقدملها من فتره
    أمل بصت لعبدالرحمن بصدمه وكانت هتعيط
    ومالك قام من مكانه : نعمممممم انت بتقول ايه
    عبدالرحمن بجدية : زي ما سمعت يا بشمهندس
    مالك بحزن : طب يعني اللي متقدم دا احسن مني !! انت لسه متعرفتيش
    والله لو لفيت الدنيا ما هتلاقي حد يحب أمل زي ما بحبها ولا حد هيقدرها زيي
    وانا مستعد اعمل اي حاجه بس امل تكون من نصيبي
    عبدالرحمن: اي حاجه؟
    مالك : اه اي حاجه
    عبدالرحمن بضحك : هههههههههههه خلاص هات اهلك كمان يومين وتعالي اتقدم رسمي
    كنت بهزر معاك يسطااا
    مالك بفرحه: وحيات امك اجي اتقدم رسمي بجد
    عبدالرحمن: هههههههههههه اه
    مالك : ياخي ايه هزار البوابين بتاعك دا
    انا قلبي وقف
    عبدالرحمن: مش اعرف بتحبها بجد ولا لا
    مالك : أقسم بالله بعشقها
    عبدالرحمن: ما تلم نفسك يبني انت هتسوق فيها
    لاحظ إن اخوها
    مالك : هههههههههههه خلاص هسكت
    يبقي معادنا بعد بكره أن شاء الله
    عبدالرحمن: اه إن شاء الله الساعه ٨
    مالك : ماشي يا برنس
    سلام مؤقت
    واتصل مالك بريان علي طول
    مالك : رياااااان تحضر أحلي بدلة عندك وتيجي تخطبلي بعد بكره 😌💃💃
    ريان : هههههههههههه اخطبلك
    طب فهيمني
    مالك قاله الحوار بينه وبين عبدالرحمن
    ريان: حبيبي الف مبروك.... عقبال ما يوافقوا
    مالك : اكيد هيوافقوا .... انا مالك زيدان 😌😌😌😌
    ريان : هههههههههههه.... بس هنروح لوحدنا كدا
    هجيب امي وجدتي بردو كلنا عيلتك يا مالك
    مالك بضحك : نوجااا ماشي
    انما سميره ....سميرة لااااااا ..... دي لو جات هتفشكلي الجوازة وانت عارف هههههههههههه
    ريان بحزن : هي اصلا مكنتش هتيجي
    هي مش فاضيه غير لصحباتها وخروجاتها
    مالك حس بزعل صحبه
    مالك : انت هتقلبهالي نكد يبني ولا ايه
    يسترك ربنا دا انا فرحان
    ريان : هههههههههههه لا يعم مفيش نكد
    خلاص بعد بكره نروح انا وانت ونوجااا
    مالك : ربنا يخليك ليا يصاحباااااااي
    ريان : وميحرمنيش منك يا مالك
    عند أمل
    امل : ايه الهزار دا بس يا عبدالرحمن
    عبدالرحمن: بشوف ردة فعله هتبقي ازاي عشان اعرف اختي هتبقي مع مين
    بس شكله بيحبك وواقع اووي
    امل بفرحه : بجددد يا عبدالرحمن
    عبدالرحمن: هههههههههههه دا شكله مش لوحده اللي واقع
    امل حدفته بالمخده : والله انت رخم
    وخرجت برا الأوضه بسرعه وهي مكسوفه
    عبدالرحمن: هههههههههههه..... ربنا يفرحك يا امل
    عند أمل وإسراء
    اسراء : ها عملتي ايه
    امل بفرحه : وهي بتطنطط علي السرير
    جي بعد بكره يتقدملي يا سووو
    اسراء بفرحه : بجدد
    مبرووووووووووك يروووحي
    أمل: فرحانه اووي اووي 💃
    إسراء: هههههههههههه يارب دايما
    بس اتلمي دا لسه جاي ومش وافقوا
    امل :نزلت من علي السرير : ابت قفلتيني يخربيتك
    اسراء: هههههههههههه بقولك كدا عشان تبطلي تطنططي علي السرير هيوقع كدا ومش هنلاقي حاجه ننام عليها
    وان شاء الله يوافقوا
    امل : يارب يارب يارب
    زمان عبدالرحمن بيقول لبابا دلوقتي
    اسراء: متقلقيش بقا
    فرحانه لفرحتك دي
    أمل: عقبال فرحتك اللي بجد
    لما ريان يجي يتقدملك 😉😉😉😉
    اسراء : اتكسفت
    خلينا فيكي دلوقتي
    تعالي نشوف هتلبسي إيه
    امل حضنت اسراء
    ربنا يخليكي ليا يا أحلي اخت في الدنيا
    اسراء: حبيبتي

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .