اخر الروايات

رواية عشقتها ولكن الفصل الثاني عشر 12 بقلم دينا دخيل

رواية عشقتها ولكن الفصل الثاني عشر 12 بقلم دينا دخيل



عشقتها_ولكن
دينا_دخيل
البارت الثاني عشر 💃

إسراء رجعت بعد ما نضفت هدومها رجعت المكتب وملقتش إلهام و...

إسراء: راحت فين دي
 احسن إنها مشيت بوظتلي هدومي
وقعدت علي مكتبها وبعتت الإيميل لرئيس العمال عشان يبدأ يشتغل

ودخلت إسراء لريان

إسراء: خلصت الايميل وراجعته وبعته لأستاذ مدحت ي بشمهندس

ريان : كويس اووي ..... المشروع دا انتي اللي استلمتيه كله وخلصتيه يا إسراء بتعبك ودا يدل إنك شاطره وبتحبي شغلك ودا هيخلي مستقبلك كبير

إسراء : شكرا يا بشمهندس.....بنتعلم من حضرتك

ريان : طب انتي خلصتي كدا شغل النهارده

إسراء: اه يا بشمهندس.....وهمشي دلوقتي
مطلوب مني حاجه

ريان : لا ...كدا كله تمام ..... تقدري تمشي

إسراء: عن اذنك وخرجت إسراء
واخدت شنطتها وراحت ل أمل ومشيت راحت البيت وهي فرحانه إنها خلصت المشروع وفرحانه من كلام ريان

إلهام مع سميره في البيت

إلهام : واستني بس بكره يا طنط وشوفي ريان هيعمل فيها إيه

سميره : هههههههههههه طول عمرك شاطره يا لولو
ومتأكدة إن ريان هيطردها ....إبني وعارفه إنه مش بيتهاون في الشغل وهو تعب في الشركه

إلهام : يارب يا طنط يطردها ..... البت دي مش بطيقها

سميره: متخافيش
مهمتك بقا أول ما تمشي ....تشيلي الشركه كدا كلها وهو لما يلاقيكي شاطره في الشغل وحلوه كدا هيحبك وهيتجوزك وتبقي تقولي طنط عندها حق

وجات عليهم نجوي ف سميره وإلهام سكتوا

نجوي : مالكم سكتوا لما شوفتوني يعني

سميره: أبدا يا حماتي مفيش حاجه

بقولك يا لولو تعالي نطلع اوضتي اوريكي حاجه ونكمل كلامنا
وطلعت سميرة وإلهام الاوضة

نجوي : مش مرتحالكم .... شكلكم بتخططوا لحاجه

ريان : إيه يا نوجااا بتكلمي نفسك

نجوي : بكلم نفسي .... قليل الادب انت

ريان: ههههه ليه بس دا انا ريان حبيبك

نجوي : حبيبي !
قولي أخر مره قعدنا مع بعض واتكلمنا امتا كدا ولا ناسيني خالص

ريان قعد جمبها وباس إيديها  ودماغها
انساكي ازاي بس يا نوجااا .... الشغل بس اللي كتير
وبعدين أنا اهوو قاعد معاكي نتكلم للصبح

نجوي : ربنا يقويك يا حبيبي
بس قولي بقا حاساك متغير

ريان : متغير إزاي

نجوي : يعني شويه سرحان
وبقيت بتضحك علي طول مش بعوايدك

ريان بضحك : إيه يا نوجا مش عايزاني أضحك

نجوي : بطل يا ولد ...انت فاهمني كويس

ريان : انا مش فاهم حاجه يا نوجا

نجوي: يعني مفيش بنوته كدا اللي سبب التغير دا

ريان : مفيش حاجه يا نوجا متقلقيش

نجوي : عليا بردو ....دا انا عارفاك أكتر من نفسك

ريان : يا نوجا يا جامد
بصي هو تقريبا في .....لما أعرف احدد وافهم نفسي هحكيلك
صدقيني هاجي أقولك بس مش دلوقتي

نجوي : وأنا مستنيه

ريان : هههههههههههه ماشي ....هطلع أنا بقا أصل هموت وانام

نجوي : ماشي ...قوم إرتاح

وطلع ريان أوضته أخد شاور ونام

تاني يوم في الشركه

ريان في مكتبه وموبايله رن

ريان: ألو  .....أيوه يا أستاذ مدحت

مدحت بضيق : أهلا يا بشمهندس
كان بس في مشكله في المشروع

ريان : أني مشروع ومشكله إيه

مدحت : البشمهندسه إسراء بعتتلي الإيميل اللي فيه كل تفاصيل الموقع والمساحه

ريان : طب دا تمام ....فين المشكله

مدحت : المشكله إن الحسابات والمساحه كلها بايظه ومش هتنفع وانا لو مكنتش رجعت الحسابات قبل ما نبدأ شغل
كان هتحصل كارثه والمشروع يبوظ وكنا هنخسر ملايين

ريان قام وقف بغضب : إنت متأكد من كلامك يا مدحت
يمكن غلطت ....إسراء بقالها فتره شغاله معانا وشغلها تمام وممتاز

مدحت : طب انا هقفل مع حضرتك وأبعتلك الإيميل وراجعه تاني وهتصدق كلامي

ريان : اوك

وبعت مدحت الايميل لريان
وإكتشف إنه في غلطات كتير جدا ولو مكنش مدحت إكتشافها كانت هتبقي أكبر خساره للشركه
غير كدا المشروع هيتعاد تاني وهياخد وقت أطول وهما المفروض ليهم مده محدده يخلصوا فيه شغلهم

ريان بعصبية : كلم هناء السكرتيرة

هناء : ايوه يا بشمهندس

ريان بغضب : تشوفي إسراء فين وخليها تيجي علي المكتب حالا ....فاهمه

هناء بخوف : حاضر يا بشمهندس

وراحت هناء ل إسراء وكانت مع أمل بيضحكوا

اسراء: مالك يا هناء بتجري كدا ليه

هناء : بشمهندس ريان عايزك وقالب الدنيا عليكي وشكله مش طايق نفسه

اسراء: ليه ايه اللي حصل لدا كله

هناء: معرفش .... إنتي لسه هتفكري
يالا روحي بسرعه .... إنتي لسه متعرفيش ريان الاسيوطي وعصبيته

امل: روحي يا إسراء وانا هستناكي مع هناء

ودخلت إسراء لريان

إسراء: نعم يا بشمهندس

ريان  بعصبية : انتي حطيتي كل الحسابات بتاعت المشروع ودراستيها كويس
ولا حطيتي عشوائي

اسراء : عشوائي إيه يا بشمهندس
من امتا واحنا بنحطه عشوائي

ريان بزعيق : أنا هنا اللي بسأل مش إنتي

اسراء اتخضت من صوته اووي

اسراء: اه يا بشمهندس درست الحسابات كويس وراجعتها

ريان بعصبية : لا واضح اووي
المشروع كله باظ يا بشمهندسه
والمساحات بتاعت المشروع كلها ملهاش علاقه بيه كأنهم محطوطين عشوائي
شركة الاسيوطي بقالها سنين شغاله
 اول مره تحصل فيها غلطه كدا ومن حضرتك

اسراء: يا بشمهندس ازاي اكيد حضرتك غلطان انا متأكدة من شغلي

ريان بصوت عالي: غلطان
كمان دلوقتي هتقولي غلطان .... هو الغلط فعلا إن مرجعتش وراكي

إسراء: يا بشمهندس اسمعني بس

ريان : ولا كلمة زياده

كل دا وتقريبا الشركة كلها اتجمعت قدام مكتب ريان ومش فاهمين في إيه
والهام واقفه وطبعا عارفه إيه سبب العصبية دي وكانت فرحانه جدا إن خطتها نجحت

عند ريان
إسراء: طب ممكن اشوف الايميل اللي اتبعت

ريان بضيق: اتفضلي قدامك علي اللاب اهوو

إسراء: ايه دا فعلا كل الحسابات غلط

ريان : لا والله....وانتي بتشوفيه عشان تقوليلي كدا

اسراء: انا قصدي أنهم غلط .....بس مش انا اللي حاطه الحسابات كدا

ريان : وهو كان في حد غيرك شغال في المشروع يا بشمهندسه

اسراء: لا انا بس
بس أنا متأكدة إن مش دي الارقام اللي أنا حطاها
اكيد في حد لعب في الأرقام دي

ريان بنفاذ صبر: معاكي للآخر
الإيميل اتبعت لحد قبل ما يتبعت لمدحت عشان يتلعب فيه ؟

إسراء:, لا ليه بس
ما دا اللي محيرني

ريان : مفيش حيرة
كل الحكايه ان حضرتك وثقتي في شغلك جامد وخلاكي تغلطي
ومش أي غلطه....دي كانت هتخسر الشركه ملايين

اسراء: بس انا متأكدة من شغلي يا بشمهندس
وعارفه انا حطيت ارقام إيه

ريان بزعيق : خلاص يا انسه
 المشروع هيتعاد تاني ومش انتي اللي هتشتغلي فيه
ولو كان حد تاني اللي غلط كدا كنت رفدته من الشركه
اتفضلي يالا علي مكتبك وخرجت إسراء ولقت أمل وكانت فهمت كل حاجه وقعدت اسراء تعيط
وهتتجنن وتعرف ازاي الارقام اتغيرت ومحدش معاه الايميل غيرها

عند إلهام
تؤ تؤ تؤ اسراء بتعيط .... هههههههههههه
ولسه كمان ....مش عارفه هو مطردتكيش ليه
بس بردو هو كدا خلاص مبقاش طايق يشوفك ....فاضل اخليه يشوف شطارتي بقا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close