-->

رواية غريمي كاملة بقلم صابرينا

رواية غريمي كاملة بقلم صابرينا

    رواية غريمي كاملة بقلم صابرينا 





    سم الله الرحمن الرحيم
    الحلقه الاولي
    عائله الحوووت
    ***********
    عيله اصلها من سوهاج لكنهم عايشين في مصر
    عيله غنيه جدا وعندهم اراضي كبيره جدا في سوهاج لكنهم متمركزين في القاهره
    عيله الحوووت
    حمزه الحووت : 26سنه
    شاب متدين وماخفي كان اعظم بيحب شغله وعيلته جدا او الله اعلم مااعرفش
    منيره الحووت :والده حمزه
    ست شديده بمعني الكلمه بتحب ابنها جاامد وتعادي الي يعاديه حتي لو كانت اخته
    سهاام الحوووت :زوجه حمزه وبنت عمه
    وحمزه اتجوزها عشان اراضي العيله متروحش لحد غريب
    ليااااالي :19سنه
    رقاصه في كباريه
    متستغربوش رقاصه ازاي حااوضحلكم كل حاجه في البارت
    بس مش دي المشكله المشكله جايه جايه بطريقه مختلفه جداا عن مسامع الجميع
    لينك الواتباد

    الحكايه بدات كدا
    ........................................................
    في شقه بااحدي الاحياء الفقيره (إمبابه) مكونه من غرفتين ومطبخ وحمام
    في الشقه كانت هناك فتاه طويله ذو جسد ممتليء منحوت (كيرڤي)
    وشعر قصير وبشره بيضاء وشفاه حمراء اسمها ليالي
    كانت نايمه في امان الله
    فجاه صحت من النوم علي صوت بيااع الطماطم
    ي مجنونه ي اوطه
    ي مجننه العوازا ي اوطه
    ي رخيصه ي اوطه
    ي مجنونه ي اوطه
    صحت ليالي من النوم غضبانه
    ليالي :الله يجن اهلك ي بعيد صحتني من اعزها نوها
    راحت ليالي فاتحه الشباك وزعقت بصوتها
    ليالي:الله يجن اهلك كلهم ي بعيد
    امشي نادي بعيد من هناا
    رد عليها البياع بااستخفاف
    البياع:هما الرقصات دلوقتي بيطلعوا بالنهار
    اش حال ماكنتوا بتوع الليل واخره
    ليالي بصوت عالي : بسيطه انزلك وشبشبي يوريك شغل الرقصات عامل ازاي
    البياع :اي حاتهزي وانا بغني للاوطه
    الناس اتلمت علي البياع وقعدوا ينصحوه
    الناس:ي عم امشي دي بت مش كويسه
    البياع :حاامشي ولا اتعارك مع الاشكال دي هي ناقصه الرقصات كمان
    البياع مشي بالطماطم
    وليالي واقفه في الشارع ولما مشي البياع ودعته ببصقه
    ليالي :اتفووووو حاره زبااله
    سمعت ليالي صوت والدتها سيده بتنادي عليها
    سيده:ي ليالي
    بت ي ليالي
    ليالي في سرها :اخيييييه هي نقصاها هي كمان
    دا يوم باين من اوله
    ليالي :جااايه ي امااااا جاااايه اهووو
    راحت ليالي لامها سيده
    سيده:بتتعاركي مع مين ي بت من الصبح
    ليالي:هاتي اخرك عايزه اااي
    سيده:ي بت احترمي نفسك اتكلمي باادب معايا داانا امك
    ليالي:ام مين ي سيده الدلاله انتي حاتحوري عليااا
    يكفيكي شر شغل الرقصااات
    سيده: بلاش امك انا الي نجدتك من الملجأ
    ليالي بشهقه :شالله ي تعليم
    جرا اي هو انتي مشغلاني تمرجيه دي الحته كلها عارفه اني رقاصه
    سيده:طب يالا انجري حضري الفطار
    ليالي بزهق :رايحه احضر حد قالك اني حااصوم يعني
    حلقات يوميه في جروب :روايات صابرينا 💔
    ************************
    في فيلااا الحووووت
    .............................
    في جناح حمزه وسهااام
    كان حمزه نايم وحس بحاجه بتمشي علي وشه
    حمزه بقرف :ااي داا
    سهام اتكلمت معاه بحب :صباح الورد
    وعطيته ورده
    حمزه ابتسم لها وخد منها الورده
    حمزه:صباح الورود ي قلبي
    سهام :حااروح احضرلك الفطار
    حمزه: وانا حااتوضي واصلي وانزل وراكي
    سهام كانت فرحانه هي بتحب حمزه وخرجت من الاوضه
    حمزه رمي الورده في الزباله وقفل الباب وراها بالمفتاح
    خد شور في 10دقايق وطلع قعد يشرب سجاير
    حمزه بخبث :قال ورود قاال هي حاتمثل
    **************** **************
    في اوضه منيره والده حمزه
    كانت منيره بتتكلم في التليفون مع سلفتها في سوهااج
    منيره :مخبراشي ي نوال ليه محبلتش
    بجالها خمس سنين مع ولدي متلحلحتش وجابتله حتته عيل
    حساها ارض بور
    اخرها معايا الشهر ده والا حااجوزه
    واذا كان ع الارض هي بيد ولدي
    والموحكمه فاتحه تروح تشتكي
    سمعت منيره خبط علي الباب فتحفظت في الكلام
    منيره:حااكلمك بعدين
    منيره:ادخل
    دخلت سهاام الاوضه باابتسامه
    سهام:صباح الخير ي ماما
    منيره:اهو صباااح
    سهام:الفطار جااهز
    منيره:حمزه صحي ولا لسه
    سهام:حايصلي وينزل علي طوول يحصلنا
    منيره:طيب يااالا
    نزلت منيره وسهااام واستنوا حمزه
    جه حمزه باس ايد والدته وقعد علي راس السفره
    حمزه بخشوع قال
    حمزه:بسم الله الرحمن الرحيم
    اللهم بارك
    وبداوا ياكلوا كلهم
    منيره وجهت كلامها لسهام
    منيره: حاتروحوا للحكيمه ميتا عااد
    سهام بحمحمه :بعد اسبوع ي ماما
    منيره:متتحدديد معايا بلهجه المصراويه عاااد
    اربطينا بوقت
    خمس سنين مفيش حته عيل
    اااي ابني عازب ايااك
    سهام كانت حاتعيط بس ايد حمزه الي مسكت ايدها منعت دموعها انها تنزل
    حمزه: امي احنا في القاهره ملهاش لزمه لهجه الصعايده
    خليها هناك لو سمحتي
    منيره:حاتستعر من اصلك ايااك عاد
    لاانت مصراوي ولا ليك في لوع المصراويه ي ابن منيره
    حمزه: ي ام حمزه لهجه الصعايده جااسيه
    منيره:طيب اقعد دلعها انا شبعت
    قامت منيره وسابت الاكل وطلعت اوضتهااا
    حمزه بص لعيون سهام الي كانت بتبكي
    حمزه:كله نصيب ي سهاام
    سهام:بس
    حمزه:مبسش
    متزعليش انا معااكي ي قلب حمزه
    حااروح بقي اراضيها عشان متعكننش عليكي طوول اليوم
    سهام باست ايد حمزه الي كانت حاضنه ايدها
    سهام :ربنا يخليك ليا ي حمزه وميحرمنيش منك ابدا
    حمزه:ويخليكي ليا ي احن زوجه
    حمزه ساب سهام وطلع فوق لمنيره
    في اوضه منيره
    دخل حمزه الاوضه
    حمزه:ليه كدا ي منيره
    منيره:اسمع ي حمزه لو مجابتش عيال تتجوز عليها
    انا ماحااعيش كتير ليك
    عايزه حتته عيل
    نفسي اشوف عوضك
    اي كفرت
    حمزه:حاااضر ي امي حايحصل بااذن الله بس لو سمحتي بلاش تضايقي سهام
    منيره:خايفه عليها اياك
    حمزه:لا بس مبحبش المشاكل ي ام حمزه
    انا حاا اروح شغلي
    خرج حمزه من البيت بعد ماودع سهام ووالدته وراح شغله
    جروب روايات ورده صابرينا
    *******************************
    في الشركه
    ................................
    دخل حمزه الشركه الي ورثها عن ابوه
    حمزه اتكلم مع السكرتيره :جاسر جوه
    السكرتيره:حمزه باشا اتفضل جاسر بيه جوه
    حمزه:طيب طيب انا دااخله
    دخل حمزه المكتب
    جاسر بفرحه :عاش مين شافك ي حووووت
    حمزه:لقيت نفسي زهقان قلت اسلم
    جاسر:ي ابني مش دي شركه ابوك والمفروض انك تديرها
    اااي ي حوووت بقالك خمس سنين مش بتعتبها غير في المناسبات
    حمزه:هو انا فااضي
    المهم حاتخلص امته
    جاسر :اشمعنااا
    حمزه:اصلي حااتجوز
    جاااسر :نعم ودا ليه ان شاء الله
    حمزه:عايز اخلف
    جاسر:طب ماتخلف
    حمزه:ماسهام مبتخلفش
    جاسر بخبث :بطل تديها حبوب منع الحمل وهي تخلف
    حمزه:يووووه
    جاسر :هااات من الاخر عاايز اااي
    حمزه : الرقاصه
    جاسر:نعم ي خويااا رقاصه ااي دي الي عايز تتجوزهااا ان شاء الله
    حمزه:ي عم جواز ااي انت اهبل
    انا حااخلف منها بس
    جاسر :ماتخلف من سهام مراتك دي بتحبك حتي
    حمزه :يووووه انااا مااااشي

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .