اخر الروايات

رواية حكاية ثلاث بنات الفصل السابع 7 كاملة بقلم دودا حودا


رواية حكاية ثلاث بنات الفصل السابع 7 كاملة بقلم دودا حودا





#حكايه ٣بنات
#الحلقه السابعه
#بقلم دوداا حوده
ولاء .طيب ممكن اعرف مين حضرتكم
شيماء :طيب ممكن ندخل ونتكلم طيب
ولاء:انا اسفه اتفضلوا طبعا ودخلوا التلات بنات وشافوا صور محمود في كل حته
شروق :هو ده جوزك
شيماء :اه جوزي محمود
ساره :متاكده ان اسمه محمود شوفتي البطاقه بعينك
شروق : هههههههههههه
ولاء :نعم انتو جاين تهزرو
شيماء :بنات عيب بتقولوا اي اسمعي يا ستي جوزك لعب بينا احنا التلاته وقال لكل وحده فينا حكايه باسم مره محمد ومره شريف ومره ابراهيم وفيه الاخر طلع محمود
ساره : انا شوفتك انتي وهو عند الدكتور اللي في مدينه نصر واكيد كنتوا بتكشفوا علشان موضوع الحمل
ولاء :اه صح حصل كده لا لا طيب انا اعرف منين انكم مش جاين ترموا بالكم عليه
شيماء :بوصي احنا مش معانا رقمه الاصلي كان بيكلم كل وحده فينا بخط شكل بس اكيد انتي عارفه صوت جوزك وطريقه كلامه صح
ولاء :اكيد طبعا
شيماء :هنرن احنا التلاته ونشوف انهي خط شغال ورنوا وطلع خط شيماء
شيماء :الو ايوه يا شريف
محمود :شيماء حبيبتي عامله اي
شيماء :بخير يا شريف انت عامل اي
محمود :تعبان يا شيماء انا بجد مش عارف اعيش من غيرك
شيماء :ولا انا والله مش عارفه اعيش من غيرك
محمود : طيب تمام نتجوز
شيماء :بسرعه كده
محمود :اه بسرعه انا مش عارف اعيش من غيرك بس اكيد مش هعرف اتجوز رسمي دلوقتي
شيماء :ده ليه
محمود :, انتي عارفه أن الشركه باسم بابا وهو مصمم اني اتجوز بنت عمي يا اما هياخد الشركه هنتجوز عرفي دلوقتي لحد ما اقدر اقنع بابا بيكي
شيماء :طيب اديني وقتي افكر
محمود :تمام بس ياريت مش كتير انا مش هقدر أصبر اكتر من كده وقفل السكه
شيماء :, ها صوت جوزك ولا لا
ولاء :ليه بيعمل كده
شيماء :ده بقي اللي عايزه منك نعرف ليه هو بيعمل كده
ولاء :ده واطي وجبان هو انتي فاهمه اني ممكن اقعد هنا تاني انا لازم أطلق
ساره :وانتي شيفاه أن كده انتي هتخدي حقك منه
ولاء :انا مش عايزه حقي انا عايزه اعيش مرتاحه
شروق :واحنا بنترجاكي تقفي جنبنا
ولاء :عيطت بنات انا اعصابي تعبانه بسبب الشخص ده وبتعالج عند دكتور امراض نفسيه وبجد مش هقدر علي الضغط العصبي غصب عني سامحوني
ساره :والله احنا اسفين بس كنا عايزين نعرف ليه جوزك بيعمل معانا كده بس احنا مش هقدر نيجي عليكي
ولاء :طيب أدونيس وقتي اقدر انام علي اعصابي
ساره :عالفكره واللي هنعمله فيه هناخد حقك زينا بالظبط بس الصح انك تهدي حقك بنفسك يلا يابنات
شيماء :ده رقمي وياريت مش تسجلي علي الموبيل لو فكرتي انك تسعدينا
ولاء :اكيد مع السلامه ومشيوا التلات بنات واتصلت ولاء بياسمين
ولاء :ايوه يا ياسمين
ياسمين :حبيبتي ولاء عامله اي
ولاء :انا عايزكي تعالي حلا
ياسمين :حاضر بس خير ولا اي
ولاء :مش عارفه ياريت تيجي وراحت لدكتوره وطلبت منها تحاليل وفصلت متابعه معاها
الدكتوره : انتي فضلتي وقت كبير تخدي موانع الحمل وقصرت عليكي هنحتاج وقت شويه علشان نظبت الدنيا تاني
ولاء :مين اللي بتاخد منع حمل انا عمري ما خد مانع حمل
الدكتوره :,التقارير اللي قدامي بتقول انك بتخدي موانع حمل
ولاء :تمام يا دكتوره بس فيه امل الدكتوره شويه وقت بس ولاء :شكرا لحضرتك ومشيت ولاء روحت البيت وفيه بيت شروق
شروق :تفتكروا مراته قالت ليه حاجه
ساره :مظنش
شيماء :امال بطل يكلمنا ليه
ساره :مش عارفه بس تبقي عبيطه لو عملت كده
شروق :معقول تكون صدفه
شيماء :صدفه اي انتي هبله
شروق :,بحد هتجنن انا بقيت بشك في كل الناس والله وتلفون شيماء رن
شيماء :الو ايوه مين
ولاء :انا ولاء مرات محمود
شيماء :هي هي الو ايوه معاكي
ولاء :انا موافقه اساعدكم
شيماء:بجد مش عارفه اشكرك ازاي
ولاء : انا اشتريت مسجل يسجل ليه وهخلي واحد في الشركه وواحد في العربيه لان دول الاماكن اللي ممكن يتكلم فيهم إنما البيت صعب
شيماء :بجد شكرا مش عارفه اقولك اي.
ولاء :طيب اقفلي لانه جه وقفلت السكه
ودخل محمود وشاف ولاء بشكل اول مره يشوفها فيه كانت زي القمر وعامله شعرها ولبسه شيك جدا
محمود :ده بجد
ولاء :هو اي اللي بجد مش فاهمه محمود :تصدقي بقالي كتير مش شوفتك حلوه اوي كده
ولاء : بجد طيب ادخل خد شاور لحد ما احضر الغدا
محمود :غدا اي انا هعمل اتنين عصير وبعدين نأكل
ولاء :وليه لازمه العصير
محمود :نفسي رايحه ليه
ولاء :طيب هعمل انا
ولاء :لا خليني انا اللي اعمله ودخلت المطبخ
محمود :, انتي انتي لما تيجي تقولها عايزه اشرب واحد البرشامه وقاعد وجت رساله لفون ولاء ومسك محمود الموبيل
محمود :ولاااااااااااااااء
يتبع
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close