رواية شبح المخابرات الفصل الخامس 5 بقلم ملك شاهين
في المساء في فيلا عماد الدمنهوري
بعد كتب الكتاب ونقل جميع املاك عماد الدمنهوري باسم دينا
عماد : بصي يبنتي الاوضه الي على اليمين دي بتاعتك وجنبها اوضه مراد
دينا : بس انا متعودتش مراد مينمش معايا في نفس الاوضه مش هيعرف ينام لوحده
عماد بتعب : خلاص نيميه معاكي
دينا : هو حضرتك كويس
عماد بيداري التعب : ااه ااه متشغليش بالك انتي
دينا بقلق : بس حضرتك باين عليك انك تعبان اوي
عماد : انا هطلع اخد العلاج وانام وهبقي كويس الصبح
..................
في الصباح
في فيلا سليم السيوفي
استيقظت لينا على صوت رن هاتفها
لينا : الو
الجهه الاخري : ........
لينا : طبعا طبعا كل حاجه ماشيه بالمظبوط
الجهه الاخري : .........
لينا : متخفش كل حاجه هتبقي تحت ايدي قريب اووي أنهت اتصلها وذهبت الي المستشفي
...................
عند أسر السيوفي
في المقر السري للمخابرات تجتمع مجموعه من اكفأ الظابط
للواء فريد : ايه ي أسر اومال حازم فين
أسر برسميه : حازم بيعتذر يافندم مش هيقدر يجي النهارده لانه سافر البلد في مشوار مهم
اللواء فريد : خلاص يبقي الي هينفظ عمليه النهارده أسر وطارق
أسر وطارق : تمام يافندم
اللواء الفريد : بصو سعيد ده مش سهل اكيد هيبقي واخد كل احتياطاته وعامل حسابه لاي حاجه لازم نبقي حاسبين كل خطوه علشان نعرف نمسكه بالضاعه احنا لو وقعنا سعيد هنعرف نوقع الكبير بتاعهم أسر مش عايزين اي تهور الخطه اي اما مرسومه كده
طارق ساخرا: تمام ي فندم الخطه دي الي حاطتها اكيد المجهول الي عمرنا مشوفناه
اللواء فريد بضيق : اكيد طبعا هو لازم نمشي عليها كويس لانها مرسومه بدقه ومش لازم تعرفه يحضره الظابط ولا تشوفه
أسر وطارق: تمام ي فندم
.......................
في المساء
ذهب كل من طارق وأسر الي مكان الذي سوف يتم فيه استلام البضاعة
طارق : شكلهم مش باين انهم معاهم حاجه ممكن يكون كمين
أسر ساخرا : مش لازم يبقي باين على شكلهم هو اي تاجر مخدرات لازم يبقي مكتوب على وشه
طارق بحنق : يبني هو انت عمرك متكلمت معايا عدل
أسر : انا كده ان كان عجبك وياريت تسكت خالص احنا جايين شغل
بعد لحظات خرج رجل من المبني يبدو عليه الجبروت وفي نفس لحظه خروجه انطلقت ضربات من النار من الاتجاهين وبعد الاشتباك تم القبض على المطلوب
أسر : وقعت ي سعيد باشا وقبل ان يكمل كلامك طلقه خرجت من مسدس احدهم تعرف مكان استقرارها
.......................
في الصعيد
في منزل الهواري
في مكتب هارون الهواري كان جالسا شاردا قاطعه اتصال هاتفه
هارون : ايوا
الجهه الاخري :...........
هارون بعصبيه : كييف يعني ده حوصل
الجهه الاخري :...........
هارون : خلاص خلاص انا جاي حالا
...................
في فيلا عماد الدمنهوري
الخادمه : الحقيني ي دينا هانم عماد بيه مش بيرد عليا
دينا بقلق : يعني ايه طب اطلبي الإسعاف
جاءت الإسعاف ونقلوه المستشفي كانت تقف دينا في خارج قلقه فاصطدمت بأحدهم
دينا : انا أسفه مش قصدي
لينا : لا عادي أكملت بصدمه ايه ده دينا انتي بتعملي ايه هنا
دينا بتوتر : هااا
لينا : في ايه ي بنتي مالك بقولك بتعملي ايه هنا
دينا بسرعه : اصل جوزي تعبان شويه
لينا بصدمه : جوزك انتي اتجوزتي
دينا بتوتر : ااه وانتي بتعملي ايه هنا
لينا : في ايه ي دينا انتي ناسيه ولا ايه دي المستشفي بتاعتي
دينا : ااه معلش انا مش مركزه بس انتي جيتي من امريكا امتي اصلا
لينا بحزن : امبارح بابا تعيشي انتي فكان لازم انزل
دينا بصدمه : ايه عمو سليم مات البقاءلله يحببتي ربنا يصبرك
لينا : ونعم بالله بس مقولتيش انتي اتجوزتي امتي وليه وإزاي وبس.. قاطعها خروج الطبيب
دينا : خير ي دكتور طمني