رواية حكاية ثلاث بنات الفصل الخامس 5 كاملة بقلم دودا حودا
/#حكايه 3بنات
#الحلقه الخامسه
#بقلم دوداا حوده
محمود /بس انا عايزه افهم طارك مع شيماء علشان رفضتك بتتقم من بنت عمك ليه وصاحبتهم
علي /محمود انت ليك ان جبتك 3مزز ساهلين مش عايز كلام كتير مفهوم
محمود وانا مالي ياعم خلا يا سلام علشان داخل علي البيت واعرف استقبل النكد بحق
علي ههههههههه لسه مراتك ياعم ما طلقها وارتاح
محمود /اطلق مين هو انت فاكر في وخده ممكن تستحملني كده وواخد كل فلوسها ويعتبر محسسها انها دايما اقل مني علشان تسمع كلامي بقولك اي انت متاكد ان التلاته مافيش وحده فيهم هتوري الصوره للتانيه
علي /اه متاكد متخافش برضه هما فيهم طبع البنات هيخافوا علشان مافيش وحده تفكر تخطفك من التانيه
محمود /تمام يلا سلام
علي /تمام يلا سلام
وعلي في الاوضه بيفكتر يوم ما راح كلم شيماء فلاش باك
علي /شيماء صباح الخير
شيماء /صباح الخير هههههههه انت عالعصر
علي /اه صحيح معلش عامله اي
شيماء /تمام ممكن اطلع
علي اه هتطلعي بس لما نتكلم الاول
شيماء /نتكلم فيه الا تكونوا عقلتوا وعايزين ترجعوا ساره البيت تاني
علي /ساره مين اه ساره بنت عمي لا خالص اقصد الموضوع مش هي خالص
شيماء /انا بحبك وعايز اتجوزك
شيماء /بتحب مين انا وجنابك معاك اي علشان تتجوز ده ابوك سارق ورث ساره علشان جعان هتتجوز ازاي
علي /مهو احنا هنتجوز عرفي ونقعد في شقتك وبعدين نحوش ونجيب عفش
شيماء/ ولااااااااااااانت شارب حاجه عالمسا ولا اي
علي /بس بس اسكتي
شيماء /اسكت ليه انا هفرج الدنيا اتفرجوا ياعالم انولي يا ساره انزل ياعم فاروق عم اي بقي انزل يا فاروق لم عيالك وتلمهم ازاي وانت راجل مش محترم اصلا
ساره /فيه اي انتي ماسكه علي كده ليه
شيماء /ابن عمك الوسخ اللي عايز يعيش علي عرق الستات جاي يقولي انا نتجوز عرفي في شقتك ونحوش نحوش مين يلا
علي /اقسم بالله ما عايز امد ايدي علي وحده ست
شيماء /راجل اعملها وريني كده وضؤب علي شيماء بالقلم وتلموا عليه شروق وساره وشيماء ضربوا وسط الناس
ونزل فاروق عم ساره
فاروف /بس بس اوعوا كده
شيماء /ما تلم عيالك بقي
فاروق /باينه اوي انها حركه من تلات بنات سهله
ساره / بنات سهله انا ياعمي
فاروق / امال انا ممشيكي من البيت ليه اسمعوا يا شارع اللي جايه تقول ابني كان عايز يتجوزها عرفي مهي بنت عمه كانت عنده وجه كذه مره وقالي ساره يابا بتدخل الاوضه وانتو نايمين وانا بخرجها برا وعلشان كده مشيتها من البيت
ساره /انا ياراجل يا وشخ كنت بعمل كده
شيماء /انتي لسه هتتكلمي وضربت فاروق انت راجل وسخ ان اخوك يامنك علي بنته مش كفايه انك سرقت ورثها لا كمان بتشهر بسمعتها قد اي انتو عيله وسخه
وجه امام الجامع عم مصطفي
عم مصطفي /اطلعي شقتكم يابنات
شيماء /وعجبك اللي حصل ده
عم مصطفي /اطعي بس وريحيني وطلعت
فاروق /ازاي يطلعوا بعد اللي حصل والله ما هما قاعدين في الشارع
عم مصطفي /احنا طول عمرنا شايفين انهم بنات محتلامه بلاش كلامك ده عيب ده بنت اخوك في وسطهم والكلام اللي قولته كدب انا مش مصدقك ولو حد اتعرض للبنات دي تاني اقسم بالله انا اللي هقف ليه
علي /ليه هي وحده فيهم عجباك يا شيخ مصطفي مهو اللي يقف مع بنات مشيها بطال يبقي زيهم
رجاله الشارع /لاااااااا انت لازم تتربي يلا كله الا الشيخ مصطفي ومسكوا ضربوا علي وابو وفي بيت محمود
محمود /مساء النكد يا حبيبتي
ولاء /ليه كده
محمود /يلا مستعد لخناقه كل مره من ساعات ما رجعتي من العين السخنه فضلت سليبني هناك وفاقل تلفونك ومفكرتش تتطمن عليا لحد ما رجعت ها يلا
ولاء /لا عندي خبر حلو
محمود /امممم بجد قولي
ولاء /صحبتي نجلاء حامل
محمود /وده اللي مفرحك طيب تمام
ولاء/ استني بس راحت لدكتوره كويسه اوي
محمود/ تاني انا زهقت بقي والله
ولاء /اخر دكتوره والله
محمود/ولاء انتي مش بتخلفي عايزه تسمعي الكلمه دي كل شويه اقولها عيني
ولاء/عارفه اني مش بخلف خلاص حفظتها ارحمني بقي
محمود /طب طيب اهدي هنروح بلاش طريقتك دي الميعاد امتي
ولاء /بكره
محمود /تمام وتاني يوم رحوا العياده وهما قاعدين دخلت ساره وصحبتهاهمت معاها في الشغل
همت /ادعي يكون ولد بقي
ساره/جوزك ده غبي اي دهلسه حد بيفكر بدماغه دي
همت /امه الله يسامحه وندت الممرضه مدام ولاء دورك وشافت ولاء محمود وهوداخل الاوضه
قامت سالت الممرضه
ساره /معلش هو مين اللي دخل مع مدام ولاء دي
الممرضه /جوزها ممنوع دخول اي حد كده مع المرضي وكانت الصدمه لساره