رواية حماتي عقربة الجزء الرابع 4 كاملة بقلم اماني خالد

رواية حماتي عقربة الجزء الرابع 4 كاملة بقلم اماني خالد


    رواية حماتي عقربة الجزء الرابع 4 كاملة بقلم اماني خالد









    هند: ايوه ي دكتور انا مش عاوزا اطلق دلوقت انا هعيش لوحدي لحد م ربنا يرجعلي حقي واطلق
    عمر: وانتي حقك هيرجعلك ازاي بقي اان شاء الله
    هند : متستعجلش ي دكتور
    عمر: الا يريحك ي هند عن ازنك
    هند : فضلت طول الليل تحسبن علي محمد وفوزيه وندي وصلت الفجر  ودعت عليهم ونامت
    تاني يوم


    ________________&_&____
    خبط. جاااااااااامد علي باب فوزيه
    فوزيه : يووه متستني يالي بتخبط ف اي
    نورا : بعياط ووشها. وارم ومتبهدله مااااامااااا وبتحضن امها
    فوزيه : يلااااهوي مالك ي. قلب. امك ماااالك مين عمل فيكي كدا.
    نورا : 😭😭😭😭😭 ابراهيم ابراهيم ي ماما ضربني وخد بنتي. مني وقالي انو هيطلقني ويتجوز
    فوزيه : لييي فكرك ملكيش اهل يقفولو ولا اي
    تعالي ي قلب امك وانا هربيهولك بيمد ايدو ع بنتي انا دنا اقطعهالو هو اتجنن ولا اي

    فوزيه بصت ع جروح بنتها
    نورا: ااااااه ي ماما براحة مش قادره😭😭
    فوزيه : والله لجبلك حقك مهو جوزك دا مش راجل عشان بيمد ايده علي مراته
    محمد : وحس انه قليل ع الا عمله مع هند
    طب منا لما سكت لمراتي قولتيلي اضربها عشان ابقي راجل ي اما
    فوزيه : ااااا االا لا دي حاجة ودي حاجة انتا لازم تروح لجوز اختك ومسكتلوش لازم تاخد حق اختك الا ضربها
    محمد: بص لنفسه بخزي وهو انا هروح الوم جوز اختي ع الا انا عملتو مع مراتي

    فوزيه : مراتي مراتي طلقها وريحنا بقي
    ندي: ايوه صح طلقها ي محمد انا مش عاوزا اعيش مع ضره
    محمد: انتي تخرصي خاااالص
    ندي: اهئ اهئ طبعا م كلو من كلام امك الا بتقويك عليا وانا لسه عروسه
    فوزيه اتعصبت وقبل م ترد كان ضرب ندي ع وشها
    ندي عملت انها بيغم عليها ومسكت بطنها
    محمد خاف ع ابنه ليخصره وراح ورا ندي جري عشان يصالحها
    فوزيه : بت ي نورا بكرا هروح لجوزك انا امسح بكرامته الاسفلت بس صحيح هو عمل كدا لي
    نورا : اااااا هاااا لا ي ماما معرفش وعيطت بيفتري عليا يماما

    تاني يوم الصبح
    راحت فوزيه عند ابراهيم الا شغال مهندس مدني
    فوزيه : ابراااااهيم
    ابراهيم : ي نعم جايه لي
    فوزيه : لا دانتا هبت منك ع الاخر بتعاملني كدااا فين ايام زمان كنت ناقص تبوس رجلي
    ابراهيم : زماااااان ايام م كنت مغفل وبيضحك عليا كنت بحترمك واقول واخد وحدا محترمة من بيت محترم لكن البيت طلع وسخ زي الا خارجة منه بالظبط
    فوزيه : ضربت ابراهيم ع وشه بالقلم جامد وسط الناس
    ابراهيم :  بعصبيه  وصوت عاااااالي مش هرد عليكي  عشان انتي ست كبيره لكن وحياات امي ي فوزيه لوقف حال بنتك لا هتبقي مطلقه ولا متجوزا وبنتها مش هتشوفها عشان متطلعش زيها وهتجوز وهزلكو ي عيله زباله انا الا غلطان مستنضفتش من  الاول روحي ربي بنتك وتعالي اتكلمي دانتي وليه بجحة

    فوزيه ماشيه بتغلي
    قصدو اي بالكلام الا قاله دا ع بنتي ماشي ي ابراهيم

    ______________________

    ام عند هند ف المستشفي
    هند اتحسنت كتير جدا وبقي عندها عزيمة تبدا من جديد
    عمر: لا اتحسنا كتيييير جدا اي الهمة دي كلها
    هند : قررت ابدا من جديد انا هطلق لكن هخلي هو الا يطلقني
    عمر: مش فاهمك
    هند: زي م حضرتك شوفت حماتي ست شرانيه لما هتعرف اني سيبت البيت م هتصدق تخليني اطلق وتزن ع محمد ومحمد ماشي بمشوره امه وهيطلقني
    عمر: حاسس ف كلامك بقوه مشوفتهاش فيكي من ساعه م شوفتك ولا ف الا حكيتهولي.

    هند: القوه ي دكتور مش بالدراع انا قوتي ربنا هو المنتقم الجبار وحسبي الله ونعم الوكيل دي بمليون انتقام انا هقعد واتفرج ربنا هياخدلي حقي ازاي دنيا واخره
    عمر: عال عال دحنا بقينا شعره كمان
    هند : ولا شعره ولا حاجة الدنيا ياما بتعلم ي دكتور
    مشي عمر وهو فرحان مش لان هند هتطلق لا عشان بتحاول تتغلب ع الا هي فيه
    عمر: الو مينا حبيبي ازيك

    مينا : تمام ي برنس اخبارك
    عمر: بخير ي حبيبي بس كنت عاوزك ف خدمة
    مينا : ءامر
    عمر: عاوز شغل لبنت صغيره عشرين سنه ويمون مرتبه حلو كدا ومش عاوز حد يدايقها
    مينا : هي غمزت ولا اي
    عمر: بس ي لمض الموضوع مش زي م انتا فاهم دا موضوع هحكيهولك لما اشوفك
    مينا : تمام كدا كدا ف شغلانه قدامي ف مطعم ف مدينه نصر وهوصي عليها محدش يدايقها ومرتبها 3الاف
    عمر: كويس اوي
    مينا : خليها تيجي بكرا وهدربها ع الشغل
    عمر : دا تمام اوي 

    وخلصو المكالمة 
    عمر راح لهند عشان يبلغها
    عمر خبط ع الباب
    هند : ادخل
    عمر: انا لقيتلك شغل ف مصر الجديده عند مدينه نصر كدا ب 3 الاف ف الشهر دا غير التبس والحوافز
    هند : بجد ي دكتور عمر انا متشكره جدااااا
    __________________&&_

    تاني يوم جي
    وهند صحيت بدري وحضرت حجاتها عشان تمشي
    عمر بيخبط
    هتد : اتفضل
    عمر : ياا انتي لبستي دنا قولت انك لسه نايمه قولت اجي اصحيكي
    هند : لا ي دكتور دنا مصدقت همشي بقالي عشر تيام متحركتش او اكتر

    عمر:  تمام ي هند انا هاخد الشنطه دي وهستناكي تحت ف العربيه بتاعتي عشان اوديكي ارفعي راسي
    هند: باذن الله ي استاذ عمر هكون عند حسن ظنك
    نزل عمر ونزلت هند ذات الملابس البسيطه جدا
    تقريبا هدومها لونها بهتان ومبهدله
    ركبت هند مع عمر وطول الطريق هند بتفكر ف الا حصلها وبتحمد ربنا انه وقفلها واحد زي دكتور عمر ف حياتها لولا كان زمانها راجعه ع بيت محمد للاهانه تاني
    وصل عمر وهند ع محل .... الا لي فروع ف كل حته
    عمر بصي احنا وصلتا خلاص بس مستني مينا صاحبي شغال هنا منجير

    هند : شغال اي😅
    عمر: مدير الفرع
    هند:  ااااااه معلش ي دكتور عمر انا مش بعرف انجليزي
    عمر : عادي بكرا تتعلمي ي هند انتي شاطره وهتتعلمي بسرعه
    هند: ربنا يخليك ي دكتور عمر
    عمر : اهو مينا جي اهو
    سلم عمر ومينا ع بعض جاااامد جدا
    عمر: دي ي سيدي هند الا قولتلك هتشتغل هنا
    مينا :اممممممم وانتي معاكي اي ي هند
    هند: بحرج لا انا معايه اعداديه بس حضرتك
    عمر بص لمينا بمعني متحرجهاش اكتر من كدااا
    مينا : تمام ي هند تعالي معايا اعرفك ع الشغل وزمايلك
    هند دخلت واتعرفت عليهم وبدا واحد اسمو محسن يدربها

    ___________________

    ام عند فوزيه الا معرفتش تنام طول الليل من كلام ابراهيم ليها
    الصبح طلع وفوزيه قامت حضرت فطار لبنتها ودخلت تصيحها لقتها بتكلم حد وبتضحك بمياصه
    واول م حست بفوزيه قفلت وعملت نفسها مبتكلمش حد
    فوزيه : بشك كنتي بتكلمي مين ي نورا
    نورا :هااااالا ي ماما مبكلمش حد خالص

    فوزيه : طب قومي حضرت الفطار قومي كلي يلا
    نورا : مقولتليش ي ماما ابراهيم قالك اي
    فوزيه : هو انتي متاكده ان ابراهيم قلب عليكي منه لنفسه كدا بس مش مقتنعه يعني ان ابراهيم الا كان خاتم ف صباعك يعمل كدا ي نورا
    نورا : وانا يعني هعمل اي ي ماما لا هو لوحدو
    الفصل الخامس من هنا


    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .