اخر الروايات

رواية اميرة في بيتنا الجزء الثالث الفصل الرابع 4 كاملة - زهرة الجبل




رواية اميرة في بيتنا الجزء الثالث  الفصل الرابع 4 كاملة - زهرة الجبل   










الحلقه الرابعه
اميرة في بيتنا
(اميرة قلبي )

الجزأ التالت

علي السلم
خرجت منال من شقه ابيها وأغلقت الباب علي مهل
محمود بضيق٠٠ليه مش بتردي علي تليفوناتي بقالي كام يوم بتصل ومش بتردي
منال:: تنظر من فوق وتحت السلم
مش هينفع نتكلم هنا كفاية عليا نسمه واسلوبها إللي أتغير وبقت وحشه آوي معايا لما عرفت
محمود ٠٠بتسأؤل. وانا إيه علاقتي بنسمه
منال بتوتر ٠٠امشي دلوقتي لحد يشوفنا
محمود ٠٠طيب ابقي ردي على التليفون
منال بتوتر ٠٠ماشي ماشي هرد سلام دلوقتي
محمود ٠٠ ماشي سلام
بصت فوق وتحت ودخلت شقتهم
(في غرفه بنات صالح)
أمل ٠٠مالك يا نسومتي ساكته ليه
نسمه بعصبيه ٠٠ذاكري وإنتي ساكتة
أمل بملل٠٠مليش نفس اذاكر
نسمه ٠٠ خلاص سمعيني سكوتك
أمل بتريقه ٠٠ السكوت ملوش صوت عشان اسمعهولك
نسمه بعصبيه ٠٠ خلاص خلاص أسكتي
أمل ٠٠ الله الله في إيه عموما أنا هريحك مني واروح أكلم حبيب قلبي جيمي
خرجت أمل ودخلت منال
منال ببتسامه ٠٠هي أمل راحت فين
لم ترد ونسمه علي منال واشاحت وجهها إلي ناحية اخري
منال٠٠نسمه هوانتى لسه زعلانه والله ما كنت أعرف إنك بتحبيه
نسمه بلا مبالاه ٠٠مش فارقه
منال ٠٠لا فارقه ولازم تعرفي إن مفيش حاجه بيني وبين محمود كله كلام عادي
نسمه بتانيب ٠٠انتي إزاي تسمحي لنفسك إنك تكلمي واحد وإنتي علي زمه واحد تآني
منال بيأس ٠٠ والله آنتي فاهمة الموضوع غلط اتعرفت علي محمود صدفه لما أميره كانت عند أهلها وكانت بتتعالج عند دكتور نفسي وكنت بطمن عليها من وقت للتاني ووالله كل كلامنا كان علي أميره وعلى حالتها وهو كان بيسأل علي كل إللي في البيت
نسمه ٠٠والمطلوب مني إني اصقف لك وأقول لك عندك حق برافو عليكي
منال ٠٠ايوا صدقيني لأن هو ده إللي حصل
نسمه ٠٠مش فارقه اصدق ولا مصدقش وسبتها وخرجت
منال بحزن٠٠ربنا يصلح الحال وجلست بحزن شديد علي السرير وبعد لحظات سمعت طرق علي باب الغرفه
منال بحزن٠٠اتفضل
سماح ببتسامه صفرا٠٠ازيك
منال بلا مبالاه ٠٠ الحمد لله تمام
سماح بلؤم٠٠في موضوع عاوزه أخد رأيك فيه
منال٠٠سماح والله مافيا دماغ لأي موضوع كفايه إللي أنا فيه
سماح٠٠اسمعي الأول وقرري فيكي دماغ ولا لا

أحست منال من طريقة سماح ونظرتها بقلق
منال. :: قولي بس ياريت باختصار
سماح ٠٠ عاصم ليا وأنا ليه وإنتي هتساعديني وخلال شهر هتكتب الكتاب
منال بدهشه٠٠اساعدك إزاي وليه وبعدين آنتي نسيتي إللي عملتوه آنتي وامك
سماح٠٠بصي بقا يابنت عمي إللي فات كوم واللي جاي كوم تآني خالص
منال ٠٠مش فاهمه
سماح ٠٠اقولك وافهمك أنا لو كنت غلط أو لا
عاصم إبن عمي وعادى لو حاولت الفت نظره ليا بس أنا اخترت الطريقة الغلط وهي الغصب والفضايح زي ما آنتو سمتوها
إما ثانيا ودا الاهم ٠٠ونظرت لها نظرات لؤم أنا مش علي زمه راجل وروحت عملت علاقة مع واحد تآني
منال ٠٠بصدمه. انتي بتقولي إيه و تقصدي مين
سماح ٠٠ اقصد آنتي يا صاحبه المبادئ يا محترمة
يا شريفه وعلاقتك باخو البرنسيسه
وقبل تكمله الجمله ضربت منال سماح كف علي وجهها
منال٠٠اخرسي أنا محترمة غصب عنك وعن اهلك
سماح٠٠وهي تتحسس مكان الكف وبعصبيه ٠٠طيب انا شوفتك بتكلمبه علي السلم وسمعت كل حاجه و أنا بقا هعرفك مين المحترم فينا ومين اللي مش محترم

وسبتها وخرجت
ندمت منال علي ما فعلت ووصل الغضب اعلاه
(في منزل حسين)
رحمه٠٠الجامعه وصداع الجامعه خلاص قرب
ولاء٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠د
رحمه ٠٠لو يطولو الاجازة شويه كمان
ولاء٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
رحمة ٠٠بت يا ولاء مالك سرحانه كدا ليه و مخلياني أكلم نفسي زي العبيطه
ولاء٠٠يعني شيفاني بكلم نفسي إعملي مش شايفاني واسكتي وبطلي تقطعي حبل افكاري
رحمه ٠٠حبل أفكارك ودا طلع امتي آنتي طول عمرك عندك سلك ملمس زيادة علي شويه عبط علي هبل علي شعره تروح وساعه تيجي انما حبل أفكار جديدة دي
ولاء٠٠عقبالك يا أختي مايطلعلك واحد
رحمه ٠٠ ما تردى على الزفت ده والله صدعت من النغمه البارده دي
ولاء٠٠ياسلام علي رناتك إللي ترد الروح وبعدين أنا مش هرد
رحمه ٠٠يطلع مين ده إللي عمال يرن
ولاء٠٠عاصم
وفجأة وصلت رسالة من عاصم
فتحت ولاء الرسالة ووقفت مصدومه من مضمون الرسالة
رحمه ٠٠مالك يا بت وشك اصفر ليه كده
ولاء بخوف٠٠بصي بصي الاهبل باعت إيه
رحمه تقرأ الرسالة ٠٠الي زوجتي المستقبليه وحب عمري الابدي بصي من الشباك يا قلب جوزك هتلاقيني في وشك طالما مش راضيه تفتحي
رحمه ٠٠ههههههه دا أهبل أكيد كداب و أسرعت إلي الشباك هي وولاء وجدو عاصم بجانب نخله بكامل وسامته ويضع يده في جيبه ويبتسم
اسرعو إلي الداخل وقفلو الشباك
رحمه ٠٠ يالهوي ياخرابي لو حد شافه يقول إيه
ولاء٠٠دا مجنون مجنون والعمل إيه
رن تليفون ولاء
رحمه ٠٠ردي قوليلو يمشي قبل ما حد يشوفه
ولاء٠٠ايوا عاوز إيه وإيه جابك هنا وامشي لحد يشوفك ويحصل مصيبه
عاصم ٠٠ اهدي يا بت أنا جاي أشوف القمر إللي هينور ليالينا
ولاء بعصبيه٠٠اللهي تتعمي يا بعيد لا تشوف قمر ولا نجوم
عاصم ٠٠بشخط بت عيب تقولي لجوزك كدا
ولاء٠٠جوز مين إنت اخرك جوز هند إللي بيتحط علي البسبوسه
عاصم ٠٠ جيتي في ملعبي آنتي البسبوسه وأنا الجوز
ولاء٠٠امشي من هنا
عاصم ٠٠ همشي بس بشرط لما أرن عليكي ردي لو مفتحتيش هروح أقول لأبوكي واخواتك عشمتني وخلت بيا
ولاء بصدمه٠٠انت أكيد مجنون
عاصم ٠٠ مجنون بيكي
ولاء برجاء ٠٠امشي من هنا وحياه ابوك
عاصم ٠٠ هتردى عليا ولا لا
ولاء بيأس٠٠حاضر هرد
عاصم ٠٠ تمام كدا
سلام يا قلب جوزك
نظرت ولاء إلي رحمه وجدتها مبتسمه
ولاء٠٠وليكي نفس تضحكي
رحمه ٠٠ والله يا ريت ربنا يكرمني بواحد أهبل زي ده
ولاء بحزن٠٠والله آنتي ما فاهمة حاجة ولا عمرك هتفهمي وبعد صمت
أنا لازم انهي كل إللي بيحصل ده
رحمه ٠٠ والله إللي بيحصل ميت فل بس آنتي إللي فقر
ولاء٠٠مش بقولك مش فاهمه حاجه
رحمه ٠٠ فهميني
ولاء٠٠ دي حاجات أكبر منك لما تكبرى هفهمك تصبحي خير يا أختي
رحمه٠٠محسساني إن جدتي إللي بتكلمني
وإنتي من أهله يا جدتي

(داخل غرفه محمود)
محمود ٠٠ اهدي يا منال الامور مش بتتاخد بالعصبيه دي اهدي شويه عشان نعرف نتصرف
منال بعصبيه ٠٠بقولك بنت عمي بتساومني وهتفضحني وتالف قصص وروايات وأنا عقدت الموضوع لما ضربتها
محمود ٠٠ اهدي وأنا هقول لك تعملي ايه
منال٠٠اهدي إزاي والدنيا كلها ضدي وكله فاهم علاقتي بيك غلط فاهمين إني بحبك وإنت بتحبنى وأنا واحدة متجوزة و سيرتي هتبقي علي كل لسان
محمود ٠٠ محدش يقدر يقول عليكي كلمه غلط كلهم عرفينك دول أهلك يامنال وهما إللي مربيينك يعني محدش هيقول عليكي حاجه
منال ٠٠سماح أنا عارفاها بتقول حاجات ماحصلتش بنات عمي أنا عارفاهم أنا تعبت والله تعبت
محمود ٠٠طيب اهدي وأنا هقولك تعملي أيه
(داخل شقة حسن وداليا)
حسن بشخط٠٠انا قولت كفاية لحد كده
داليا بهدوء ٠٠ليه ده كله ما الموضوع عدي علي خير
حسن ٠٠بقولك جدي سأل علي الارض إللي بعتها لنفسي وأنا توهت علي الموضوع
داليا ٠٠ يعني الموضوع عدي علي خير
حسن ٠٠المره دي عدي علي خير يا عالم المرة الجاية إيه إللي هيحصل
داليا ٠٠يا حسن ياحبيبي إنت مكبر الموضوع يمكن سؤال عادي ومش هيسأل تآني

حسن بقلق٠٠وافرضي سأل
داليا٠٠توه الموضوع مش كل مرة هيسأل
حسن ٠٠ ربنا يستر
داليا٠٠خلينا في المهم
حسن٠٠وايه هو المهم
داليا ٠٠بفكر في البيت القديم إللي عند قهوه رمضان
حسن بصدمه٠٠ماله
داليا٠٠البيت ده لو بقي بتاعنا هتبقي ميت فل واسع وفي مكان هادي ووسط البلد وشرح وبرح دا غير الجنينة للعيال يلعبو فيها
حسن ٠٠انتي أكيد اتجننتي دا بالذات جدي هياخد باله منه لإنه من وقت للتاني بيروح هناك ويفضل بالساعات
داليا ٠٠بيروح هناك ليه
حسن ٠٠عشان البيت إللي عاش فيه مده طويله وليه هناك ذكريات انسي انسي خالص موضوع البيت القديم ده
داليا ٠٠طيب خليه علي جنب شوف لنا حاجه تآني إنت أكيد عارف آكتر مني
حسن ٠٠ ربنا يسهل سبيها للظروف
،(في شقة جليلة)
منال بتنهيده ٠٠يابسمه افهمي مفيش حاجه من إللي في دماغك
بسمه بلؤم٠٠انا سمعت وشوفت بعيني
منال٠٠انتي فاهمة غلط
هو كان بيسأل علي اخبار أميره مع يوسف
بسمه ٠٠ ده بيقولك ردي على التليفون وفضل مده يرن ومش بتردي ومسمعتش إسم أميره في الموضوع خالص
منال ٠٠ والمطلوب مني إيه شكل الكلام معاكي مستحيل
بسمه٠٠ضربك ليا هعديه
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close