اخر الروايات

رواية عشقت طفلة الفصل الرابع 4 بقلم روان محمد

رواية عشقت طفلة الفصل الرابع 4 بقلم روان محمد 



عندما لاحظ ادم ان سلمى متجه إلى ميرا وقف لينظر لها ولكن عند وجدها ترفع يدها لتصفعها اذا بأدم يتحرك مسرعا ويقف امام سلمى ويمسك بيدها
ادم:ايه اللي انتي كنتي هتعمليه دا انتي اتهبلتي
سلمى:انت بتقولي انا كده وعلشان مين وعلشان دي
ادم:دي احسن منك مليون مره
ونفض يد سلمى اكنها مرض سيصيبه بالعدوى
وكان سيكمل توبيخه لسلمى إلى أن سمع صوت صغيرته تبكي
لحظه ابكت صغيره وبسبب سلمى
التفت لها سرعه واتجه ناحيتها
ادم:ميرا متعيطيش خلاص محصلش حاجه
كل هذا تحت نظرات الحقد من سلمى ونظرات التعجب من خالد و اوس فمنذ متى وآدم يهتم لاحد ويخشى زعله
ميرا:انا مك مكنش ق قصدي
ادم:ولا يهمك يا ميرتي
ميرا ببكاء:انا ك كنت بأ بأكل الش الشوكولا ولم تكمل كلامها حيث انها اغضي عليها فلحقها ادم قبل أن تسقط على الأرض  جرا خالد على ميرا ليأخذها من يد ادم ولكنه لم يعطيها له وحملها برقه شديده وكأنها قطعه من الزجاج  خائف ان تنكسر وتوجهة لها إلى الاريكه كل هذا وسط خوفه وقلقه الزبائن امام الجميع وضعها على الاريكه ونظر إلى سلمى
ادم:اطلعي برا
سلمى:انت بتطردني علشان
ولم تكمل كلامها بسبب صوت ادم
ادم بعصبيه شديده:قلت اطلعي برا
خرجت سلمى وهي تتوعد في نفسها لتلك الطفله
بينما في الداخل
ادم:اوس هات مايه بسرعه
فلم يتحرك اوس من الصدمه فمنذ متى وصديقه يهتم لاحد
فاق اوس من شروده على صوت ادم
ادم:هات مايه يا بني آدم
اتجهة اوس للمكتب واحضر كوب الماء الموضوع عليه
اوس:اتفضل يا آدم
خالد:اصحى يا بنتي فوقي يا ميرا
اخذ ادم الماء ونثر بعض من الماء على وجه ميرا فلم تستجب مباشرة
خالد وهو يدعك في يد ميرا
خالد:ميرا قومي يا حبيبتي
ادم بعصبيه:هي مش بتفوق ليه اوس اتصل بالدكتوره
اتصل اوس بالطبيبه واخبرها ان تأتي للشركه فهي طبيبه العائله وتدعى الدكتوره ايمان
بعد القليل من الوقت أتت الطبيبه
دقت الباب فسمح ادم لها بالدخول والذي كان جالس بجانب ميرا يحاول افاقتها
ادم:اتفضل
دخلت الطبيبه
الطبيبه:هي فين
ادم:اهي
كشفت الطبيبه على ميرا
خالد:بينتي فيها ايه يا دكتوره
الطبيبه:هي اغمى عليها نتيجه تعرضها لخوف شديد و انا دلوقتي اديتها حقنه وهتفوق
شكر خالد و آدم  الطبيبه ورحلت
وبعد عدة دقائق فاقت مريرا
ميرا:آآآه آآآآآه
جرا كلا من خالد وآدم عليها
خالد:بنتي انتي عامله ايه دلوقتي
ميرا:هو اي اللي حصل
فنظر ادم لخالد بأستغراب
خالد:محصلش حاجه انتي بس دختي علشان خفتي لما ملقتنيش هنا فأغمى عليكي
اوس:حمدالله على السلامه يا ميرا
ميرا:الله يسلمك
ادم:استاذ خالد ممكن ثانيه
خالد:اهاا طبعا
ابتعد خالد وآدم عن ميرا قليلا وقبل ان يتكلم ادم
خالء:عارف انت عايز تقول اي ميرا مش فاكره لأنها لما بتزعل او تخاف بيغمى عليها او بتنام وتقوم مش فاكره اي حاجه
ادم:طيب
واتجه الاثنين لها
ادم:حمدالله على السلامه
ميرا:الله يسلمك
خالد:يلا يا ميرا يا حبيبتي علشان نروح
ميرا:يلا يا بابا
ادم:استنوا هوصلكم
خالد:مش عايزين تتعبك احنا هناخد تاكسيادم:لا ولا تعب ولا حاجه
اتجه ادم وجذب مفاتيح سيارته واتجه لايصالهم
.......................................
في القصر عند ديما
فتحت ديما الصندوق واذا بها ترا انواع مختلفه من الشوكولا والورود المحبه الى قلبها وقد رشت هذه الهدايا برائحة الفانيليا المفضله لديما
ديما بصدمه:ايه دا ومين يترى اللي باعت الحاجات دي
منى:لا ودا عارف نوع الورد والشوكولا والريحه اللي بتحبيهم دا اكيد حد مهتم بيكي اوي وبتفصيلك
ديما بخجل:بس بقى يا داده
انا هط هطلع الاوضه علشان انام ولما ادم يجي صحيني علشان نأكل مع بعض
وأخذت ديما الصندوق و صعدت لغرفتها
دخلت ديما لغرفتها و وضعت الصندوق على السرير واتجهت إلى المرحاض وغيرت ثيابها و من ثم جلست على السرير بجانب الصندوق وأخذت تدور في محتوياته الى ان وجدت رساله
فأخذت ديما الرساله وأخذت تقرأ
نص الرساله( إلى من تهت في بحد هواها... إلى من تألم فؤدي في  بعدها....... إلى من تشتت تفكيري بسببها..... إلى السبب في ظهور بسمتي.....إلى باعثت الأمل في حياتي.....احببتك رغم علمي بالصعاب بيننا.........إلى نبض قلبي...... إلى محور حياتي........ احبك)
اغلقت ديما الرساله و اخذتها في حضنها و نامت
..................................................
في مكان آخر لم نزره من قبل
يقود السياره بسرعه في تهور شديد يشبه شخصيته هو أسر المالكي
أسر على الهاتف:ايوه تمام اوي كده عايز البند رقم ١٢ يتلغي
المتصل:امرك يا باشا
أغلق أسر الخط واكمل في طريقه


الخامس من هنا

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close