اخر الروايات

رواية قد ملكت عهد القدر الفصل الثاني 2 كاملة - يارا ياسر


رواية قد ملكت عهد القدر الفصل الثاني 2 كاملة - يارا ياسر 








في الليل عندما رجعت الي بيتها وجدت مئه اتصال من صديقتها المقربه اللتي تعشقها ابتسمت فهي تعلمها لن تصمت الي ان تجب عليها تذكرت حينما قررت تسميتها ZanOooo ضحكت وقررت الاتصال بها
امنيه : الو
يارا : انتي زباله والله
امنيه : الله هوه انتي مافيش مره تكلميني إلا اما تشتميني عبو شكلك
يارا بضحك : ايوه وكمان مانتي مابترديش عليا الله
امنيه بنفاذ صبر مضحك: يابنتي مانا في الشغل يعني ازاي هرد عليكي وكمان الموبايل كان صامت اساسا وانا لما شوفتك رانه عليا روحت رنيت
زمت يارا شفتيها قائله: ماليش دعوه برضه تردي
امنيه : بت ااا ماتخلينيش اديكي بوكس ف وشك الله
يارا بضحك : عبو شكلك
امنيه بضحك : وشكلك
وظلا يتسامرون طوال الليل ويضحكا
في اليوم التالي حينما استيقظت امنيه ذهبت لإرتداء ملابسها لتذهب الي عملها لكنها تفاجئت حينما وجدت وردا مزينا بطريقه رائعه اخذته وهي تبتسم وجدت كارت عليه اخذته وقرئته وهي تقرئه عقدت حاجبيها وزمت شفتيها بتعجب وتسائلت من هذا الرجل من هذا اللذي تجرأ ان يقتحم قوقعتها لم يشغل الأمر بالها كثيرا وقطعت الكارت ورمته امام بابها لكي يعلم هذا الوقح انها لن تقبل بهذا لكنها احتفظت بالورد ووضعته بكأس به ماء وقبلت الورد وغادرت
الى المطعم
انتبه لدخولها وظل يتابعها بعينه الي ان دخلت للداخل متنهدا بعشق
اسراء : يابنتي اسمعي الكلام الواد بيحبك ده مش بيفوت يوم إلا اما يجي
امنيه ببرود : عادي
اسراء بتذمر : طيب ابقي افرحي بقي لما يضيع منك
هزت امنيه كتفيها ولم تجب لتزفر الاخرى بنفاذ صبر ومعها حق فهو مثلما يقولون عريس لقطة لكنها لا تعلم ماعانته المسكينه منذ الصغر الي الكبر
ذهبت امنيه لتأخذ طلبهما
يوسف : انتي
امنيه : نعم
يوسف: عايزك انتي
امنيه بغضب : انا مش قاطعها يوسف واضعا يده علي فمها
يوسف : شششش انا بحبك وعاوز اتجوزك
هدأت ملامحها قليلا مما شجعه ع رفع يده إلا انها فاجئته بقلم فولازي الابعاد ع وجهه
امنيه بغضب : انت مجنون وانا مش موافقه وتركته وغادرت مسرعه
اما هوه فظل واقفا مصدوما الي ان افاق ع ضحكات صديقه فنظر له بغيظ وغادر وهوه لايري امامه من الغضب
اسراء :يخربيتك ليه عملتي كده
امنيه بتوتر : ااا معرفش بقي هوه حظه كده وكمان مهو ازاي يحط ايده ع بوقي
اسراء: تقومي عامله كده
تنهدت امنيه وذهبت لتحادث صديقتها
يارا :تصدقي انك حيوانه يعني الواد بيحب وولهان وعاوز يتجوز تقومي تعملي كده
امنيه بتذمر: مش ممكن يكون بيلعب
يارا بنفاذ صبر :يعني هوه لو بيلعب هيقولك عاوز اتجوزك صبرني يارب
امنيه : ياماما بيعملوا اكتر من كده كمان
يارا بغير رضا: يابنتي مش كلهم مامتك وباباكي صدقيني ممكن يكون بيحبك بجد
امنيه :يوووو خلاص بقي اللي حصل حصل وكمان لو بيحبني هيستحملني وهييجي تاني
يارا بنصف عين : وحيات امي لهتعزبيه معاكي
امنيه بضحك :طب مانتي عارفه اهوه
يارا بتقلب عين : ايوه منا عارفه هتشليه والله عبوشكلك
امنيه بضحك : ايوه مش لازم اعرف هيستحمل ولالاء
يارا بترجي :بس ابوس ايدك ماتطفشيه
امنيه : عيب عليكي ماتخافيش
يارا برعب : لا اخاف ونص والله انا عارفاكي
ضحكت امنيه واغلقت معها لكي تذهب للعمل حتي لا تطرد
وفي اثناء عملها انقلب مزاجها فجأه ولم تعلم السبب لكنها شعرت بالضيق ذهبت في الاستراحه في مكان لا يأتي به احد كي تنفرد بنفسها فهي تحب ان تجلس بمفردها حينما تشعر بالضيق لكنها وجدت انها تبكي مالت برأسها للوراء وهي تتذكر ذلك الألم اللذي كثيرا مايداومها
فلاش باك
حينما كانت بعمر ثلاث سنوات
امنيه : مامي مامي
وعد بلامبالاه : مممم
امنيه بأبتسامه:بثي اليسمه تي (بصي الرسمه ديه)
وعد دون ان تنظر : حلوه
امنيه بحزن: بث انتي ماثوفتيهاث (بس انتي ماشفتيهاش
وعد بغضب : ابعدي عن وشي بقي وزقتها فوقعت الطفله ارضا وغادرت وعد وهي تزفر
بكت امنيه بشده حتي جاءت عبير واحتضنتها وحاولت ان تخفف عنها
عبير: معلش ياحببتي مامي مشغوله
امنيه ببكاء : بث هيه مث بتأعد مأيا ذي ما ثحابي بيأعدوا مع ماميتهم (بس هيه مش بتقعد معايا ذي ماصحابي بيقعدوا مع مامتهم)
عبير بتشفق لتلك الطفله: مامي عندها ضغط شغل ياحببتي واما هتخلص هتقعد معاكي
امنيه بحزن : بث أيه مث.....
استفاقت من ذكرياتها ع اسراء
اسراء بخضه: مالك يا امنيه
تنهدت امنيه : مافيش
اسراء : مافيش اي دانتي مغرقه نفسك دموع
امنيه : بعدين يا اسراء بعدين
اسراء : طيب بس هتحكيلي
امنيه : حاضر
وبعد انتهاء اليوم خرجت لتعود الي المنزل
لكنها وجدت عربه تقطع طريقها ويخرج منها رجال ملثمين اخذوها وادخلوها العربه وسط صراخها
ياترا اي حصل ؟! توقعاتكوا ورئيكوا يهمني


الفصل الثالث من هنا


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close