-->

رواية ابقي معي الفصل الثامن 8 كاملة - حنان حسن

رواية ابقي معي الفصل الثامن 8 كاملة  - حنان حسن

    رواية ابقي معي الفصل الثامن 8 كاملة  - حنان حسن 







    فنظر في اتجاهها ثم
    قال.. طيب ما هند كده مش غلطانة يا روز؟
    قالت روز هانم..انا مش جاية اناقش معاك ان كانت غلطانة ولا مش غلطانة..البت دي تعاملت  معايا بكل قلة ادب ادام الخدامين ولازم تتعاقب.. وياريت ..تتصرف انت حالا بدل ما اتصرف انا وارميها في السجن
    قال.. متقدريش تقربي منها.. ولا تقربي من اي حد بيشتغل مع عزت هاشم
    تركتة وخرجت من الغرفة وهي تقول مهددة.. هتشوف يا عزت انا هعمل ايه؟
    وبعد ان خرجت روز من الغرفة.. اخذ عزت بية ينظراليها وهو يردد جملة واحدة (مفيش فايدة فيكي مش هتتغيري ابدايا روز)
    اما انا فقد كنت غير مصدقة لما يحدث..فكيف دافع عزت بية عني امام تلك المراة بهذة الطريقة وهو المفروض ان يطردني بسبب تجاوزي معه ليلة البارحة؟
    وكيف يبقي علي وجودي معه ولا يبقي علي خاطر طليقتةروز التي ستحمل اسمة بعد ايام قليلة؟
    ولكنني توقفت عن التفكير في كل ما حدث عندما رايت عزت بية وهو بدء يتعب من شدة الانفعال الذي تعرض لة وخصوصا انه لم ياخذ ادويتة بعد..  فوجدت نفسي اجسوا علي ركبتي امامةواقول وانا ارجوه
    قلت.. من فضلك يا عزت بية الي حصل ميستاهلش ان حضرتك تدايق نفسك لاي سبب
    فنظر الي في حنان بالغ ثم
    قال.. متخفيش منها ولا من اي حد
    قلت في نفسي وانا احدثها في صمت.. كفاية بالله عليك انا ممكن احبك اكتر من كده ايه؟
    ثم قلت وانا احاول ان اهدئ من انفعالة.. انا مش زعلانة ولا الموضوع في دماغي اصلا انا بس مش عايزة حضرتك تدايق نفسك عشان صحتك
    وقمت مسرعة احضرت له الطعام واعطيتة الدواء وبعد مرور بعض الوقت .. جات الدادة لتخبر عزت بية ان سيادة المستشار عاصم ..حضر فالصالون ويطلب الاذن بالدخول
    وطلب منها عزت بية ان تتركة يدخل وطلب مني انا ان ادخل الي الحمام المرفق بحجرة عزت بية وانتظر بداخلة دون ان احدث اي صوت وطلب مني ايضا الا اخرج حتي يطلب مني هو ذلك
    وبالفعل دخلت الي الحمام وكنت في موقع يمكنني من سماع كل شيئ .. وبصراحة بدء الرعب يدب في قلبي  فا تلك المراة لها نفوذ وقد استعانت بمن  يقتص لها مني .. تري ماذا لو لم يستطيع عزت بية ان يمنعهم عن اذيتي؟ فماذا سيكون مصيري حينها؟ وانا ليس لي ظهر يحميني ولا لي احد في هذة الدنيا اصلا
    وبعد برهة..  دخل المستشار عاصم الذي علمت فيما بعد بانه اخوها..
    وسمعت المستشار ..يتعامل مع عزت بية باحترام شديد..وهو يسال في ايه يا عزت بية؟
    قال عزت بية.. في ان اختك اتجننت يا عاصم وواضح انها مش هتتغير
    رد.. المستشار..اهدي بس وهدي نفسك دي مسالة بسيطة متستاهلش يحصل عليها سوء التفاهم ده كله..وحلها انك تمشي الممرضة دي وياسيدي لو عايز عشر ممرضات شغالين في مستشفيات سفن ستار ..انا ممكن اجيبهملك بالتليفون..
    قال عزت بية في هدوء وثقة القادر المقتدر.. وانا مش هستناك لا انت ولا غيرك تقولي اعمل ايه واجيب مين وامشي مين .. ثم اضاف في حسم ..وفهم اختك اني لاخر مره هسمحلها انها تتعدي حدودها
    رد المستشار قائلا .. مهو بردوا مينفعش يا عزت باشا اننا نسمح لواحدة ممرضة انها تطاول علي روز ونعدي الامر كده عادي
    رد عزت بية.. وانا بقولك انا كنت موجود وشوفت الي حصل واختك هي الي عايزة تمارس التسلط وفرض رايها حتي لو كان غلط ده غير ان الممرضة الي بتقول عليها دي متعدتش حدودها معاها اطلاقا بل بالعكس اختك الي تجاوزت في عدم احترامها لوجودي  وانت طبعا تعرف اختك وطبعها اكتر مني
    رد المستشار في ادب بالغ
    قال.. للاسف الصورة الي وصلتني غير كده خالص ثم قال ..انا بعتذرلك يا عزت بية بالنيابة عن روز وعن نفسي  واتمني تقبل اعتذاري
    قال عزت بية.. فهم اختك ان صبري له حدود
    قال المستشار ..مغيرا مجري الحديث.. طيب قولي بقي انتوا ناويتواتكتبتوا الكتاب علي امتي ان شاء الله ؟
    رد عزت بيه...هبلغك اول ما اقرر.. وبعد ان خرج المستشار من الغرفة ..طلب مني عزت بية ان اخرج من الحمام.. وبالطبع لم اخبره انني قد سمعت كل شيئ
    وطلب مني عزت بية  فنجان من القهوة.. فذهبت الي المطبخ وانا في راسي الف سؤال.. اهمهم
    ليه روز والمستشاراخوها متمسكين بزواجها من عزت بيةبالطريقة دي مع انه خسر فلوسة في عملية النصب الي عملها عليه اخوة؟
    وسالت الدادة
    قلت.. هو المستشار ..ليه مهتم اوي بجواز اختة من عزت بيه .. طيب اختة هتستفاد من الجواز عشان بتحبة لكن المستشار متحمس لجوازهم كده ليه يا دادة؟
    قالت .. هي مين الي بتحبة دي؟
    قلت ليه هي  روزمش بتحبة؟ امال يعني هتتجوزه ليه وهو فقير؟
    قالت.. هومين الي قالك ان عزت بية فقير؟
    قلت.. سمعت ان اخوة نصب عليه في شركاتة واخد نصيبة وهرب
    قالت.. ايوه ده حصل.. بس الي اخدة اخوه ميجيش نقطة في بحر من ثروة عزت بية.. انتي فاكره ان عزت بيه لو كان فقير كانت روز هانم هتيجي تبص علي عزت بية ولا تسال حتي؟
    سمعت كلام الدادة وقد اتضحت الرؤيا امامي اكثر وحزنت جدا عندما علمت بتلك المعلومات الجديدة.. فا كلما زاد ثرائة زادت المسافة بيني وبينة وكل لحظة اكتشف حائل جديد بيني وبين ذلك الحلم الجميل
    وبعد ان انتهيت من عمل القهوة اخذتها وقبل ان اذهب بهالعزت بية في غرفتة .. استوقفني المستشار وطلب مني الرجوع للمطبخ مرة اخري.. وطلب من الدادة ان تخرج وتتركنا معا ..فا تري؟ ماذا يريد مني ذلك المستشار؟

    اذا اردت معرفة باقي احداث القصة ضع عشر ملصقات مع متابعة صفحتي الشخصية
    مع تحياتي
    حنان حسن


    الفصل التاسع من هنا 


    1. فين الحلقه التاسعه من روايه ابي معي

      ردحذف
    2. فين الجزء التاسع من ابقي معي

      ردحذف
    3. فين الفصل التاسع من ابقي معي

      ردحذف
    4. جميله وعاوزين الجزء التاسع

      ردحذف
    5. اين الجزي التاسع

      ردحذف
    6. اين باقي الاجژاا

      ردحذف
    7. فعلا انتي موهوبه ياحنان ربنا يزيدك من نعمه

      ردحذف
    8. وين الجزء العاشر

      ردحذف
    9. فين الفصل التاسع

      ردحذف
    10. بجد روايه تحفه من نجاح لنجاح أنا بكمل الروايه واستناها لمجرد اسم حنان عليها

      ردحذف
    11. جميله أين الجزء التاسع ابقى معي

      ردحذف

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .