-->

رواية عصيان زوج الحلقة السادسة 6 - رانيا محمد السيد

رواية عصيان زوج الحلقة السادسة 6 - رانيا محمد السيد

    رواية عصيان زوج الحلقة السادسة 6 - رانيا محمد السيد






    رواية عصيان زوج كاملة اضغط هنا 

    انت زعلان ياجاسر انك عملت فيها كدا  اردفت بها رحمه
    جاسر: لا  مش زعلان عليها انا بس الي مضايقني أن إياد شافني وانا بضربها متتخيليش كان بيبصلي ازاي اكنه بيقولي اني بكرهك
    رحمه حست من كلامه انه حن ودا مش في مصلحتها ابدا انه يحن لحد
    قربت منه واتكلمت بدموع تماسيح
    رحمه:انا اسفه ياجاسر لو مكنتش قولتلك مكنتش هتعمل كدا فيها بس غصب عني جرحتني اووي ياجاسر
    جاسر؛ حاوط وجها بايده  ومسح دموعها متتاسفيش ياحبيبتي  هيا السبب في كدا هيا الي غلطت فيكي ومدت ايدها عليا
    رحمه:ايه بتقول ايه هيا عملت كدا
    جاسر:ايوا والي حصلها دا تستاهله عشان تبقى تعرف تمد ايدها عليا
    رحمه بدموع مزيفه
    انا اسفه يا
    متكلميش تعالى معايا
    رحمه :هنروح فين
    جاسر بفرحه هنتجوز انا خلاص قررت وهتجوزك يالا انطلقوا بسياراتهم  لإتمام زواجهم

    غافلين عن قلب انهار واتدمر بسبب حبها دمروها وكسروها وقتلو ابنها قتلو ضناها قتل روح ملهاش زنب كل زنبه أن يكون عنده اب زي دا اب حقود وخاين مايهمهوش الا نفسه وبس بس زي ماتزرع هتحصد وهتندم أشد الندم كما تدين تدان
    _______________________
    في المستشفى
    لمار :فهد ديالا انا قلبي كان حاسس ان هيا
    وبدموع انا عاوزه ادخلها  يافهد خليني ادخل
    فهد :ممكن تهدي بس وانا هعملك إلى انتي عاوزاه
    فهد راح عند الدكتور وأستاذ منه أن لمار تدخلها بعد محايله منه وافق الطبيب على إدخال لمار

    خطت لداخل الغرفه بخطوات  بطيئه شافت صاحبه عمرها إلى اتفرقو عن بعض بسبب جوزها
    نايمه وجسمها كله متوصل باجهزه تبقيها على قيد الحياه  قربت منها وبايدين ترتعش رفعت ايدها ولمست ايد ديالا واتكلمت بدموع شديده
    ديالا انا لمار حقك عليا ياقلبي اني سيبتك انا غلط لما سمعت كلامك وبعدت زي مانتي طلبتي اسفه يا ديالا
    انتي ازاي تستحمل كل دا ليه خلتيه يعمل فيكي كدا ليه موقفتيش في وشه قومي ياديالا قومي عشان خاطري دانا مصدقت لقيتك وأكملت ببكاء يقطع القلب
    فوقي ياديدا وانا مش هبعد عنك ابدا فوقي متوجعيش قلبي عليكي ياحبيبتي وباست ايدها وداست عليها جامد بتحاول تطمنها انهيا جمبها
    فاكره ياديالا لما كنا بنضرب بعض ونقعد نضحك وباباكي يدخل يزعقلنا عشان صوتنا بيبقى عالي
    ضحكت بمراره  قومي بقى اضربيني  واصرخي علىا زي مكنتي بتعملي انا مش قادره اشوفك كدا فوقي بسرعه
    دخلت الممرضه عليها
    لو سمحتي يامدام كفايه كدا بعد اذنك اتفضلي اخرجي
    لمار باست ايدها وراسها هيجيلك تاني هفضل اجيلك كل يوم ومش هبعد عنك ابدا ياديالا
    سابقتها وخرجت وقلبها حزين على صديقه طفولتها البنت البريئه الطيبه يحصل فيها كل دا ليها وكل دا بسبب الحب الحب دا لعنه  بجد لعنه
    ___________________________

    أصعب ليله عدت عالكل بعد يوم طويل في المستشفى الكل روح عالبيت وفضلت مع ديالا لانا والباقي رجع عالبيت وكانت المفجاءه

    دخلو البيت لقو رحمه لابسه فستان سهره  ابيض وجاسر لابس بدله وحاضن رحمه  بتملك واتكلم بكل استفزاز
    باركولي ياجماعه انا ورحمه اتجوزنا  من ساعتين مافيش مبروك
    صدمه الجمت الجميع مجنون دا ضرب مراته وقتل ابنه ومهموش وراح اتجوز اي الجبروت دا

    راح توفيق لعنده  وبكل ماوتي من قوه ضرب جاسر بكل غل  جاي يضربه تاني جاسر زقه بعيد عنه بكل عنف  كاد أن يقع الا ان يد مالك وأدم لحقوه قبل مايقع عالارض ودي كانت صدمه لتوفيق وللكل

    اتكلم جاسر  وزعق بصوت جامد
    انا مش صغير عشان تضربني انت فاهم انت ملكش اي حكم عليا انا الي في دماغي عملته واتجوزت رحمه وهخدها وارجع بيتنا لاني مش طايق اقعد هنا

    ناهد قربت لعنده ورفعت ايدها عشان تضربه جاسر مسكها من ايدها بقوه
    آدم :انت اتجننت نزل ايدك من على امك
    جاسر:ايوا اتجننت انتو الي وصلتوني لكدا كل واحد يضرب فيا شويه ايييه ملطشه انا ليكم
    مالك:قسما بالله لو منزلتش ايدك من عليها لكون كسر ايدك
    ناهد :انت ايه شيطان انت استحاله تكون ابني إلى ربيته استحاله
    جاسر ساب ايدها وتكلم بقسوه
    انا ابنك بس انتو الي مش شايفيني مش عاوزين ابقى سعيد في حياتي
    آدم اتكلم بحده
    ورحمه إلى هتخليك سعيد في حياتك  فوق لنفسك انت اي معندكش فكره انت عملت ايه في مراتك والي في بطنها
    جاسر ببرود
    هيا الي غلطت والي غلط ياخد جزاءه
    مالك بعصبيه
    تصدق انك انسان زباله وواطي تضرب مراتك لغايه ماكانت هتموت في ايدك ومهمكش انهيا حامل ولا على بالك اصلا ورايح تتجوز انت انسان مريض

    جاسر وانت مالك متغاظ اووي كدا ليه تكونش بتحب ديالا ولا عينك منها
    توفيق :أخرس ياقليل الأدب انا معرفتش اربيك

    الجد سليم :مبسوطه بالي عملتيه يارحمه انتي وامك
    رحمه بتوتر
    انا معملتش حاجه ياجدو احنا بنحب بعض واتجوزنا ماغلطناش
    الجد بعصبيه قرب منها
    إلى تاخد راجل من مراته وتبعتله صورها بهدوم نوم تبقى واحده رخيصه
    وصوت صفعه قويه دوي المكان صفعه نزلت على خد رحمه
    الجد؛ انتي زيك زي امك انتو الاتنين خرابين بيوت امك خربت بيت بنت اخويا وموتتها بحصرتها على جوزها ودلوقتي انتي عملتي بالظبط نفس الي امك عملته
    وصوت صفعه تاني صفعها بقوه
    جاسر زق  جده  وقع على الأرض
    والكل جرى عليه قومه
    جاسر بشر إلى هيفكو يمد ايده على مراتي هقطعاله
    هجم مالك علي جاسر وضربه بكل قوه وفضل يسدد له الضربات  وجاسر زقل مالك بابجوره ولكنه اتفداه بمهاره
    آدم : كفايه بقى انت خلاص مبقاش عندك احساس هتضرب ابن عمك وزقت جدك وابوك وامك كل دا ليه عشان واحده زباله ورخيصه  وبتضحك عليك هيا اتجوزتك بس عشان فلوسك فووق بقى دي واحده زباله
    جاسر ضرب آدم  والمكان اتحول لحلبه مصارعه بين آدم وجاسر ومالك
    ااااه صرخ بها آدم
    جاسر زقه على ازاز مكسور  دخلت في جسم آدم
    الجميع صرخ باسم آدم
    مالك لحقه قبل مايقع عالارض
    آدم متقلقش هتبقى كويس
    آدم بوجع  وصوت متقطع
    انا  انا كويس اااه نظر لاخوه جاسر واتكلم بصعوبه
    ادم: مبسوط  دلوقتي  بالي عملته  قتلت ابنك وهو في بطن أمه وهيا حياتها في خطر ودلوقتي قتلتني
    جاسر بزهول
    آدم انا مقصدش اذيك انا
    قطع كلامه صوت صفعه من والده
    انت ايه انت شيطان  قتلت اخوك وابنك ومراتك وكل دا عشان واحده انت عديت حدودك ياجاسر انت لا ابني ولا أعرفك انا معنديش الا آدم وياسمين انت موت بالنسبالي وهسجنك صدقني هسجنك على إلى عملته في اخوك ومراتك
    هنيه :مالك آدم بينزف جامد
    مالك ابعدي ياتيته لازم يروح المستشفى بسرعه

    اخده مالك وخرج بيه  من البيت وانطلق بالسياره عالمستشفي
    توفيق :انا هوريك فين التليفون
    طلب رقم بعد نص ساعه خبط على باب
    توفيق؛ روحي افتحي ياورد
    ورد؛ حاضر ياعمي
    ورد فتحت الباب وانصدمت البوليس
    دخل البوليس البيت والظابط اتكلم
    فين الأستاذ توفيق السيوفي
    توفيق :انا اهو ياباشا وانا الي بلغت حضرتك
    الظابط :قولتيلي أن في جريمه قتل حصلت عندك
    توفيق :ايوا والقاتل اهو شاور على جاسر الواقف مذهول من والده معقوله والده بسجنه
    قتل اخوه وضرب مراته كسرلها ضلعين وكسر في الجمجمه والجنين إلى في بطنها مات بسبب ضربه لمراته  ومراته بين الحياء والموت
    الظابط :حضرتك متأكد من كلامك
    توفيق بإصرار ايوا ياباشا  وفي شهود على إلى حصل وهيشهدو عليه  بالي حصل
    الظابط اقبضوا عليه
    جاسر بهلع
    بابا انت هتعمل ايه هتحبس ابنك
    توفيق؛ أخرس انت مش ابني انت ابن عاق
    جاسر:بابا انا مقصدش اني اقتل آدم دا اخويا
    توفيق: بقسوه
    وحياه إلى مرميه في المستشفى دي لهدفعك تمن إلى عملته فيها غالي فاهم
    جاسر بغضب
    هتحبس ابنك عشان خاطر ديالا إلى هيا مش بنتك
    توفيق :ااه هحبسك عشان لأنها بنتي وهحبسك عشان إلى عملته في اخوك ولو آدم جراله حاجه مش هيكفيني موتك ياواطي
    توفيق:لو سمحت ياحضره الظابط خوده من وشي
    الشرطه خارجه من البيت
    توفيق؛ لحظه ياسياده الضابط
    البنت دي مشتركه معاه في جريمته
    الظابط :اقبضوا عليها
    رحمه؛ انا معملتش حاجه والله معملت حاجه
    جاسر :بابا إلى بتعمله دا غلط دي مراتي هتبيتها في القسم
    توفيق :والي في المستشفى مراتك إلى بتتوجع هناك دي مراتك وانتو الاتنين السبب في وجعها
    والله لهدفعكم التمن غالي
    الظابط اخدهم وخرج
    جاسر يتوعد لديالا بالانتقام هوريكي ياديالا موتك هيبقى على أيدي

    توفيق بدموع شوفتي يامي ابني عمل ايه هو انا غلط بتربيته انا ظلمت ديالا لما جوزتها جاسر
    هنيه بدموع
    انت مغلطش يابني دا قدر ومكتوب  يالا عشان نطمن على آدم
    ___________________________
    في المستشفى

    لانا قاعده مع ديالا بتقرا ليها قرآن وقلبها انقبض مره واحده حست بخوف شديد  صدقت واستغفرت ربها لعلها يبعد عن قلبها الخوف  خرجت برا الغرفه وجواه شعور بالخوف على حبيبها  ضغطت على زر الفون وجدته مغلق
    رنت تاني  وجدته مغلق
    اتصلت عالبيت مفيش حد بيرد
    وبعدين بقى اي القلق دا كذا مره اقوله اول ماتصل يرد عليا غاوي يقلقني عليه ماشي يادم بس اما اشوفك
    طمنت قلبها بكلامها انه كويس  ودخلت عند ديالا

    في الاستقبال
    مالك شايل آدم وبيصرخ فيهم عشان حد يلحق آدم
    جه الطبيب واخدو آدم على العمليات

    ياسمين بدموع
    مالك لانا لازم تعرف
    مالك؛ هيا عند ديالا روحي قوليلها
    ياسمين بخوف عليها
    لا انا مش هقدر اقولها خبر زي كدا
    مالك مسح على وجه بايده دليل علي غضبه
    مالك؛ طيب ممكن تبطلي عياط وتهدي شويه وانا هروح ابلغها

    ياسمين :شكرا يامالك
    مالك: انتي هبله يابت بتتشكريني على ايه دانتي اختي

    ذهب مالك لغرفه ديالا
    خبط عالباب ولانا سمحت بالدخول
    لانا :مالك خير في حاجه آدم كويس
    مالك بتوتر هيا حاسه ولا ايه ربنا يستر وتتقبل الموضوع
    لانا لقيته سرحان  كلمته
    مالك في ايه قلقتني
    مالك:لانا بصراحه آدم هنا و
    قطعته لانا هنا فين هو معاك برا انا برن عليه فونه مقفول
    مالك :لانا آدم في العمليات تحت
    نزلالكلام عليها كالصاعقه
    لانا :انت بتقول ايه آدم ماله
    قص مالك عليها ماحدث  كله
    لانا بزهول مش معقول جاسر عمل كل دا ازاي طاوعه قلبه يعمل كدا في اخوه
    مالك :إلى حصل لازم ننزل عشان آدم
    لانا بدموع مينفعش انزل واسيب ديالا لوحدها  مالك ممكن لو سمحت تفضل معاها لغايه ماطمن على آدم
    مالك بتوتر
    ماشي بس ابعتي ياسمين عشان عاوز اطمن على آدم
    لانا؛ حاضر

    ذهب مالك عند ديالا وسحب الكرسي وقعد  نظر ليها
    متألم لحالتها قلبه يؤلمه بشده  عليها
    ازاي ملاك تتجوز بوحش زي جاسر ربنا يكون في عونك  لما تفوقي

    غض بصره واستغفر ربه ودعا ليها من صميم قلبه

    بعد ساعه خرج آدم من غرفه العمليات لغرفه عاديه
    لانا بدموع
    الف سلامه عليك ياحبيبي كدا تخضني عليك
    آدم بصوت ضعيف
    انا كويس يالانا اهدي
    ناهد؛ حمد الله على سلامتك ياقلب امك
    آدم  الله يسلمك ياماما انا كويس ياجماعه عمر الشقى بقى ههه
    ادم:بابا جاسر فين
    توفيق بجمود
    في القسم هو ورحمه
    بلغت عنه وهحبسه
    آدم؛ بس يابابا
    توفيق بحده
    لا يادم لا مش هتنازل سيبه يتربى شويه إلى عمله مع مراته ومعاك زاد عن حده ولازم يتأدب

    _______________________

    في بيت عائله الأسيوطي

    أسر؛ عجبك يانحس يابوز الغراب انا قولتلكم من الأول الواد دا ميجيش معانا
    ضحك الجميع على أسر
    فارس :ماخلاص ياعم النحنوح  هتفضل تولول كدا كتير
    أسر؛ بركاتك ياشيخ فارس أدى الخطوبه اتاجلت هقوم اخنقك دلوقتي ولا اعمل فيك ايه
    فارس :عنيها جميله اوووي ولا خدودها الحمرا من كتر الدموع ولا رقتها في الكلام ملامحها بريئه  وشفايفها  كريز عاو
    قرب أسر من أذنه جامد ومره واحده صرخ بعلو صوته داخل اذنه
    فااااارس
    فاق فارس على صريخ أسر
    ايه في ايه
    أسر وأحمد وسامح ضحكو على منظره
    سامح :لا شكلك وقعت يافارس ومحدش سمي عليك ياحبيبي
    أحمد :ههههه لا ومن اول نظره وعمال تقول انا مافيش بنت تعجبني  كتك خييبه وقعت على بوزك من اول نظره ههههه
    فارس؛ تصدقو انكو عيال غلسه الواد فهد إلى بيفهمني غور ياض انت وهو من هنا
    أسر :يخربيتك يافارس بوظتلي الجوازه اه ياحوستي ياني
    فارس :أسر ياحبيبي مش واجب بردو نروح نطمن على مرات ابن عم ورد خطيبتك عشان دا واجب وجدعنه مني هاجي معاك ياعم عشان متتكسفش
    أسربهزار
    ايوا صح يافارس تصدق واجب أن احنا نروح بس متتعبش نفسك انت ياحبيب اخوك انا هروح لوحدي اطمن عليها
    فارس بسرعه  لا انا هاجي معاك عشان اشوف الغريبه بتاعتي إلى هتبقى مراتي المستقبليه أن شاء الله
    أحمد :لا انت بتتكلم جد طب أفرد طلعت مخطوبه هتعمل اي يافالح
    فارس قفلتها في وشي كتك نيله قوم من هنا يالا

    ضحكو على فارس

    دخل فهد ولمار  البيت
    فهد السلام عليكم
    رد الكل وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
    محسن؛ اي إلى اخركو كدا يافهد
    فهد؛ معلشي يابابا اصل ديالا طلعت صاحبه لمار وكانت عاوزه تشوفها قعدت معاها شويه وجينا
    محسن؛ ماشي ياحبيبي خدها واطلعو ارتاح شويه
    خرجت سميره من المطبخ
    تطلع فين مش كفايه مجاتش وعملت حجتها صاحبتها عشان تهرب من شغل البيت
    لمار :ابدا والله ياماما بس ديالا صاحبتي وكنت عاوزه اطمن عليها
    سميره؛ بلاش كهن حريم اتفضلي ادخلي خلصي شغل المطبخ
    لمار بابتسامه؛ حاضر ياماما هغير هدومي وانزل علطول
    سميره دقيقتين والالقيكي قدامي ج
    لمار حاضر
    طلعت لمار لتغير هدومها
    فهد؛ ماما إلى بتعمليه دا مينفعش
    سميره بلويه فم  ولي بقى إلى بعمله مش عاجبك ياستاذ فهد
    فهد؛ في انك بتحمليها شغل البيت فوق طاقتها مع ان في اتنين غيرها موجودين ليه دايما بتحمليها فوق طاقتها
    سميره؛بصوت عالي
    انت بأعلى صوتك عليا يافهد اه ماتلاقيها شحنتك من ناحيتي واشتكتلك مني  مش كفايه انهيا مبتخلفش  بقالها ٣ سنين مش عارفه تجيلك الولد الي نفسك فيه دي واحده مبتخلفش قفلت على كدا وانت ماشي وراها زي ضلها كان زمانك اتجَوزت عليها ومليت البيت عيال
    انا عاوزه اشوف ولادك قبل ماموت ولو فضلت متمسك بيها مش هتخلف  لأنها أرض بور جابت البت ومخلفتش تاني

    سمعت كل كلمه قالتها تمزق قلبها هيا ملهاش زنب انهيا مخلفتش تاني دي حاجه في ايد ربنا مش بأيدينا دموعها تنزل بغزاره على وجنتها تتألم من كلام حماتها الازع   إلى دايما بتقول ليها


    الفصل السابع من هنا 

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .