اخر الروايات

رواية الشقة المسكونة الفصل الثاني 2- دودا حودا



رواية الشقة المسكونة الفصل الثاني 2- دودا حودا







وفاء :فيه اي
مصطفي :خليكي هنا ودخل ولع النور لقاه الصنيه اللي كان حاطط عليها الكوبيات رودي شدتها ووقعتها
مصطفي :تعالي دي بنتك
وفاء :كده يا رودي
رودي :اسفه يا ماما كنت عطشانه
وفاء :تمام يا حبيبتي ولا يهمك اوعي بس كده وشيلي عروستك دي من هنا علشان الازاز
رودي :حاضر يا ماما وخدت العروسه وخرجت وهي فضلت ولم الازاز وتعمل الاكل وكلوا ودخلوا نامو
وفاء :مالك باصص للسقف ليه كده
مصطفي :والله انا متاكد انك كنتي في الشقه
وفاء :يوووو تاني يا مصطفي اعمل اللي انت عايزو وقول اللي تقولوا اسيب الشقه ده هيبقي مستحيل ونامت ومصطفي فضل صاحي شويه وبعدين نام وهو مدي ظهرو ل وفاء شويه وسمع
مصطفي با مصطفي قوم اصحي عايزك
مصطفي :عايزه اي يا وفاء انا تعبت من اني اطلع العفش سبيني انام
.....
قوم يا مصطفي انا مصدقك لانك انت بتقول الحقيقه اللي كانت معاك في الشقه مكنتش وفاء دي انا
مصطفي فتح عينه شويه ومش عايز يبص ورا بس سامع زي صوت نبح كلب وفيه سخونيه جايه من ظهرو مش قادر يتحملها وبص وراها وشاف وحده منكوشه جدا وشها محروق وعنيها بيضه كلها ومسكته هات حقي يا مصطفي اول ما شاف شكلها صرخ جامد اعوذوا بالله من الشيطان الرجيم لا الله الا الله
وفاء دخلت الاوضه :مالك يا حبيبي فيك اي
مصطفي :لا اله الا الله لا مش معقول
وفاء :فيه اي بس شوفت كابوس
مصطفي :لا والله انا كنت صاحي شوفت وحده محروقه كانت نايمه جنبي عالسرير
وفاء :لاااااا بقي طيب يا اخي خليك زكي شويه متعملش كده في أول يوم علشان اصدق والله ده كلام مامتك وانا عارفه وعايز تمشي قوم يلا روح ليها انما انا مش هسيبك الشقه
مصطفي :انا مش بكدب يا وفاء والله الشقه دي في حاجه انتي كنتي فين
وفاء :كنت في الحمام وسمعت رودي بتكلم حد دخلت لقيتها بتكلم العروسه فهمتها أن كده غلط وبعدها سمعتك وانت بتصوت
مصطفي : انا مستعد اشوف شقه احسن من دي وهستلف فلوس بس نمشي من هنا
وفاء :موافقه يا حبيبي لحد ما تعمل كده أنا هفضل في الشقه دي ويلا نام ورايا شغل الصبح وراحت الشغل وودت رودي عند مامتها
اسماء :ها عامله اي في الشقه الجديده
وفاء :مبسوطه اوي والله الشقه جميله جدا ربنا يخليكي ليا
اسماء :تتهني بيها يارب
وفاء بس شكل حماتي مش هتسبني اتنهي بيها
اسماء :ليه كده وهي مالها
وفاء :متفقه مع مصطفي أنهم يكرهوني في الشقه انا شيفاه الشقه طبيعه بس هو عامل يقولي أنه بيشوف فيها ناس
اسماء :بسم الله الحفيظ ربنا يجعل كلامنا خفيف عليهم
وفاء :انتي كمان عبيطه وتلفون وفاء رن
وفاء :يووووووو بتيجي عالسيره الو ازيك يا ماما
حماتها : اهلا ياختي عامله اي
وفاء :مخنوقه من غيرك والله 😏😏
حماتها :اه منا عارفه الحب مقطع بعضه اوي
وفاء :المهم انتي اخبارك اي
حماتها :كويسه انا جايه اشوف الشقه انهارده
وفاء :تنوري يا ماما 😡😡
حماتها :بليل هكون عندك يلا سلام
وفاء :ما تحرمني من غيرك يومين بقي
اسماء :اوعي تقولي انها جايه
وفاء :ايوه انهارده
اسماء :الله يكون في عونك وخلصت شغب وروحت البيت والجرس رن فتحت الباب وكانت بنت جميله اوي
وفاء :ايوه اي خدمه
البنت :انا جارتك سميحه ولما عرفت انك سكانه جديد قولت انزل اسلم عليكي
وفاء :طيب اتفضلي ادخلي
سميحه :خليها بعدين اتفضلي طبق مكرونه بالبشاميل يارب يعجبك
وفاء :ليه بس تاعبه نفسك كتر خيرك
سميحه :اكيد هنشوف بعض تاني صح
وفاء :اه طبعا انا حماتي انهارده عندي بكره هبقي اطلع ليكي
سميحه :هستناكي يلا بقي لاحسن الباميه هتتحرق
وفاء :لا انا لسه هو انتي عرفتي منين اني عامله باميه
سميحه :دي اكلتي المفضله وبحبها بايته كمان وريحتها طالعه
وفاء :اه طيب اتفضلي اتغدي معانا
سميحه :لا شكرا بعد اذنك وطلعت وقفات الباب
وفاء :ريحه الباميه لسه مش طالعه ازاي شمتها يلا
ودخلت حطت الطبق علي السفره وحماتها كانت في الحمام
حماتها :ها الاكل لسه قدامه كتير
وفاء :هعمل الارز يكون مصطفي جه في طبق في مكرونه علي السفره كلي حضرتك منه عقبال ما اخلص الاكل ودخلت اوضه النوم وخرجت
حماتها :برضه مش ناويه تبطلي حركاتك دي فين المكرونه دي الطبق فاضي
وفاء :فاضي ازاي انا لسه حكاه
حماتها :شوفي يمكن اكون انا عاميه وشافت الطبق لقيته فاضي ونظيف كمان 😦😦😦😦
يتبع


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close