-->

رواية الديوث الفصل الثاني عشر والاخير 12 - روايات كوكي سامح

رواية الديوث الفصل الثاني عشر والاخير 12 - روايات كوكي سامح

    رواية الديوث الفصل الثاني عشر والاخير 12 - روايات كوكي سامح





    لتحميل  رواية الديوث كاملة
    اضغط هنا



    أمين قال معلش يا طه ابوك؟ ولسه هيتكلم خرج ابوه من الأوضه وقاله شوفت دى آخره عمايلك ياما قولتلك تلم نفسك وتعيش لبناتك وانت تسمع وتطنش والهانم دى كمان زوجه لا تؤتمن بالمره بس علشان خاطر البنات انا جبتلك شقه صغيره تعيش فيها انت والهانم رد وقال وبناتى مقدرش استغنى عنهم رد وقاله ده عقابك ويلا امشوا من هنا رددت ضحى وقالت فعلا ده عقابنا ومسكت بناتها وفضلت تعيط وقالت سامحونى وزينه قالت يا جدو انا مقدرش استغنى عنهم رد وقالها هما هيجوا كل اسبوع يقعدوا معاكم خلصنا بقى قالت بصوت مقهور حاضر يا جدى وطه وضحى ودعوا بناتهم وراحوا الشقه الجديده وعاشوا فيها لوحدهم وبيكفروا عن ذنبهم..
    = وفى النيابه تم القبض على محمد واتحقق معاه واتحول على المحكمه واتحكم عليه بعقوبه مخففه 3 سنوات بدافع الشرف عن زينب..
    = تليفون زينه رن وكان يوسف ورددت عليه وقالت بأسلوب وحش عاوز ايه رد وقالها ياريت متزعليش منى يا زينه انا فعلا حبيتك بس حياتكم كانت غريبه غصب عنى طمعت فيكى بس والله بحبك رددت وقالت خلاص كل حاجه انتهت رد وقالها انتى فين قالت انا عند جدى قالها خودى ميعاد انا هدخل البيت من بابه وبعدين ابقى خودى قرار انك توافقى او ترفضى رددت وهى مكسوفه وفرحانه ومتلغبطه خلاص انا هكلم عمى وقفلت معاه وفعلا كلمت عمها امين وخدت ميعاد علشان يوسف يتقدم وفعلا يوسف جه فالمعياد ومعاه مامته وباباه وأخته واتقدموا ل زينه ورددت وقالت هتفكر...
    = أمين كنت عاوز اتكلم معاك يا حج رد وقاله خير يا أمين انت عارف ان زينه العريس اللى أتقدم لها شكله ولد كويس وهى شكلها موافقها وكمان الولد مقدر ظروفها وحتى محدش فيهم اتكلم فى موضوع زينب رد وقاله فعلا شكلهم محترمين بس امين قاله ايه رأيك يا حج تبقى الفرحه فرحتين رد وقاله فرحتين ازاى رد امين وقال احمد ابن اخويا فتحى هيخطب زينب رد وقاله بتكلم بجد انا مكنتش عاوز اغصب عليه بس البنت كويسه رد وقاله ده عرضنا واحنا هنلمه ودى بنت اخويا وملهمش غيرنا وملهمش ذنب فى حاجه وع فكره هما الاتنين فى بينهم إعجاب وانا كلمتها وطبعا بعد ما هو كلمنى وكمان ابوه فتحى كلمنى انا وافقت يمكن فالأول زينب كانت حاسه انه مش بيحبها وواخده الموضوع بحساسية إنما فهمت ان دى مصلحتها وعرفت انه بيحبها رد وقاله ع خيره الله
    = ضحى.: بناتى وحشونى لسه هستنى 3 ايام تانى رد طه وقالها انا مش هروح الخطوبه اخاف من الناس قالت انت ابوهم وانا امهم..
    = الباب خبط وكان امين وطلب من طه طلب غريب وقاله ياريت بلاش تحضروا خطوبه البنات وبالأخص اهل عريس زينه شكلهم ميعرفوش حاجه رد طه وهو مكسور وقال حاضر انا عارف انهم وسط أهلهم بس وحشونى رددت ضحى وقال خلاص يا طه دى مصلحتهم. رد امين وقال ايوه مصلحتهم ولو بتحبوهم ابعدوا عنهم خالص وعموما البنات كلهم زى الفل ونفسيتهم مرتاحه وخصوصا بعد خطوبه زينب واظن العيب فيكم ياما حذرتك وفهمتك وقولتلك وانت لا حياه لمن تنادي ربنا يهديكم وخرج ومشى وضحى فضلت تبص ل طه وساكته ملهاش عين تتكلم..
    = وبعد مرور اسبوعين وفى وسط لمه العيله والأحباب كانت خطوبه يوسف على زينه واحمد على زينب وكان اليوم جميل بس زيزى قالت كان نفسى بابا وماما يكونوا معانا رددت منار وقالت مع الوقت كله هيتصلح يا حبيبتى والخطوبه تمت على خير..😍
    = الباب خبط وطه قام وهو مكسور وحزين وفتح الباب وقال بناتى حبايبى وحشتونى وقال ضحى يا ضحى وخرجت تجرى وقالت فى ايه وبصت ولقت بناتها وقالت بناتى وحشتونى اوى اوى ومسكت زينب حضنتها وقالت مبروك يا حبيبتى وقوليلى مبسوطه فى خطوبتك وطه كان مشغول مع زينه وزيزى وقالت ماما ياريت تكونى اتعلمتى وياريت تعيشى ل بابا انا عرفت انك كنتى فى شقه مصطفى بس انا محبتش اققول...
    = ضحى خدت زينب بعيد وقالت بعدى عنكم علمنى كتير ودخلوا عليهم زيزى وزينه وضحى سكتت وزينب حضنتها وقالت محدش يعرف يا ماما ومهما حصل انتى امى 😭 وضحى فرحت وقالت ربنا  يحرمنى منكم يا بناتى يا أجمل بنات 😘😘
    = وبعد مرور شهور والبنات مخطوبه وطه ابتدى يتغير وغير مجال شغله ورجع يشتغل ما اخوه أمين وفتحى وابتدت النفوس تهدى بالتدريج لحد ما جه اليوم وزيزى نجحت فى الثانويه العامه وكانت فرحتها مرتبطه بزواج أخواتها زينه وزينب وعاشوا بسلام وانتهت القصه بزواج البنات ونجاح زيزى 😍
    بيوتكم امانه وبناتكم امانه لازم تحافظوا عليهم علشان غالين اوى اوى
    رَجُلٌ دَيُّوثٌ : رَجُلٌ لا يَغارُ على أَهْلِهِ وَلا يَخْجَلُ، ثَلاَثَةٌ قَدْ حَرَّمَ اللهُ تَبَارَكَ وَتَعَالَى عَلَيْهِمُ الْجَنَّةَ؛ مُدْمِنُ الْخَمْرِ وَالْعَاقُّ وَالدَّيُّوثُ [حديث]

    الدّيُّوثُ من الرِّجال: القَوَّادُ على أَهلِهِ وده كلام الله عز وجل لينا
    الراجل الذى لا يغار على أهل بيته ديوث
    الراجل اللى بيتباهى بجمال مراته قدام الناس ديوث
    الراجل اللى بياخد من مراته فلوس وميعرفش مصدرها ديوث 👌
    مفيش حاجه اسمها صاحب يدخل بيتى واقول ده متربى معايا مفيش الكلام ده حافظوا على زوجاتكم وبناتكم علشان الخيانه مش بتيجى غير من كده ونسأل نفسنا الخيانه بتحصل ليه ✋وربنا يهدينا ويهديكم جمعيا ويسعدكم يارب

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .