-->

رواية عصيان زوج الحلقة الثانية عشر 12 - رانيا محمد السيد

رواية عصيان زوج الحلقة الثانية عشر 12  - رانيا محمد السيد

    رواية عصيان زوج الحلقة الثانية عشر  - رانيا محمد السيد





    رواية عصيان زوج كاملة اضغط هنا 




    فرحه بعد عذاب


    دخل وكله امل ان هيا تبقى ملكه بعد ماتحررت من جاسر طول الوقت بيعد عنها ويغض بصره لأنها مرات ابن عمه بس هيا دلوقتي بقت حره
    مالك يارب اكتبها من نصيبي يارب وازرع حبي في قلبها وانا هعوضها عن أي وجع شافته في حياتها هخليها ملكه مش هخلي الدموع تعرف طريق لعيونها هخليها دايما مبتسمه لأنها تستحق انهيا تبقى سعيده

    دخل ونادي بعلو صوته عمي توفيق
    توفيق؛ تعالى يامالك احنا في الصالون
    مالك :اتفضل ياعمي ورقه طلاق ديالا وتنازل عن الولاد
    الكل اتصدم وبص لمالك وتوفيق
    توفيق؛ مالكم مصدومين كدا ليه ايوا ديالا أطلقت
    ناهد للحظه خانها قلبها واتكلمت بعصبيه
    طلقتها ياتوفيق وابني مين هيرعاه
    توفيق بغضب
    انتي اتجننت ياوليه عاوزاها تبقى على زمته بعد إلى عمله انتي اكيد مجنونه عاوزاها ترعاه ليه دا حشره مايستاهلش. لو بنتك ياسمين إلى حصلها كدا هتوافقي. ترجع لجوزها ولا عشان أهلها ميتين هنستعبدها

    ناهد باسف ودموع
    انا اسفه ياتوفيق بجد اسفه غصب عني ربنا يعلم انا بحب ديالا اد ايه اسفه سامحني ياتوفيق

    توفيق:خلاص ياناهد بس اتمنى ان دا مايتكررش تاني
    انا هطلع اقول لديالا

    الكل فرح لخبر طلاق ديالا هيا ماتستاهلش الا كل خير

    آدم :تصدقو اني انا فرحان اووي  عشانها ربنا يفرح قلبها
    لانا؛ يارب ويعوضها خير
    -______________________________
    في غرفه ديالا قاعده بتقرا قرآن بصوتها العذب
    توفيق؛ ممكن ادخل
    ديالا صدقت
    اتفضل يابابا
    توفيق: اتفضلي ياحبيبتي
    ديالا :اي دا يابابا
    توفيق :اقري وانتي تعرفي

    نظرت للورق ودموعها نزلت على خدودها دموع فرحه بعد عذاب طويل دموع الحق
    نظرت لتوفيق وهيا مش مصدقه  نفسها حاسه انها في حلم
    بابا دا بجد هو طلقني والتنازل عن الولاد
    توفيق؛ ايوا ياديالا انا الي ربطة بيه وانا الي خلصتك
    اترمت في حضنه وبكت بحرقه شديده
    شكرا يابابا بجد شكرا
    توفيق :متشكرنيش يابنتي دي أقل حاجه اعملها لك

    ديالا؛ شكرا ليك جدا يابابا بس ياريت متزعليش مني في إلى هقوله
    توفيق :اتكلمي سامعك
    ديالا :انا عاوزه امشي من هنا  عاوزه ابعد اخد عيالي وابعد عاوزه ابدا حياه جديده مافيهاش غير انا ولادي وبس
    توفيق :ليه يابنتي احنا زعلناكي في حاجه هتقعدي معانا زيك زي ياسمين
    ديالا؛ لا يابابا مش هينفع مش هبقي مرتاحه خصوصا  بعد إلى هعمله

    توفيق :هتعملي ايه
    ديالا  بدموع
    هاخد حقي من جاسر انا اسفه بس دا حقي يابابا ولازم اجيبه انت مشكور انك طلقتني منه وخليت ولادي يبقَ في حضني بس انا حقي لازم اجيبه منه انا اتعذبت كتير في حياتي معاه اتهانت واضربت واتقل من كرامتي واستحملت دايما كنت بسمع كلام ماما ناهد واستحمل تقولي البنت مالهاش غير جوزها وبيتها استحمل عشان الولاد خراب البيوت مش بالساهل  ليه الست بس الي  المفروض تنقهر وتتضرب وتتعذب وتتخان ولازم تتحمل علشاي محدش هيتحملها بولادها  او محدش هيقف معها ووقت ما تخد لقب مطلقها تبقي زي القطه الجربانه كل الناس تخاف منها وتتجراء وتتكلم عليها   ويبعدو عنها  ليه مابيشوفش المطلقه زيها زي اي ست  عادي ولا طالما أطلقت تبقى اكيد فيها عيب كلام ناس جاهله ومتخلفه بس انا بقى هثبت للكل أن المطلقه بميت راجل وتقدر تعمل اي حاجه وهيا محافظه على نفسها وعلى ولادها هشتغل وهنجح عشان ولادي

    توفيق بانبهار من كلامها
    ماشاء الله عليكي ربنا يحميكي ياحبيبتي
    ديالا؛ يعني حضرتك موافق اني امشي
    توفيق: الحاجه الي فيها راحتك هعملها بس مش هتمشي الا بعد فرح ورد  ونمشي سوا عالقاهره اما بالنسبه لموضوع حبس جاسر دا مالك إلى هيفيدك فيه لان دا شغله
    يالا جهزي نفسك والولاد عشان الناس جايه كمان ساعه
    ديالابحب؛ ربنا مايحرمني منك يابابا
    توفيق :ولا منك ياقلبي
    _______________________________________في بيت محسن الأسيوطي

    لمار :فهد انت مجنون وربنا خلتني اطلع  ماما هتزعل
    فهد:هششش انتي تعبتي انهارده والهوانم التانين محدش عمل فيهم حاجه وهما قاعدين يشتغلو انا مش جايبك خدامه ليهم ياقلبي
    لمار؛ ربنا يخليك ليا ياحبيبي
    فهد؛ طب يالا ادخلي غيري هدومك والبسي بسرعه عشان نخرج
    لمار؛ هنروح فين
    فهد :هروح المول اجبلك طقم شيك كذا عشان تلبسيه واحنا رايحين عند خطيبه أسر
    لمار :حبيبي مانا عندي انت لسه جايبلي
    فهد حاضنها وانا عاوز اجيب لمراتي حبيبتي عندك مانع
    لمار بضحك هههه لا معنديش ياقلب لمار
    هم بتقبيلها لكن سما قاطعته بغضب طفولي
    سما :انت هتفضل حاضنها كدا كتير وانا لاء
    فهد شالها حبيبه قلبي ياسما دانتي حبيبتي
    سما لا انت بتضحك عليا هتجبلها لبس جديد وانا لاء زعلانه
    فهد ضحك  لا ياقمر دانا هجبلك احلى لبس
    سما طيب بس ماما متجيش معانا
    لمار:ليه بقى ياست سما
    سما:كدا عشان انتي بتاخدي بابا مني وانا مبعرفش احضنه
    فهد :خلاص ياسماسم هخليكي انتي في حضني وبس
    يالا يالمار البسي عشان منتاخرش
    _____________________________

    في شقه محسن الاسيوطي

    سهى بدموع مزيفه
    ينفع  ياخالتو إلى فهد عمله
    سميره :حقك عليا ياسهي متزعليش ياحبيبتي
    سميحه :والنبي مانا عارفه هيا عجباه على ايه دي بت خرعه
    سميره :والنبي ياسميحه دي اكيد سحراله الواد مابيستحملش عليها النسمه   ولا بيخلي حد يزعقلها
    سميحه؛ لا دا كدا سحراله بجد ابنك حساه مش راجل كدا زي اخواته اخواته ماشاء الله ممشين مراتتهم على عجين مايلغبطهوش اشمعنا دا
    سميره؛ ايوا سامح وأحمد مبيسمعوش لمراتتهم اما فهد هيشلني من عمايله مع مراته دا كان بيبوسها في المطبخ
    سهي:دي قليله الأدب ومش محترمه
    فارس كان قاعد وسامعهم صوتهم كان عالي فسمع حواربتاعهم
    فارس بغضب؛ انتي الي قليله الأدب يازباله انتي
    سهى بخوف
    في اي يافا س انا كلمتك

    فارس؛ في انك واحده واطيه وقسما بالله لو مبطلتيش كلام على لمار لكون قاطع لسانك

    سميره :فارس ألزم حدودك في اي انهارده الكل بيتخانق مع ولاد اختي

    أسر ومحسن خرجو على صوت فارس العالي
    أسر :في اي يافارس تعالى معايا
    فارس بعصبيه؛ مش جاي  وانتي يابت انتي الي في دماغك دا مش هيحصل وأظن انتي فاهمه وامك كمان فاهمه ولا ايه ياحاجه سميحه
    سميره:انت ولد قليل الادب امشي اطلع برا

    محسن :سميرره مين ذا الي يطلع برا دا بيته  وبيت ابوه  إذا كان حد هيطلع برا يبقى انتي واختك وعيالها

    فهد نزل على صوتهم العالي هو ولمار دخل لقى الأجواء مشتعله بين الكل
    فهد. :أهدو ياجماعه في ايه
    سميره ببكاء انت بتطردني ياحاج من بيتي

    محسن بعصبيه؛ ايوا اطردك  ودا مش بيتك دا بيت فارس ابني زي ماهو بيت ولادك  واي حد هيطاول على فارس هياخد على دماغه البيت دا بيته ومستحيل حد يطرده  اويهينه انتي فاهمه

    فارس؛ اهدا ياعمي لوسمحت
    محسن؛ لا مش ههدا دي اتجننت في دماغها   وانا هرجعلها عقلها إلى يطرد ابني من بيته ملهوش قعاد في المكان دا
    وبصوت قوي هز كل الموجودين

    خدي اختك وبناتها ومشفش

     وشكم اطلعي براااا


    الفصل الثالث عشر ن هنا 

    إرسال تعليق

    جميع الروايات والقصص المنشورة علي الموقع هي روايات مجانية أخذنا إذن بنشرها من أصحابها إذا وجدت أي رواية لها حقوق ملكية فكرية أو تُريد إزالتها من الموقع اتصل بنا ، ونقوم بحذفها فوراً .